[B]Wspomaganie pompa wspomagnia uszkodzona

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#31 Post autor: lawless »

Myśl samodzielnie!

sider

#32 Post autor: sider »

Witajcie. Chciałem się zabrać za naprawę huczącej pompy wspomagania (tak już kupiłem).Do wymiany prawdopodobnie łożyska (koszt niewielki). Jestem w stanie sobie z tym poradzić,tylko jaką pompę posiadam?Wiem że są dwa rodzaje pomp,ta którą posiadam to pompa z żeberkami i chyba 110bar. Jaki to model pompy?W necie co nie wpiszę to zawsze pokazują się zdjęcia dwóch pomp.Nie wiem jakie łożyska kupić czy 6000 rs, czy 608z...różnica w wymiarach dość znaczna.Jeśli temat dotyczący był gdzieś opisany to nie bijcie :) Pozdrawiam.

sider

#33 Post autor: sider »

A więc zabrałem się za wyjęcie swojej pompy.Jak się okazało nie jest to ani TRW 1 ani TRW2 jest to pompa ZF wyciąga się ją elegancko z kanału dołem.Jeśli znajdę czas to spróbuje zrobić jakiś manual.Natomiast na co chce zwrócić uwagę to to że w pompie ZF nie występują łożyska 6000 i 608z,tutaj zastosowani łożyska 6900 L8 takie oznaczenie wytłoczone jest na łożysku wymiary to 22x6x10,a zorientowałem sie po tym jak 608z nie chciało wejść na trzpień bo średnica wew. to 8mm.Trzeba także uważać aby nie uszkodzić uszczelniacza łożyska górnego.Niestety do dzis nie wiem jak zdjąć elektronikę.Odkręciłem wszystkie śrubki i nie chce zejść,a wiele by to ułatwiło.Jak już wspomniałem pompa wyjęta i nie zdążyłem ze zdjęciami,ale dziś ją wkładamy to postaram sie zrobić relacje od d...y strony z pompa ZF.

darkb
Mieszkaniec
Posty: 205
Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
Imię: Darek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#34 Post autor: darkb »

a panowie jakie są i ile sztuk łożysk znajduje się w pompie wspomagania ZF

pawelbuk

#35 Post autor: pawelbuk »

Wiatm
Widzę, że poruszasz temat wymiany łożysk w pompie ZF. U mnie pompa buczy i wpada w wibracje z silnikiem na biegu jałowym. Nie wiedziałem że to ona i najpierw wymieniłem naderwaną poduszkę pod akumulatorem, bez rezultatu.
Napisałeś, ze udało Ci się wydostać pompę dołem bez demontażu sanek. Czy bez zdjęcia elektroniki udało się Tobie wymienić łożyska? Masz może jakieś fotki z operacji? Pytam się, bo nie wiem czy kupować używkę, czy naprawiać swoją pompę...
Pozdrawiam

drozdzynski11

#36 Post autor: drozdzynski11 »

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy na tym forum więc proszę aby mnie nie zjechać jak coś nie tak napiszę.
Przy mojej Zafirze B 2007r. 1.9 CDTI elektryk stwierdził, że spaliła się pompa wspomagania. Chciałbym ją zregenerować tylko nie mogę znaleźć speca od takich pomp. Wszyscy mówią że ona jest jakaś " dziwna " i nikt nie chce tego się podjąć.
Może macie jakiś dobrych specjalistów w tej dziedzinie? Polecicie kogoś?
Z góry dzięki za pomoc

DarkBoss

#37 Post autor: DarkBoss »

Witam!
Mam następujący problem, podczas jazdy traci mi się wspomaganie kierownicy a towarzyszy temu zdarzeniu migająca kontrolka ABS, Akumulatora i Check dodatkowo lecą na dół wskazówki obrotomierza i szybkościomierza. Tak co chwilkę (tak jak w piosence) pojawia się i znika... słychać dochodzącą pracę pompy wspomagania, pompa wraz ze zbiornikiem cała drży choćby chciało ją rozerwać... Gdy wyłączę silnik i odpalę ponownie to problem znika ale tylko na chwilkę. Napięcie ładowania z rzędu 14,2 -14,4 V tylko podczas szalonej pracy pompy spada do 13,5 V (napięcie chwilowe). Raczej wykluczam awarię alternatora, wyczyszczone wszystkie połączenia masowe (co podniosło mi napięcie o 0,4 V). Podejrzewam pompę lub zatkane przewody w układzie kierowniczym (tylko nie wiem z jakiego powodu by się zapchały..) może ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc lub podpowiedź

DarkBoss

#38 Post autor: DarkBoss »

DarkBoss pisze: 26 mar 2018, 18:17 Witam!
Mam następujący problem, podczas jazdy traci mi się wspomaganie kierownicy a towarzyszy temu zdarzeniu migająca kontrolka ABS, Akumulatora i Check dodatkowo lecą na dół wskazówki obrotomierza i szybkościomierza. Tak co chwilkę (tak jak w piosence) pojawia się i znika... słychać dochodzącą pracę pompy wspomagania, pompa wraz ze zbiornikiem cała drży choćby chciało ją rozerwać... Gdy wyłączę silnik i odpalę ponownie to problem znika ale tylko na chwilkę. Napięcie ładowania z rzędu 14,2 -14,4 V tylko podczas szalonej pracy pompy spada do 13,5 V (napięcie chwilowe). Raczej wykluczam awarię alternatora, wyczyszczone wszystkie połączenia masowe (co podniosło mi napięcie o 0,4 V). Podejrzewam pompę lub zatkane przewody w układzie kierowniczym (tylko nie wiem z jakiego powodu by się zapchały..) może ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc lub podpowiedź
Problem rozwiązany, okazało się że w pompie tam gdzie znajduje się elektronika była nie wiadomo skąd... woda (ok 10 ml) po przedmuchaniu sprężonym powietrzem i osuszeniu wszystko wróciło do normy!

Kamil1906
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2017, 18:49
Lokalizacja: Gostynin
Model:

#39 Post autor: Kamil1906 »

Forumowicze, mam mały a może duży problem. Otóż pompa wspomagania chyba cały czas mi chodzi, nawet gdy wyłącze silnik. Doprowadza to do tego że rozładowuje się akumulator i buczy spod maski. Wspomaganie chodzi jak na razie normalnie, ale niestety siada aku przy tym. Czy pompa mi padła?

MarcinTomkowski
Posty: 2
Rejestracja: 17 sie 2018, 04:47
Imię: Marcin
Auto: Xxx
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#40 Post autor: MarcinTomkowski »

Sory ze tutaj ale prubowalem juz w kilku miejscach i nikt mi nie odpowiedzial moze tu mi ktos pomoze Witam wszystkich państwa, mam do was ogromną prośbę otóż mój mechanik powiedział mi, że mam pękniętą gumę mocującą pompę wspomagania. Mieszkam w anglii przeszukałem wszystkie sklepy i nigdzie nie mogę jej dostać, nawet dzwoniłem do salonu opla u mnie w nieście i tam mi powiedzieli że takich rzeczy nie sprzedaje się oddzielnie i trzeba to wymienić wraz z całą pompą co dla mnie jest bez sensu, bo po co wymieniać dobry element. z tego co się mniej więcej zorientowałem można znaleść jakieś zamienniki, i tu jest moje pytanie czy mogę użyć czegoś w deseń np. na jakimś forum ludzie pisali że to wstawiją https://allegro.pl/listing?string=uchwy ... i-1-2-0806
Ewentualnie może ktoś z was zna wymiary takowej części żebym mógł ją sam sobie ją jakoś dopasować, ablo też przez to przechodził i może podesłać mi linka z kąd moge sobie zakupić Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
harnas7474
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 14 lip 2017, 11:36
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nysa
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI Enjoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#41 Post autor: harnas7474 »

Witam. Czeka mnie wymiana pompy wspomagania w Zafirze 1.9CDTI 120KM. Po wielu problemach udało mi się dostać do naklejki na pompie (mieszkam za granicą, nie mam zbytnio możliwości jej demontażu żeby sprawdzić) i znalazłem numer OEM, kod kreskowy oraz zbiór literek i cyferek, które są dla mnie niezrozumiałe. Elektryk powiedział, że jeśli dostarczę mu pompę o dokładnie tych samych numerach to może się nawet obejść bez przeprogramowywania pompy i tutaj zaczynają się schody, ponieważ myślałem, że chodzi właśnie o ten numer OEM (13192897), jednak po ich wpisaniu w wyszukiwarkę wyskakują faktycznie te pompy, jednak pozostałe numery się nie zgadzają. Chodzi o te numery nad kodem kreskowym (u mnie to jest T/W/J/P:4/38/06 i poniżej Berlin, DE P 5,26. Co oznaczją te P:4 (bo są od P:1 do P:5) oraz 5.26 itd. Czy jeśli zamontuję pompę np, z P:5 lub 5,31 to będzie działać w ogóle albo czy będzie się ją dało zaprogramować? Chodzi o zaznaczone na zdjęciu znaki. Z góry dzięki za odpowiedź :)

LINK DO ZDJĘCIA ( https://zapodaj.net/images/1a55f5f3ec6d6.jpg )

Skasowany użytkownik 6483

#42 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Witam koleżanki i kolegów. Dziś moje wspomaganie umarło bez jakichkolwiek uprzednich objawów. Kierowanie autem to teraz masakra i walka z kierownicą. Wypedałowałem błędy i sa to :
ECN 210304
ECN 201306
Czy ktoś może mi napisać co one oznaczają bo w necie nie ma o nich żadnej informacji. Jutro musze sie wziąć za diagnozę i wolałbym wiedzieć co te kody błędów oznaczają.

Dodano po 33 sekundach:
Sorki, ten drugi błąd to oczywiście ECN 210306

Skasowany użytkownik 6483

#43 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ponownie witam, sprawdzalem bezpieczniki w komorze silnika ale nie moge namierzyć tego, który jest odpowiedzialny za pompę. Czy ktos z kolegów może mi podpowiedziec, gdzie on sie mieści i który to jest? Tam mam bezpieczniki ale o maxymalnej wartości 40A. Nie mam nigdzie 80A.

druss0
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 01 lis 2017, 07:56
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Opel Zafira B 1.8 Enjoy manual LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#44 Post autor: druss0 »

Witam, mam duży wyciek z pompy wspomagania ZF, na youtube jest film jak to wymienić https://www.youtube.com/watch?v=BSv1yj4TFbY bez szczegółów. Pytanie czy ktoś to praktycznie robił, czy w warunkach garaż domowy bez zdejmowania sanek da radę w wiekowej zafirce odkręcić bo z tego co patrzyłem dojście jest fatalne mimo odkręconej osłony podszybia.

Abram2006
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:25
Imię: Pawel
Auto: 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#45 Post autor: Abram2006 »

Witam
Mam problem ze wspomaganiem w mojej Zafirze 2006 1.9 nie działa ;(
Ale najpierw napisze co było wczesniej
12 miesiecy temu został naprawiony alternator dwa tygodnie temu znów auto nie miało ładowania pojechalem do mechanika okazało się że regulator napięcia zepsuty mechanik wymienił mi go w ramach gwarancji .Pare dni było wszystko ok i znów to samo brak ładowania ale tym razem po zaswieceniu kontrolki akumulatora przestawało działać wspomaganie raz było raz nie udalo mi się dojechać do mechanika 4 km był bardzo zdziwiony Okazało się że znów został uszkodzony regulator napięcia ;(Odebrałem samochód po dwóch dniach i mechanik powiedział mi ze tym razem już mi się nie zepsuje nie wiem co miał na myśli Po powrocie od mechanika auto stało 3 dni dziś odpaliłem i chciałem jechać okazało sie ze wspomaganie nie działa A ładowanie jest dziwny zabieg okoliczności jutro spr stan planu wspomagania j spytam mechanika czy coś nie kombinował Bo pp podłączeniu pod op com wyskakują błędy
Załączniki
20210221_190943.jpg
20210221_190900.jpg
20210221_190817.jpg
20210221_190748.jpg
20210221_190714.jpg
20210221_190349.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”