Wymiana radia i instalacji nagłośnieniowej [ZA]
Moderator: Sebu$
Wymiana radia i instalacji nagłośnieniowej [ZA]
Witam,
Przymierzam się do wymiany radia w mojej Zośce, kupiłem już nawet Alpine CDE111RM. Zacne radyjko ponoć. Ponieważ będę samodzielnie wymieniał radio po raz pierwszy, mam kilka pytań.
Pierwsza sprawa, to kwestia wymiany okablowania głośnikowego. Przyznam szczerze, że nie powalają mnie te cieniutkie kabelki głośnikowe zainstalowane fabrycznie. Zastanawiam się nad przekładką całego okablowania na lepsze, nie wiem jednak czy to nie będzie wiązało się z rozebraniem połowy wnętrza samochodu. Może ktoś ma doświadczenie w takiej przekładce i może podpowiedzieć na co zwrócić uwagę i jak zrobić to najprościej.
Kolejną kwestią jest wytłumienie drzwi. Planuję w niedalekiej przyszłości podmienić również głośniki. Zauważyłem, że już przy fabrycznych przy głośniejszym odkręceniu gałki na auto przenoszone są nieprzyjemne drgania, niekiedy nawet jakieś plastiki się odezwą. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z działaniami typu wytłumianie drzwi? Planuję zrobić to matą bitumiczną APP oraz rozpraszaczem gąbkowym bezpośrednio za głośnikiem. Chciałbym się upewnić, że to dobry kierunek działań.
Wczoraj po raz pierwszy wyjąłem mojego CDR500 i przyznam, że ilość kabli w złączu ISO jest nieco przerażająca. Może ktoś ma rozpiskę tego wtyku, który kabelek od czego, bo czuję, że samodzielne sprawdzenie tego zajmie mi dużo czasu, a przecież pogoda taka piękna
Zastanawiam się również nad połączeniem radia ze sterowaniem z kierownicy, znalazłem już nawet interfejs do tego. Czy ktoś ma doświadczenie z montażem tego urządzenia i może powiedzieć, czy to skomplikowana operacja?
Za wszelkie sugestie z góry serdecznie dziękuję.
Przymierzam się do wymiany radia w mojej Zośce, kupiłem już nawet Alpine CDE111RM. Zacne radyjko ponoć. Ponieważ będę samodzielnie wymieniał radio po raz pierwszy, mam kilka pytań.
Pierwsza sprawa, to kwestia wymiany okablowania głośnikowego. Przyznam szczerze, że nie powalają mnie te cieniutkie kabelki głośnikowe zainstalowane fabrycznie. Zastanawiam się nad przekładką całego okablowania na lepsze, nie wiem jednak czy to nie będzie wiązało się z rozebraniem połowy wnętrza samochodu. Może ktoś ma doświadczenie w takiej przekładce i może podpowiedzieć na co zwrócić uwagę i jak zrobić to najprościej.
Kolejną kwestią jest wytłumienie drzwi. Planuję w niedalekiej przyszłości podmienić również głośniki. Zauważyłem, że już przy fabrycznych przy głośniejszym odkręceniu gałki na auto przenoszone są nieprzyjemne drgania, niekiedy nawet jakieś plastiki się odezwą. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z działaniami typu wytłumianie drzwi? Planuję zrobić to matą bitumiczną APP oraz rozpraszaczem gąbkowym bezpośrednio za głośnikiem. Chciałbym się upewnić, że to dobry kierunek działań.
Wczoraj po raz pierwszy wyjąłem mojego CDR500 i przyznam, że ilość kabli w złączu ISO jest nieco przerażająca. Może ktoś ma rozpiskę tego wtyku, który kabelek od czego, bo czuję, że samodzielne sprawdzenie tego zajmie mi dużo czasu, a przecież pogoda taka piękna
Zastanawiam się również nad połączeniem radia ze sterowaniem z kierownicy, znalazłem już nawet interfejs do tego. Czy ktoś ma doświadczenie z montażem tego urządzenia i może powiedzieć, czy to skomplikowana operacja?
Za wszelkie sugestie z góry serdecznie dziękuję.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
skarbona, Ja na razie tylko w sprawie interfejsu; sprawa zupełnie prosta, podłączasz wtykę do radia i kabelek od fejsa do odpowiedniego kabelka w oryginalnej kostce i tyle
A co do przerazajacej ilosci kabli to przeciez nie jest nic nie zwykłego(zwykłe ISO) poza kostka z wyjściem na wyświetlacz
Jak poszuksz troszke w tym dziale to na pewno znajdziesz co i jak.
A co do przerazajacej ilosci kabli to przeciez nie jest nic nie zwykłego(zwykłe ISO) poza kostka z wyjściem na wyświetlacz
Jak poszuksz troszke w tym dziale to na pewno znajdziesz co i jak.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
skarbona, na tej stronie znajdziesz wszystko co może Ciebie zainteresować:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... /kable.htm
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... /kable.htm
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
takskarbona pisze: Czy ktoś ma doświadczenie z montażem tego urządzenia i może powiedzieć, czy to skomplikowana operacja?
jak będziesz robił to daj znać, bo też chcę u siebie zrobić...skarbona pisze:Kolejną kwestią jest wytłumienie drzwi.
z tego co wiem to już same maty wystarczą, nie ma sensu bawić się w jakieś rozpraszacze...
to nie problemskarbona pisze:Wczoraj po raz pierwszy wyjąłem mojego CDR500 i przyznam, że ilość kabli w złączu ISO jest nieco przerażająca. Może ktoś ma rozpiskę tego wtyku, który kabelek od czego, bo czuję, że samodzielne sprawdzenie tego zajmie mi dużo czasu, a przecież pogoda taka piękna
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
Przepraszam za odgrzanie kotleta...skarbona pisze:Witam,
Zastanawiam się również nad połączeniem radia ze sterowaniem z kierownicy, znalazłem już nawet interfejs do tego. Czy ktoś ma doświadczenie z montażem tego urządzenia i może powiedzieć, czy to skomplikowana operacja?
Jesli chodzi o sterowanie radiem z kierownicy (Opel Vectra), to zderzylem sie z innym problemem - mam radio, do ktorego brak bylo interfejsow z tej prostej przyczyny, ze radio nie ma fabrycznie mozliwosci sterowania z zewnatrz. Potrzeba zrodzila rozwiazanie - przerobka radia + przerobka multimedialnej kierownicy. Opis calosci znajdziesz na VKP w tym watku: http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ierownicy/
I powiem Ci ze jesli w Zafirze bede zmienial radio, to zamiast pakowac ponad 100 PLN w adapter do kierownicy - zrobie taka sama modyfikacje.
Tak wiec - mozna powiedziec, ze doswiadczenie juz mam - choc nie w zakresie interfejsow
A czym jest w takim razie pierwsze ustrojstwo?BajBus pisze:no to Pawle rezerwuj pół dnia i wpadam do Ciebie ze swoją Zofią, to już 2gie ustrojstwo które chciał bym abyś mi polutował
Temat robi sie do zwalczenia - radio trzeba rozebrac, pomierzyc czy da sie go uzyc i jakie sa akceptowane przez nie sygnatury rezystancyjne. A potem to juz bardziej robota glowa, bo trzeba pomyslec jak przerobic klawisze z kierownicy.
Jesli chodzi o mnie to w tej chwili mam jeszcze lekka blokade czasowa - koncze projekt systemu alarmowego do domu. Zaden fabryczny system nie mial funkcji, ktorych potrzebuje. Napisane samodzielnie oprogramowanie + kawalek elektroniki poganiany duzym procesorkiem ATmega32 daje juz prawie rade. Zostala odrobinka zmian w sofcie (choc juz walcze o miejsce w pamieci - program zajmuje prawie cale 32kB pamieci procka) i rozwiazanie kilku problemow mechanicznych. Potem system bedzie zamontowany w mieszkaniu i moge pomyslec o innych projektach.
Pozdrawiam