Witam,
Wczoraj u taty w aucie podczas sprawdzania płynów, zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym robi się piana podczas pracy silnika.
Korek od spodu jest w takim jakby brązowym nagarze.
Auto nie kopci, temperatura trochę skacze w granicach 85-90-92 stopnie.
Czy to może być chłodniczka oleju czy od razu uszczelka pod głowicą ?
Drugie pytanie to gdzie znajduję się owa chłodniczka?
Auto to Zafira B 1.9 cdti 150KM, przebieg 320 000KM, silnik taki sam jak w vectra c
Proszę o pomoc.
Chłodniczka Oleju 1.9 CDTI 150KM Zafira B Płyn z pianą
- venax
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 mar 2018, 13:11
- Imię: Adam
- Auto: Opel Zafira A 1.8 125KM LPG
- Model: Z
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Chłodniczka Oleju 1.9 CDTI 150KM Zafira B Płyn z pianą
Ostatnio zmieniony 31 mar 2018, 12:49 przez venax, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie ma w Polsce już dobrych mechaników, musimy liczyć na siebie
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika , który sprawdzi czy w płynie jest dwutlenek węgla ze spalin . Jeżeli jest... to poszła uszczelka , jak nie ma to trzeba przyjrzeć się chłodnicy oleju ( nie wiem jak jest w 1.9 , ale z reguły jest z tyłu silnika pod kolektorem ssącym ) ...
- venax
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 mar 2018, 13:11
- Imię: Adam
- Auto: Opel Zafira A 1.8 125KM LPG
- Model: Z
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
test spalinowy to ja moge sam zrobić, są testery po 30 zł z płynem reakcyjnym, problem w tym że ponoć nie zawsze mówi prawdę
Nie ma w Polsce już dobrych mechaników, musimy liczyć na siebie
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tak jest nie zawsze mówią prawdę bo po drodze masz jeszcze chłodniczkę EGR, która też może być uszkodzona przy dużym przebiegu.
Jeśli jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to spaliny przedostające się do układu chłodzenia będą ''pompować " układ tak że węże gumowe zamiast być sprężyste to będą napompowane i twarde jak opona w rowerze .
Kiedy będziesz robił rozrząd? Może wtedy wypłukać jakimś środkiem układ chłodzenia i zalać nowym czystym płynem i poczekać na efekt.
Jeśli nie ubywa Ci płynu i nie przybywa powinno być ok.
Jeśli jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to spaliny przedostające się do układu chłodzenia będą ''pompować " układ tak że węże gumowe zamiast być sprężyste to będą napompowane i twarde jak opona w rowerze .
Kiedy będziesz robił rozrząd? Może wtedy wypłukać jakimś środkiem układ chłodzenia i zalać nowym czystym płynem i poczekać na efekt.
Jeśli nie ubywa Ci płynu i nie przybywa powinno być ok.
- venax
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 mar 2018, 13:11
- Imię: Adam
- Auto: Opel Zafira A 1.8 125KM LPG
- Model: Z
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
zamawiam jutro tester co2 i zobaczymy. Płynu niby nie ubywa, ale kolor płynu jest bordowy zamiast koloru borygo. Do tego zbiera się tam piana i nie wiem czy jest to wynikiem przedmuchów czy mieszania się z olejem. Obstawiam raczej drugą opcję, bo kolor do tego pasuje a wówczas albo chłodniczka oleju albo uszczelka.
Rozrząd był robiony 50k temu wiec jeszcze jest czas.
Dodano po 37 minutach 37 sekundach:
jeszcze jest taki objaw, że dogrzewa się w miarę do 70 stopni a potem dłuższy czas około 15 kilometrów trzeba przejechać aby było 86 stopni
Rozrząd był robiony 50k temu wiec jeszcze jest czas.
Dodano po 37 minutach 37 sekundach:
jeszcze jest taki objaw, że dogrzewa się w miarę do 70 stopni a potem dłuższy czas około 15 kilometrów trzeba przejechać aby było 86 stopni
Nie ma w Polsce już dobrych mechaników, musimy liczyć na siebie