Świeci kontrolka "check engine" wraz z TC

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#121 Post autor: szura217 »

nie zawsze wszystko da się odczytać z komputera. U mnie na przykład silnik gasł przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła, czasem też zapalała TC i ABS, okazał się winny czujnik ABS w lewej piaście, z tego co pamiętam to też w warsztacie nie pokazało im błędu. Bo to nie jest tak, że całkiem dany element nie działa, tylko podaje informację o prędkości obrotowej koła nie taką jak powinien. Regenerację ECU też u siebie przerabiałem.
Obrazek

zlomek_pl
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 20 mar 2017, 08:21
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira A
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z18XE

#122 Post autor: zlomek_pl »

Czesc. Dziś chciałem pojechać do rodzinki, odpalam samochód a tu silnik chodzi jakby ktoś mu kartofli do garów nawrzucał, cały się trzęsie, obroty z 500 na 1100, ja mu daje gazu a tu nic się nie dzieje, dopiero po kilku sekundach wchodzi na obroty, troszkę go podgrzałem i przełączył się na gaz a tu ta sama historia. Poszedłem po kompa odpaliłem op-coma a tu błąd P0170 (02) - uboga mieszanka spalin nie występuje ( w czwartek byłem na przeglądzie gazu, ustawił i kazał sprawdzić i przyjechać ja znów się zapali CE) no ale zapaliła się też kontrolka ABS I TC i znów odpalam op-coma a tam C 0256 usterka redukcji momentu obrotowego silnika (obecna) kasowanie nie pomaga , ślinik dalej nie chodzi a ja nie wiem co mam powiedzieć mechanikom żeby mi nie wcisnęli wymianę połowy silnika i nie kazali sobie wypłacić premii na nowy rok. Proszę o krótkie hasła co mam im powiedzieć.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#123 Post autor: ryba1 »

Tą sondę wymieniałeś? Ten drugi błąd usuniesz jak usuniesz ustęrkę p0170

zlomek_pl
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 20 mar 2017, 08:21
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira A
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z18XE

#124 Post autor: zlomek_pl »

ryba1 pisze: 26 gru 2017, 20:21 Tą sondę wymieniałeś? Ten drugi błąd usuniesz jak usuniesz ustęrkę p0170
Nic jeszcze nie robiłem. Usterka wystąpiła w drugi dzień świąt. Dziś będę dzwonił do warsztatu, może znajdą dla mnie czas. Czy mogę jechać z takimi błędami, silnik chodzi masakrycznie i trochę się boje że się coś jeszcze uszkodzi, do warsztatu mam ok 5 km.

ps.
1. Czy w tym silniku jest 1 sonda czy 2?
2. Czy wymiana sondy to duży problem?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2017, 08:14 przez zlomek_pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#125 Post autor: ryba1 »

Uciążliwe ale jakoś musisz dojechać

1.to 1 sonda
2.raczej nie

zlomek_pl
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 20 mar 2017, 08:21
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira A
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z18XE

#126 Post autor: zlomek_pl »

Dziękuję.

Dodano po 10 minutach 1 sekundzie:
ryba1 pisze: 27 gru 2017, 08:35 1.to 1 sonda
Ryba1 , w warsztacie twierdzą że są 2 sondy. 1 przed a druga za katalizatorem. :slina: Czy te dwa błędy, o których pisałem wcześniej, to są błędy powstałe przez wadliwą pracę pierwszej tej za kolektorem?

I kolejna sprawa, a jeśli to jest wina przepływomierza to czy jak go odłączę to co się stanie? Czy jeśli się silnik uspokoi to znaczy ze to jest jego wina a nie sondy?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2017, 09:52 przez zlomek_pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#127 Post autor: ryba1 »

Cholera źle przeczytałem. Są 2 sondy ale to 1 sonda za to odpowiada. Możesz spróbować opiąć i zobaczysz. Też mam na niego podejrzenia.

zlomek_pl
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 20 mar 2017, 08:21
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira A
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z18XE

#128 Post autor: zlomek_pl »

Z cyklu: Z pamiętnika młodego "majstra" :P
Jak wymieniasz filtr powietrza to odkręć od pokrywy kanał wlotowy powietrza przed przepływomierzem :) bo możesz coś odpiąć :mrgreen:
No i tak się stało. Wypiął się przewód odpowietrzający zbiornik paliwa, taki wężyk wpinany w kanał wlotowy powietrza za przepływomierzem. Więc dostawał "lewe" powietrze i dlatego tak się dusił.
Dziś jadąc do pracy znów się trochę przytkał, na małą chwilę i zapaliły się kontrolki CE i TC. Podłącze sobie do kompa, ale myślę że to będzie wina przepływomierza ponieważ, jak twierdzi mechanik wartości na biegu jałowym są nie prawidłowe bo wahają się pomiędzy ok 1,7 - 1,9 g/s

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#129 Post autor: gaco12 »

Kolego napewno to bedzie przeplywomierz. Tak samo było u mnie. Dam ci porade może pomóc u mnie pomogło i jezdze juz rok czasu i nie ma checka. Kup w motoryzacjnym preparat do czyszczenia przepływomierza oni beda wiedzili. Dobrze go w srodku popsiukaj wyczysc i powinno pomóc.

zlomek_pl
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 20 mar 2017, 08:21
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira A
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z18XE

#130 Post autor: zlomek_pl »

gaco12 pisze: 29 gru 2017, 19:56 Kolego napewno to bedzie przeplywomierz. Tak samo było u mnie. Dam ci porade może pomóc u mnie pomogło i jezdze juz rok czasu i nie ma checka. Kup w motoryzacjnym preparat do czyszczenia przepływomierza oni beda wiedzili. Dobrze go w srodku popsiukaj wyczysc i powinno pomóc.
Tak to był przepływomierz, czyszczenie dało niewielki skutek. Od piątku mam nowy przepływomierz, i już jest wszystko ok. Żadne pomarańczowe lampki nie rażą mnie w oczy. Silnik pracuje równo, nawet jest jakiś żwawszy. :) :piwo:

zlomek_pl
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 20 mar 2017, 08:21
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira A
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z18XE

#131 Post autor: zlomek_pl »

No i znów się kontrolki świecą podłączyłem op coma i o to takie wyniki:

OP-COM - Okno odczytu KW2000> 2004|Zafira|Podwozie|ABS-5.3/5.4 (+TC)
Łączna ilość kodów błędów: 2
C0256 - Usterka redukcji momentu obrotowego silnika
(00) - Nie występuje
C0252 - <Nieznany kod błędu>
(00)- Nie występuje

OP-COM - Okno odczytu KW2000> 2004|Zafira|Silnik|Z 18 XE
P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski
(02) - Nie występuje
P1555 - Czujnik pol. przepustnicy (TPS), sygnal obc. nie odpowiada obciazeniu silnika
(00)- Nie występuje


P0170 - Ubogi wydech
(01)- Nie występuje
Objawy: Teraz gdy jest tak zimno to 1 odpalenie i silnik troszkę wariuje tzn 400 - 1200 obr./min
Po skasowaniu błędów po przejechaniu kilkunastu km pojawia się żółte lampeczki : "emisja spalin", "układ kontroli napędu","układ elektroniczny silnika" i teraz o ile dwie ostatnie można skasować poprzez wyłączenie silnika i wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki to pierwszej tylko poprzez op-com-a. Od mojego poprzedniego postu do dnia dzisiejszego miałem jeszcze taką sytuację: po przejechaniu 25 km autostradą z prędkością śr. 120km/h na bramkach silnik zwariowała zaczęły falować obroty i kompletny brak mocy. Zjechał na stację benzynową, bo pomyślałem że jest kłopot z gazem. Zatankowałam więc więcej benzyny bo jeszcze kilkadziesiąt km miałem przed sobą no ale po tych kliku chwilach postoju na tankowanie wszystko wróciło do normy. Co Wy na to bo nie wiem czy wymieniać/regenerować przepustnic, sondę bo przepływomierz został wymieniony.

marcinnn
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 maja 2015, 21:44
Imię: Marcin
Lokalizacja: elbląg
Auto: zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#132 Post autor: marcinnn »

A jaki ten przepływomierz oryginał czy zamiennik i jakie parametry silnika na zimnym

zlomek_pl
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 20 mar 2017, 08:21
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira A
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z18XE

#133 Post autor: zlomek_pl »

marcinnn pisze: 28 lut 2018, 22:20 A jaki ten przepływomierz oryginał czy zamiennik i jakie parametry silnika na zimnym
Przepływomierz zamiennik (reklamować go?) bo jest na gwarancji.
co do parametrów silnika to może to coś Ci powie :
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.0 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.51 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.53 V
Obliczona pozycja przepustnicy,4 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,821 obr/min
Przepływomierz powietrza,0.76 V
Przepływomierz powietrza,16 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,2.79 V
Temperatura cieczy chłodzącej,60 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.45 V
Temperatura powietrza wlotowego,12 °C
Sensor zbiornika paliwa,6.35 V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),360 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,2 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),314 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),157 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Zamknięte
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Prędkość silnika,821 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,812 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Kat zwarcia styków,2.1 ms
Czas wtrysku,4.1 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,6.2 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.2 V
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
Wzgledne obciazenie silnika,17 %
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,0
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny

marcinnn
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 maja 2015, 21:44
Imię: Marcin
Lokalizacja: elbląg
Auto: zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#134 Post autor: marcinnn »

Przepływomierz robi te problemy i musi być oryginalny, bezwzględnie podróbki nie działają. Odczep przepływkę i przegoń go na Benz i zobacz czy silnik pracuje bez falownia obrotów
Ostatnio zmieniony 04 mar 2018, 21:08 przez Sebu$, łącznie zmieniany 3 razy.

zlomek_pl
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 20 mar 2017, 08:21
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira A
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z18XE

#135 Post autor: zlomek_pl »

ok, sprawdzę, jest na gwarancji więc po testach będę działał z reklamacją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”