Brak odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Po włączeniu klimy (przycisku) sterownik silnika dostaje sygnał napięciowy, że ma się szykować na włączenie klimy - czyli zwiększenie obciążenia. Poza tym, to sterownik silnika załącza klimę podając masę do modułu wentylatorów, albo załączając cewkę sprężarki. O tym, o ile ma podnieść obroty, informuje sterownik silnika czujnik ciśnienia klimy. Jeżeli nie ma modułu, to prawdopodobnie sterownik silnika widzi napięcie z czujnika ciśnienia w klimie. Jeżeli jest moduł - to moduł widzi napięcie, a do sterownika silnika wysyła sygnał PWM 100Hz którego wypełnienie przekazuje informacje o ciśnieniu w układzie.
W blokach pomiarowych jest coś takiego (w Opcomie) zdaje się "przekaźnik układu klimatyzacji" czy coś takiego. Nie pamiętam, czy status Aktywny jest w momencie włączonej klimy, czy Aktywny oznacza po prostu gotowość silnika do załączenia sprężarki. Poza tym możesz podejrzeć w blokach pomiarowych ciśnienie układu klimatyzacji - nie powinno być zbyt wysokie. Jeżeli klima jest bez czynnika powinno być 100kPa około. Wartości rzędu 600 i więcej wskazują na przekłamania z czujnika.
Co do pedału gazu - potencjometr potencjometrem, ale istotne jest jakie napięcia czyta z niego sterownik. Poza tym w Opcomie możesz podejrzeć % wciśnięcia pedału jak i napięcie - stąd informacja o jego położeniu.
Kolejna sprawa - hamowanie silnikiem zachodzi tylko do pewnej prędkości. Jeżeli sygnał prędkości jest nieprawidłowy (wskazujący na zbyt niską prędkość), to hamowania nie będzie.
I coś mi się w ogóle nie zgadza - w jednym miejscu piszesz o zbyt niskim średnim spalaniu. To by wskazywało na jazdę na ubogiej mieszance, rozgrzaną głowicę, kolektor wydechowy, wypadające zapłony. Z drugiej strony - auto jest rozrzutne, bo nie hamuje silnikiem. Coś tutaj nie gra... Te 6,5l/100km to fizycznie zmierzone spalanie przy dystrybutorze??
W blokach pomiarowych jest coś takiego (w Opcomie) zdaje się "przekaźnik układu klimatyzacji" czy coś takiego. Nie pamiętam, czy status Aktywny jest w momencie włączonej klimy, czy Aktywny oznacza po prostu gotowość silnika do załączenia sprężarki. Poza tym możesz podejrzeć w blokach pomiarowych ciśnienie układu klimatyzacji - nie powinno być zbyt wysokie. Jeżeli klima jest bez czynnika powinno być 100kPa około. Wartości rzędu 600 i więcej wskazują na przekłamania z czujnika.
Co do pedału gazu - potencjometr potencjometrem, ale istotne jest jakie napięcia czyta z niego sterownik. Poza tym w Opcomie możesz podejrzeć % wciśnięcia pedału jak i napięcie - stąd informacja o jego położeniu.
Kolejna sprawa - hamowanie silnikiem zachodzi tylko do pewnej prędkości. Jeżeli sygnał prędkości jest nieprawidłowy (wskazujący na zbyt niską prędkość), to hamowania nie będzie.
I coś mi się w ogóle nie zgadza - w jednym miejscu piszesz o zbyt niskim średnim spalaniu. To by wskazywało na jazdę na ubogiej mieszance, rozgrzaną głowicę, kolektor wydechowy, wypadające zapłony. Z drugiej strony - auto jest rozrzutne, bo nie hamuje silnikiem. Coś tutaj nie gra... Te 6,5l/100km to fizycznie zmierzone spalanie przy dystrybutorze??
Janusz
Tu chodzi o to że nie odcina tylko schodząc z bardzo wysokich prędkości obrotowych, poniżej 1500 obrotów zaczyna dawkować paliwo, co jest normalne.
To niskie spalanie odczytane z mida na podstawie jego wskazań jest obecnie 6,3 l/100 km.
Zainteresowałeś mnie tą klimą. Czy niesprawny któryś z elementów układu klimatyzacji może powodować szarpanie i spadek mocy? Klima nie napełniona, ale nie używam jej od kilku lat więc nie wiem co jest niesprawne. Da się jakoś całkowicie wyeliminować klime?
To niskie spalanie odczytane z mida na podstawie jego wskazań jest obecnie 6,3 l/100 km.
Zainteresowałeś mnie tą klimą. Czy niesprawny któryś z elementów układu klimatyzacji może powodować szarpanie i spadek mocy? Klima nie napełniona, ale nie używam jej od kilku lat więc nie wiem co jest niesprawne. Da się jakoś całkowicie wyeliminować klime?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ten silnik w cyklu mieszanym/małe miasto powinien spalać w Zafirze 9-10l/100km. Jeżeli tyle spala, to spala prawidłowo. MID to nie jest wyrocznia - pokazuje to, co wynika z ustawionego w nim programu. Źle zaprogramowany będzie pokazywał bzdury.
Co do klimy - sterownik silnika nie może widzieć, że klima jest włączona. To jest kwestia napięcia z przycisku klimy. No i nie wiem jak się zachowuje sterownik, jeżeli widzi wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji, mimo że klima jest teoretycznie wyłączona...
Co do klimy - sterownik silnika nie może widzieć, że klima jest włączona. To jest kwestia napięcia z przycisku klimy. No i nie wiem jak się zachowuje sterownik, jeżeli widzi wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji, mimo że klima jest teoretycznie wyłączona...
Janusz
To jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w układzie klimatyzacji przy całkowicie napełnionej klimie?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie wiem. U mnie to jest około 400-500kPa przy wyłączonej klimie. Przy temperaturach około 20oC i niżej po włączeniu klimy rosło do 900-1000kPa. Pytanie do kogoś, kto ma identyczną jak Ty ale sprawną i nabitą klimę.
Janusz
Dzięki za odpowiedzi. To już wiem co mam sprawdzać. Jeżeli chodzi o klimę to znalazłem w blokach pomiarowych silnika następujące pozycje:
A/C Information Switch Inactive
A/C Pressure 0.3 V
A/C Pressure 100 kPa
A/C Relay Inactive
Fan Relay 1 Inactive
Fan Relay 2 Inactive
Fan Relay 3 Inactive
Wygląda na to że niestety wszystko w porządku i sterownik widzi wyłączoną klimę. A czy da się jakoś odciąć ten sygnał napięcia z przycisku klimy tak aby sprawdzić jakie wówczas będzie zachowanie silnika?
A/C Information Switch Inactive
A/C Pressure 0.3 V
A/C Pressure 100 kPa
A/C Relay Inactive
Fan Relay 1 Inactive
Fan Relay 2 Inactive
Fan Relay 3 Inactive
Wygląda na to że niestety wszystko w porządku i sterownik widzi wyłączoną klimę. A czy da się jakoś odciąć ten sygnał napięcia z przycisku klimy tak aby sprawdzić jakie wówczas będzie zachowanie silnika?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
AC Switch Inactive - więc przycisk jest wyłączony. Spróbuj wcisnąć (załączyć) i zobaczyć czy coś się zmieni - ale moim zdaniem nie. Tutaj wszystko wydaje się być ok, adektwatnie do stanu rzeczywistego. Więc ten trop chyba trzeba porzucić...
Janusz
Myślę że jak wcisnę to powinien być active.
Czy to działa tak że jak wcisnę przycisk klimy, sterownik podwyższa obroty, czyli otwiera bardziej przepustnicę i dolewa więcej paliwa? Mówię oczywiście o sytuacji gdy klima działa normalnie.
Czy to działa tak że jak wcisnę przycisk klimy, sterownik podwyższa obroty, czyli otwiera bardziej przepustnicę i dolewa więcej paliwa? Mówię oczywiście o sytuacji gdy klima działa normalnie.
Kolego szacunek, że jeszcze się nie poddałeś. Po przeczytaniu zdania "katalizator wymieniłem 100000km temu i wtedy już szarpal" od razu pomyslalem, że pewnie już dawno bym ją sprzedał....
Chetbie bym pomógł ale wszystko praktycznie jest już tu opisane.
Chetbie bym pomógł ale wszystko praktycznie jest już tu opisane.
Polecam zerknąć tutaj https://teamtotal.pl/artykul/czujnik-pedalu-gazu Sporo tam porad w tym obszarze tematycznym