Zafira 2.0 dti parę pytan
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Zafira 2.0 dti parę pytan
Cześć mam parę pytań dotyczących mojego nowego zakupu. Czy możecie mi powiedzieć po jakim czasie powinna rosnąć temp do tych pierwszych kresek przy obecnej aurze? Następne czy zafki z 2003r maja dwumasy wszystkie? I co moze byc przyczyna że turbo raz działa raz nie nie dymi na czarno ani nic poprostu raz chodzi jak rakieta a innym razem jakby miał 50 km i przy 2000 obr nieraz bardzo klekocze.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Bardzo długo ja muszę zrobić 3 km lub więcej żeby widać ruch wskazówki taki to silnik np teraz z przysłoniętą do połowy chłodnicą .
Nie wszystkie ja mam DTL i nie mam,w nowszych już są ale można sprawdzić po vinie jest taki temat na forum podajesz vin i dostaniesz wszystko co potrzeba. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=915
Należy sprawdzić układ podciśnienia może być nie szczelny,lub podwiesza się ez od turbiny.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2017, 16:53 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
miałem astrę z tym silnikiem i w zimie temperatura silnika to masakra, przy -15 stopniach potrafił się nagrzać do 90 stopni dopiero pod pracą (nawet z nowym termostatem i sprawnym układem)Basterw pisze: ↑28 lis 2017, 10:45 Cześć mam parę pytań dotyczących mojego nowego zakupu. Czy możecie mi powiedzieć po jakim czasie powinna rosnąć temp do tych pierwszych kresek przy obecnej aurze? Następne czy zafki z 2003r maja dwumasy wszystkie? I co moze byc przyczyna że turbo raz działa raz nie nie dymi na czarno ani nic poprostu raz chodzi jak rakieta a innym razem jakby miał 50 km i przy 2000 obr nieraz bardzo klekocze.
co do turbo to faktycznie elektrozawory podciśnieniowe trzeba by posprawdzać i szczelność instalacji podciśnienia, no i pytanie czy lampkę Check engine masz sprawną - powinna się zapalić na chwile przed odpaleniem i zgasnąć
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Lampka checka działa co do grzania to potrafie teraz przejechac z 10 km i wskazowka nawet nie drgnie a z nawiewu leci letnie powietrze a czy mozecie na zdjeciu pokazac gdzie sa te elektrozawory?Pytanie czy wymieniac termostat?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Sprawdź ręką po przejechaniu np 5 km czy oba węże czyli do chłodnicy i z chłodnicy są ciepłe jak tak to do wymiany.
Proszę.
A tu są od klapek i egr ale bez egr elektrycznego.
A tu są z elektrycznym egr te koło aku jeden inny do klapy gaszącej.
Tu jest pompa wakum tak do kompletu.
A tu masz to do przeczytania.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?f=31&t=5672
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ja zasłaniam całą tylko wycinam otwór na wlocie powietrza do filtra bo inaczej nie pojedzie.
Klime od czasu do czasu używam co by olej smarował sprężarkę, przydatne podczas parowania szyb jak jest pełna obsada siedzeń.
A jak dłuższa trasa to odsłaniam do połowy z prawej strony tą część gdzie masz interkuler starcza.
Klime od czasu do czasu używam co by olej smarował sprężarkę, przydatne podczas parowania szyb jak jest pełna obsada siedzeń.
A jak dłuższa trasa to odsłaniam do połowy z prawej strony tą część gdzie masz interkuler starcza.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2018, 15:33 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Spalanie w normie szczególnie o tej porze roku, no i Bytom.To są pobożne życzenia producenta na foto.
Te silniki długo się grzeją zimą wiadomo turbo,interculer zimne powietrze.
Z tym turbo to nie rozumie błędy masz?.
Podciśnienie sprawne?.
Elektrozawór sprawny?.
No i czy same turbo sprawne luzy na osi?.
A na koniec powiedz po czym poznajesz że turbo działa raz na jakiś czas.
Te silniki długo się grzeją zimą wiadomo turbo,interculer zimne powietrze.
Z tym turbo to nie rozumie błędy masz?.
Podciśnienie sprawne?.
Elektrozawór sprawny?.
No i czy same turbo sprawne luzy na osi?.
A na koniec powiedz po czym poznajesz że turbo działa raz na jakiś czas.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2018, 19:27 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Błędów nie mam mechanik co wymieniał mi dwumase teraz mówił że ten elektrozawor od turbiny jest niby sprawny i układ szczelny. Co do działania turbo to są momenty kiedy te auto idzie jak marzenie ma kopa i wogol a nieraz jakby miał 50 koni. Dziś ostrzałem po 7 km lewy wąż od silnika był ciepły czy to oznacza termostat do wymiany?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Dotykaj ten wąż ale przy chłodnicy bo zaraz przy silniku fałszuje bo nabiera temperatury od silnika.
Przy tym silniku jak piszesz "jakby miał 50 koni" czyli jedziesz w trybie awaryjnym,czym mechanik sprawdzał błędy widziałeś czy na słowo wierzysz.
Kontrolka działa od błędów jak przekręcisz kluczyk?.ECU widzi że przy danych obrotach musi być takie doładowanie a jak nie ma to wali błędem np:
P1125 Zawór regulacyjny cisnienia turbo doładowania - niesprawność obwodu pradowego Wiazka przewodów, zawór regulacyjny cisnienia doładowania.
Lub:
P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ"
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Kontrolki działaja auto z kluczem jak i check sie zapalaja po przekreceniu kluczyka przy mnie podpinał komputer i wyszło brak błedów. Dzisiaj jeszcze zauwazyłem ze jak mam nawiew na zimne ustawiony to temp. na zegarach wzrasta szybciej