Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#706 Post autor: Dziadek13 »

Mogę ci podpowiedzieć że taki błąd podczas wyprzedzania też miałem u mnie okazał się siłownik WG przy turbo membrana cała a siłownik do wymiany,z resztą dałem foto i opisałem to tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?f=31&t=5672

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#707 Post autor: lukasz1984-l2 »

nie orientujesz się czy ten kabelek nada się do mojej zafiry? http://allegro.pl/wielofunkcyjny-interf ... d7ddefdfe8

Dodano po 32 minutach 31 sekundach:
Dziadek13 pisze: 15 gru 2017, 20:30 Mogę ci podpowiedzieć że taki błąd podczas wyprzedzania też miałem u mnie okazał się siłownik WG przy turbo membrana cała a siłownik do wymiany,z resztą dałem foto i opisałem to tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?f=31&t=5672
fotki nie działają :cry:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#708 Post autor: Dziadek13 »

W górze fotki nie działają ale na dole są ok i tam widać co wychodzi z WG od turbo.
Coś takiego tam jest tylko dobrze popatrz.
Dodam że warto sie przyłożyć do dmuchania tych siateczek (filtr) a szczególnie
tej od górnego pierścienia gdzie jest VACUM i OUT najbardziej zagrożony jest
ten elektrozaworek od turbiny tam z tej gruszki (WG) najwięcej leci tego rdzawego
pyłku który puźniej podbija tą odcinającą blaszkę oraz ten gumowy zaworek i brak
jest szczelności.
Ja to miałem jak nie działał EZ od turbo wtedy muł jest a błędu nie ma.Napisałem wieszał się ale wina była siłownika WG który był co dziwne sprawny ale puszczał rdze która zatykała górne sitko (filter) po zgaszeniu i odpaleniu było na chwile dobrze.A wyłapałem to w taki sposób.
To co znajduje się w starym ale sprawnym WG ano rdza ona powodowała to że nie było zaciągane turbo zaciąganie było blokowane tym pyłem i był muuł.


Obrazek

Tu widać jak na króćcu zaciąga rdze.

Obrazek

Założyłem na próbę filterek z tico żeby sprawdzić co zatyka EZ.

Obrazek

Po kilku dniach jazdy zdjołem i widze co zatyka EZ.

Obrazek

Filter, sitko w EZ.

Obrazek

A zatyka te sitko rdza tak szczelnie że tylko czyszczenie pod ciśnieniem pomaga
i musze zaznaczyć że siłownik WG jest sprawny ale zbierająca się rdza go wyklucza
z eksploatacji.

Z tym interfejsem daj sobie spokój szukaj na olx.pl lub na ebay.uk opcoma kupisz taniej o połowe i dobry.

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#709 Post autor: lukasz1984-l2 »

na ebay widze pełno op comów ale czy wszystkie beda działały z moja zafira to nie wiem

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#710 Post autor: Dziadek13 »

Będą na 100%.
Szukaj z softem np 1,64

Waldi1977

#711 Post autor: Waldi1977 »

Dzień dobry trafiłem na waszą stronę przypadkiem szukając przyczyn spadku mocy w mojej zafirce
A mianowicie mam Opał Zafire 2002 rok 2.0 TDI 16V 101KM problem polega na tym iż od kilku dni Zafira traci moc jest to tak wcześniej przy 2000tys obrotów turbina ładnie się zbierała aż wciskalo w fotel teraz przy 2500 tys obrotów dopiero zalancza Turbo ale już nie tak samo jak w/w zaznaczam EGR wymieniony miesiąc temu filtr powietrza i paliwa wymienione 2 dni temu olej i filtr oleju w maju. Teraz 2 tyg wymieniałem komplet hamulców tył tarcze i klocki plus nowy płyn wszystko ok gdy odpale autko wcisne hamulce to lanie wpada miękko tak do dwóch razy potem gdy wciskam to jest coraz twrdszy. Żadnych błędów nie wykazuje czytając różne opinie do czytałem się że może być to pompa Vacum ! Lub przepływomierz jakie jest Pana zdanie aha jeszcze w czasie jazdy w kabinie słychać odgłos klekotania traktora na zewnacz silniczek ładnie chodzi lokalny mechanik stwierdził że ten odgłos to ople tak mają Proszę o radę bo już nie wiem o co chodzi pozdrawiam Aha i strasznie w środku buczy przy skrzyni

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#712 Post autor: lukasz1984-l2 »

parametry mojej pompy paliwa
Odczyty u mnie początek dostawy 18,56
Pożądany początek wtrysku 2,69
Rzeczywisty początek 2,68
Pożądaną masa paliwa 7,81
Masa paliwa 6,80.
Auto odpalone rozgrzane do 50 stopni

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#713 Post autor: Dziadek13 »

Parametry tłoczka są ok jak i reszta.
lukasz1984-l2 pisze: 14 gru 2017, 17:37 Tylko że u mnie nie zapala się check. Sprawny jest na pewno, bo na zapłonie świeci. Ze świateł nieraz ciężko się zebrać jak trzeba szybko ruszyć
Przewertowałem jeszcze raz temat i widze że masz problemy z turbo z wolnych obrotów,lub z podciśnieniem być może słaba wydajność pompy wakum a może uszkodzony ez od turbo.Może wepnij się w układ podciśnienia na dłuższym wężyku wakumetr aż do kabiny i obserwuj podczas jazdy co się dzieje z podciśnieniem czy czasem nie znika.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2017, 17:08 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#714 Post autor: lukasz1984-l2 »

Jak przygazuje na postoju to parametry turbiny wzrastają.

Ewentualnie bym jeszcze przeczyscil te zaworki do turbo co idą ale troche boje sie tego ruszac żeby nie uszkodzić


Zauważyłem dziś w trakcie jazdy ciekawą rzecz. Na drugim biegu dałem w podłoge, auto przy 2,5 tys obrotów 2 razy szarpnęło i jakby dostała powera.
Może tak jak pisaliście zanieczyszczona jest ta gruszka od turbo ?

scaliłem posty
Ostatnio zmieniony 22 gru 2017, 17:01 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

tomasz72
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nieszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20

#715 Post autor: tomasz72 »

witam i odgrzewam temat.
Szukajka mi wyrzuciła ten problem czyli nieszczęsne podciśnienie . u mnie już roz.....y się dwa elektrozaworki ( te przed turbo ale nie gruszka tylko ten z wtyczką) masakra z tym- zamiennik 220zł , gdyż w momencie jak on nie chodzi, to jak wiemy nie ma podciśnienia na rurce i nie mamy turbo. Teraz od ok. tygodnia ominąłem go i dałem bezpośrednio do turbiny. Kiedyś padło tu hasło, że można tak jeżdzić tylko nie przekraczać 3000 obr. co o tym myślicie ? czy to nie zakłóca pracy reszty zaworów? Dodam że jak był uszkodzony to był też problem z gaszeniem tzn było takie szarpnięcie silnikiem, a po ominięciu ustało. podpowiedzcie coś

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#716 Post autor: Dziadek13 »

Przecież można dostać używki za 50zł lub taniej na alledrogo,reszta należy do ciebie i wszystko jest w tym temacie. viewtopic.php?f=31&t=5672
tomasz72 pisze: 04 sty 2018, 20:45 Dodam że jak był uszkodzony to był też problem z gaszeniem tzn było takie szarpnięcie silnikiem, a po ominięciu ustało.
To jest ciekawe dlaczego?.
Jeśli podciśnienie jest jeszcze chwile po zgaszaniu silnika to twój sposób wywołuje wolne wyłączanie turbiny aż braknie podciśnienia i może to robi że brakuje tego kopnięcia silnika.
Takie działanie bez tego zaworka nie szkodzi innym zaworkom tylko trza pilnować co by nie przekroczyć obrotów.
Ale zawsze możesz podmienić ez od klapek na próbę do turbo a do ez klapek nie podać podciśnienia bo jak uszkodzony to może przepuszczać,lub do wtyczki od ez klapek włożyć opornik 1kohm/1W i nie podać podciśnienia do niego będzie wypięty z układu.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2018, 18:47 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

tomasz72
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nieszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20

#717 Post autor: tomasz72 »

Dzięki za odpowiedź. Myślę że to wina zaworu tylko że albo tylko brudny albo padl. Nie mam czasu na sprawdzenie a nie mam światła w garażu. W sumie to pilnuje obrotów a obawiam się głównie że syf z turbiny zaciąganie się do vacum. Czy to możliwe? Jak popatrzylem na rozebrane te gruszki od turbo to szok....a tak na marginesie to ten od klapek to który jest ?
Ostatnio zmieniony 05 sty 2018, 19:48 przez tomasz72, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#718 Post autor: Dziadek13 »

Po prawej obok akumulatora z siwą wtyczką przeważnie pierwszy od lampy.
Syf w twojej konfiguracji to może być zassany do pompy, wersji z ez nie ma takiej możliwości.

tomasz72
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nieszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20

#719 Post autor: tomasz72 »

Dzięki i sorry że nie odpowiadałalem ale cały czas w pracy. A do jakiej pompy ?

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#720 Post autor: lukasz1984-l2 »

tomasz72 pisze: 06 sty 2018, 20:41 Dzięki i sorry że nie odpowiadałalem ale cały czas w pracy. A do jakiej pompy ?
tomasz72 wymieniłeś ten elektrozawór ?

poprawiłem
Łukasz, postaraj się proszę poprawnie cytować przedmówcę
Ostatnio zmieniony 07 lut 2018, 17:50 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”