[B] - Ostap - ZB Z19DT 2006 DPF out AFL metro
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Nie wiem ale masz dystanse na piastach. Wywal je i sprawdź co się dzieje
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Z przodu na letnich, nie mam dystansów.
Na zimowych 16 7J też były drgania.
Zrobiłem uchwyt do czujnika i musiałem zrobić drugi bo ten był za wiotki. Z pomocą przyszły akcesoria wędkarskie których mam trochę.
Zobaczymy co to jutro pokaże.
Na zimowych 16 7J też były drgania.
Zrobiłem uchwyt do czujnika i musiałem zrobić drugi bo ten był za wiotki. Z pomocą przyszły akcesoria wędkarskie których mam trochę.
Zobaczymy co to jutro pokaże.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jestem po mierzeniu. Niestety nie było możliwości przyczepienia uchwytu do zwrotnicy lub amortyzatora.
Po kilku próbach na lewarku postawiłem auto na koziołku i wtedy wyszedł taki pomiar.
Coś nie zaskoczyło i nie nagrał się film z drugiego koła. Tam było identycznie. Prosto. Wygląda wszystko ok.
Jadę jutro na doważanie.
https://youtu.be/M5bBQyKYelw
Po kilku próbach na lewarku postawiłem auto na koziołku i wtedy wyszedł taki pomiar.
Coś nie zaskoczyło i nie nagrał się film z drugiego koła. Tam było identycznie. Prosto. Wygląda wszystko ok.
Jadę jutro na doważanie.
https://youtu.be/M5bBQyKYelw
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Masakra, chociaż wiesz, że piasty i tarcze są proste...
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A jeśli występują te drgania i naciśniesz hamulec to coś się dzieje ? Lepiej / gorzej czy bez zmian?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Z tego co pamiętam to jak wjeżdżam w łuk to mija ale nie zawsze, jak wciskam hamulec to drgania są mniejsze, chyba. Teraz już nie pamiętam. Czasami są a czasami nie ma przy jeździe w łuku. Czasami są mniejsze a czasami większe. Dziwna sprawa.
Dwumasa może coś takiego robić? Ale to chyba byłoby zależne od obrotów, tam mi się wydaje.
Dwumasa może coś takiego robić? Ale to chyba byłoby zależne od obrotów, tam mi się wydaje.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A jak wygląda zawieszenie z tyłu? Przygladales się?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Czasami tak ale bardzo rzadko. Ogólnie to mało jeżdżę a jak już to po mieście a tu ciężko 120 łapać gdzie jeżdżę.
Dodano po 4 minutach 31 sekundach:
Były wymieniane tuleje w 2015 jakieś 55k temu.
Sprawdzałem na szarpakach i były ok, kolega przy zbieżności sprawdzał.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Byłem w firmie autobalans.pl
Jestem lżejszy o 120zł
Pan bardzo miły i nie ukrywa tego co robi. Można pytać o wszystko a, że pracowałem 15 lat temu w wulkanizacji to było o czym pogadać
Pierwsze było podnoszone tylne lewe i tam 15g do wyważenia. Fajnie bo koło rozpędza do ~170km/h i wtedy czuć wibracje na budzie auta. Tu było lekko czuć. Po przyklejeniu 15g ustało.
Drugie było prawe tylne i jak Pan rozkręcił to jego podłoga z takiej jakby sklejki drżała jak szalona, nie mówiąc o budzie. 35g przyklejone i drgania ustały.
Trzecie to prawy przód. Tu przy rozpędzeniu na budzie lekko było czuć ale naprawdę lekko. 26g pokazała maszyna. Uzupełnione i wszystko ok.
Czwarte koło prawy przód. Przy rozkręceniu zero wibracji na karoserii. Maszyna pokazuje 0g
Krótka rozmowa i jadę na obwodnicę.
Dochodzę do 120 i serce bije mocniej, 130, 140, 150, 160, 170 ... zwalniam 150, 140, 130, 120, 110, i znowu ogień. Tak kilka razy i co?
Zero bicia czy ruchu kierownicy!! Nawet nie wiecie jaki byłem szczęśliwy
Dziś krótka trasa 130km i zobaczymy ale Pan powiedział, że musi być dobrze Zobaczymy....
Później podjechałem do znanej wulkanizacji na skrze i sprawdzili mi czujniki ciśnienia bo zamiast się zalogować to wywaliło mi kontrolkę co oznacza, że któryś nie działa. Mają tam maszynkę do sprawdzania i okazało się, że dwa tylne nie działają! Kur... znowu coś 20zł lżejszy za sprawdzenie.
Mogłem pojechać na sprawdzanie przed włożeniem do kół!! Debil, tak mogę siebie określić.
Nie wiem dlaczego przecież mają nowe baterie. Chyba, że coś źle zrobiłem ale w sumie nie robiłem tego pierwszy raz.
Nie wiem. Teraz ściągać koła aby je wyjąć i znowu doważać? Chyba nie Mam to gdzieś
Teraz podsumowanie.
Nie mam pojęcia dlaczego wychodzą takie różnice skoro ważone były na jednej maszynie a tu takie różnice. Jedno koło na zero to chyba nie jest wina wyważarki, chyba, że nie jest powtarzalna bo te na zero było robione chyba jako pierwsze. Nie wiem. Z tyłu mam kończące się tarcze które były już toczone więc może to jest wina i przyczyna tego. Nie wiem, muszę o tym pomyśleć
Będę jeździł i obserwował
Jestem lżejszy o 120zł
Pan bardzo miły i nie ukrywa tego co robi. Można pytać o wszystko a, że pracowałem 15 lat temu w wulkanizacji to było o czym pogadać
Pierwsze było podnoszone tylne lewe i tam 15g do wyważenia. Fajnie bo koło rozpędza do ~170km/h i wtedy czuć wibracje na budzie auta. Tu było lekko czuć. Po przyklejeniu 15g ustało.
Drugie było prawe tylne i jak Pan rozkręcił to jego podłoga z takiej jakby sklejki drżała jak szalona, nie mówiąc o budzie. 35g przyklejone i drgania ustały.
Trzecie to prawy przód. Tu przy rozpędzeniu na budzie lekko było czuć ale naprawdę lekko. 26g pokazała maszyna. Uzupełnione i wszystko ok.
Czwarte koło prawy przód. Przy rozkręceniu zero wibracji na karoserii. Maszyna pokazuje 0g
Krótka rozmowa i jadę na obwodnicę.
Dochodzę do 120 i serce bije mocniej, 130, 140, 150, 160, 170 ... zwalniam 150, 140, 130, 120, 110, i znowu ogień. Tak kilka razy i co?
Zero bicia czy ruchu kierownicy!! Nawet nie wiecie jaki byłem szczęśliwy
Dziś krótka trasa 130km i zobaczymy ale Pan powiedział, że musi być dobrze Zobaczymy....
Później podjechałem do znanej wulkanizacji na skrze i sprawdzili mi czujniki ciśnienia bo zamiast się zalogować to wywaliło mi kontrolkę co oznacza, że któryś nie działa. Mają tam maszynkę do sprawdzania i okazało się, że dwa tylne nie działają! Kur... znowu coś 20zł lżejszy za sprawdzenie.
Mogłem pojechać na sprawdzanie przed włożeniem do kół!! Debil, tak mogę siebie określić.
Nie wiem dlaczego przecież mają nowe baterie. Chyba, że coś źle zrobiłem ale w sumie nie robiłem tego pierwszy raz.
Nie wiem. Teraz ściągać koła aby je wyjąć i znowu doważać? Chyba nie Mam to gdzieś
Teraz podsumowanie.
Nie mam pojęcia dlaczego wychodzą takie różnice skoro ważone były na jednej maszynie a tu takie różnice. Jedno koło na zero to chyba nie jest wina wyważarki, chyba, że nie jest powtarzalna bo te na zero było robione chyba jako pierwsze. Nie wiem. Z tyłu mam kończące się tarcze które były już toczone więc może to jest wina i przyczyna tego. Nie wiem, muszę o tym pomyśleć
Będę jeździł i obserwował