Dziwne zachowanie silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
annton

Dziwne zachowanie silnika

#1 Post autor: annton »

Witajcie - Od 2 dni moja Zafirka 1,9 DTI dziwnie się zachowuje, tzn - po odpaleniu (garazowany) po bezproblemowej jeździe po kilku, kilkunastu minutach (nie ma reguły) zapalają się lampki od silnika i cieczy, obrotomierz przestaje działać komputer spalania momentowego wskazuje 0 i silniczek zaczyna pracować jak sinusoida - czasami wystarczy go przegazować i jest ok, czasami w trakcie jazdy wróci wszystko do normy a czasem muszę wyłączyć i odczekać kilka chwil, odpalić i jest ok lub nie. Byłem na komputerze gość sprawiał wrażenie, że wie o czym mówi ale zanim napisze co powiedział zwracam się do was o - pomysły co to ? (nie dymi)

p.s. wykluczam paliwo, gdyż raczej tankuje na sprawdzonych stacjach



//Kolego nie używaj Caps Lock//
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez annton, łącznie zmieniany 1 raz.

boogoo

#2 Post autor: boogoo »

:lol: A kolega myśli,że na tym forum to i Nostradamusa spotka?Przecież mechanik zczytał błędy,więc podaj,a wtedy możemy podedukowac.... :)

darkp1

#3 Post autor: darkp1 »

1.9 CDTI czy 2.0 DTI? To różnica, bo wtedy zafira A czy B?
Generalnie na pewno jakieś błędy są zapisane, musisz jechać na komputer i je zczytać, tak to można wróżyć z fusów.

robikate

#4 Post autor: robikate »

masz kolego problem z pompą wtryskową a dokładnie z elektrozaworem poprostu sie przycina
a czy czasem nie brakło ci kiedyś paliwa ????

annton

#5 Post autor: annton »

cóż błąd "stały niezrozumiały" (tak odczytał komputer) dawkowanie paliwa 20m na jałowym biegu to tyle z komputera - elektronik myśli że pompa zaczyna szwankować......

//scalone// - chyba zacznę dawać ostrzeżenia - należy edytować posty, a nie pisać jeden pod drugim :zolta:


robikate napisał/a:

masz kolego problem z pompą wtryskową a dokładnie z elektrozaworem po prostu się przycina
a czy czasem nie brakło ci kiedyś paliwa ????



Paliwa zawsze mam pod dostatkiem - jak to potwierdzić że to elektrozawór?
Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 21:43 przez annton, łącznie zmieniany 1 raz.

darkp1

#6 Post autor: darkp1 »

annton, daj numery błędów.

annton

#7 Post autor: annton »

postaram sie je zdobyć gdyz nie spisałem ich

annton

#8 Post autor: annton »

Panowie oto błedy

P0725 (B) nieznany błąd czasem w nawiasie występuje (D)
P1335 (A) nieznany błąd

darkp1

#9 Post autor: darkp1 »

Nie taki nieznany.
MieHor pisze: P0725 Engine-Speed Sensor Input Circuit Incorrect Signal
P0725 Engine-Speed Sensor Input Circuit no Signal
P0725 Engine-Speed Sensor Input Circuit Signal Range/Performance (Overspeed)
lub
P0725 Nieprawidłowy sygnał obwodu wejścia sensora prędkości silnika C-13
P0725 Brak sygnału obwodu wejścia sensora prędkości silnika C-13
P0725 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 B-18
P0725 Sygnał obwodu wejścia sensora prędkości silnika Zakres/Działanie (Nadobroty) C-13
P1335:
1335 Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej
Czyli Twoim problemem jest czujnik prędkości silnika, błędy są powiązane. Co dalej w tym temacie to Ci nie podpowiem bo nie mam pojęcia co to za czujnik ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez darkp1, łącznie zmieniany 3 razy.

annton

#10 Post autor: annton »

A znasz kogoś na forum kto mógłby coś doradzić ( bo już oczywiście zaproponowali mi regeneracje pompy za 2 tysiaki)

ZAFIRA A elegance 2001 1,9 DTI 195000 km
Ostatnio zmieniony 29 cze 2010, 11:19 przez annton, łącznie zmieniany 2 razy.

kicaj

#11 Post autor: kicaj »

annton, to w koncu jaki ty masz silnik? ktora zafire? jaki rocznik, przebieg?

annton

#12 Post autor: annton »

Już się poprawiłem z tymi danymi :

kicaj

#13 Post autor: kicaj »

mam taka niesmiala sugestie
zanim zaczniesz regenerowac pompe sprawdz czujnik obrotow walu korbowego czy tez ten czujnik obrotow silnika (IMHO to to samo, ale moge sie mylic), moze on szwankuje? moze masz mozliwosc na probe zalozyc dobry, a jak nie to chyba koszt nowego nie jest az tak duzy... w porownaniu z regeneracja pompy...

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#14 Post autor: rzadki »

mnie też straszyli regeneracją a dałem auto do firmy zajmującej się dieselami i mechanik wyszukał awarię w czujniku kąta skrętu w pompie - tym samym koszty wyniosły "tylko" 700 PLN. także nie podchodź pochopnie do decyzji o regeneracji
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

annton

#15 Post autor: annton »

nie mam zamiaru tak łatwo wydać kasę dobrze wiemy jak "fachowcy" potrafia skroić klienta - tak więc na spokojnie do tematu podchodzę zwłaszcza w temacie dobrego mechanika...

Udam się jeszcze orientacyjnie do opla z tymi błędami i się zobaczy.

Oczywiście poranne odpalanie i nie tylko mimo nowych świec też u mnie występuje i fakt faktem tył zośki do góry i cyka ładnie - pytanie gdzie to lewe powietrze łapie..........
Ostatnio zmieniony 30 cze 2010, 10:43 przez annton, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”