[B]Klimatyzacja - przestała działać

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
didi812
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 06 sty 2018, 18:06
Imię: DARIUSZ
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#271 Post autor: didi812 »

A czy podobne objawy moze dawać zatkana chłodnica klimy , moja jest trochę oblepiona owadami.Najpierw sprubuje upuscić trochę gazu.

Awatar użytkownika
Polaris
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 13 lip 2017, 07:36
Imię: Piotr
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira A Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#272 Post autor: Polaris »

A klima była wcześniej próżniowana czy tylko dolał czynnika?

didi812
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 06 sty 2018, 18:06
Imię: DARIUSZ
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#273 Post autor: didi812 »

Czynnik był odciągany i z powrotem uzupełniony .Jak narazie mechanik upuścił 25 g czynnika jest ok klimatyzacja chłodzi jak należy.

Awatar użytkownika
Polaris
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 13 lip 2017, 07:36
Imię: Piotr
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira A Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#274 Post autor: Polaris »

Upaprany skraplacz spowoduje spadek wydajności klimy, wyłączanie się po chwili pracy lub dłuższej chwili pracy, w perspektywie czasu spowoduje uszkodzenie parownika (owady będą trzymały wilgoć i parownik przegnije).
Ja ostatnio sprawdzałem szczelność po wymianie węży i jak dmuchnąłem 16 bar azotu to po włączeniu zapłonu uruchomiły się wiatraki, pomimo że klima ani silnik nie pracowały.

Spox5
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#275 Post autor: Spox5 »

I niestety mnie dopadła przypadłość niedziałającej klimatyzacji... Po przestudiowaniu tematu rozpocząłem od sprawdzenia słynnej cewki sprężarki, ale ona jest ok gdyż zmierzona rezystancja to 4 Ohm. Zresztą może nie potrzebnie to zrobiłem bo włączając klimatyzację obroty silnika delikatnie rosną, więc sprężarka raczej się załącza.

Kolejnym krokiem było podłączenie interfejsu i przy wyłączonej klimie otrzymałem takie wyniki:

Kod: Zaznacz cały

Ciśnienie A/C (Systemu klimatyzacji) = 0,3V
Ciśnienie A/C (Systemu klimatyzacji) = 160kPA
Tryb wyłączenia układu klimatyzacji = Zmniejsz. cisn.
Czyli wychodzi na to, że brak czynnika. Podszedłem w nocy z lampką UV i znalazłem sporo śladów na jednym z węży tuż pod obudową filtra powietrza. O ile dobrze namierzyłem element to chyba chodzi o te przewody z aukcji: http://allegro.pl/opel-zafira-b-przewod ... ml#thumb/5

Cena nowych to 141zł z przesyłką... Pytanie czy uda mi się samemu to wymienić bez większych kłopotów i czy faktycznie to jest właśnie przyczyna problemu.
Miał ktoś podobny przypadek? Na allegro jest pełno używanych węży, ale te nowe mają również uszczelki. Zna ktoś moment dokręcenia tych śrub na wężach?
Ostatnio zmieniony 06 cze 2018, 22:26 przez Spox5, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#276 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego, takie uszkodzone węże to naprawiają fachowcy od klimy. Oni Ci wszystko wymienią i zarobia końcówki i będziesz mieć jak nowe a za niższą cenę :).

Spox5
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#277 Post autor: Spox5 »

Hmmm, nie wiem czy to taniej wyjdzie jak sobie policzą robociznę ;)

Jak już zeszliśmy na drogę warsztatów to może jest ktoś w stanie polecić zakład, który się zajmie powyższą naprawą na terenie Łodzi i w przyzwoitej cenie.

MiCooL
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 05 mar 2016, 15:25
Lokalizacja: Wlkp
Model:

#278 Post autor: MiCooL »

Witam, mam problem z klimatyzacją, otóż nie załącza się przy temperaturach wyższych niż 28 stopni... Ale co ciekawe gdy rozpędze się do 80km/h czuć szarpniecie autem i wtedy już jest ok. Byłem u mechanika stwierdził że kompresorem bardzo ciężko zakręcić, gość który regenerowal twierdzi że on musi ciężko "chodzić"? Jak już się załączy chłodzi super. Ma ktoś jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#279 Post autor: Ostap »

Musisz sprawdzić ciśnienia najlepiej opcomem. Możliwe, że masz za duże ciśnienie i dlatego przy dużej temp wywala kompresor.

Jak jedziesz to ciśnienie spada i kompresor znowu się uruchamia.

To moja teoria ;) u mnie na postoju mam jakieś 20 barów, przy jeździe 13
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
maju
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 03 lut 2017, 19:31
Imię: maju
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira 1.7CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#280 Post autor: maju »

Ostap pisze: 20 cze 2018, 17:17 u mnie na postoju mam jakieś 20 barów, przy jeździe 13
20 bar to zdecydowanie za duzo jak na R134A.
Układ jest przepełniony albo ma problemy ze skraplaniem.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#281 Post autor: Ostap »

Wszystko było wymienione na nowe. Gość od klimy mówił, że to jest idealnie i można dawać to jako wzór.

Układ był teraz uzupełniany bo było 262g czynnika.

20 bar uzyskuje w największe upały na postoju w korku.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
maju
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 03 lut 2017, 19:31
Imię: maju
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira 1.7CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#282 Post autor: maju »

Ostap pisze: 23 cze 2018, 22:24 20 bar uzyskuje w największe upały na postoju w korku.
Ja tylko informuje, że 20 bar to zdecydowanie za dużo jak na R134A.
Układ nie jest sprawny.

Sam zdecydujesz co zrobisz z tym faktem.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#283 Post autor: Ostap »

Będę obserwował.

Ile max powinno być?

Podaję dane z komputera.

Gość podłączał manometry i sprawdzał.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#284 Post autor: Ostap »

Ponawiam pytanie.

Ile max powinno być?
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#285 Post autor: romek22794 »

Nie wiem ile powinno być, ale niedawno podłączałem się pod klimę i ciśnienia miałem takie: na wyłączonym dobrze ciepłym silniku 680 kPa, po włączeniu klimy rośnie do 1300kPa następnie włącza się wentylator i prawie natychmiast spada do chyba 1000-1100kPa. I tak w kółko. Klima ręczna. Niezadawno napełniana, podobno szczelna, chłodnica zmieniana. Ale powiem, że sprężarkę jakoś wyraźniej słychać (jęczy) i "mrozu" z kratek też nie ma.
Takie mam ciśnienia...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”