[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
adin1987

#166 Post autor: adin1987 »

Witam serdecznie,

Opiszę swoją sytuację od początku. Swoją Zafirkę kupiłem sam osobiście w niemczech od właściciela. Samochód był już wymeldowany, a przy oględzinach nie dało się zrobić jazdy próbnej. Jedynie co zaobserwowałem to święcący się Check. Samochód przyjechał na lawecie do Polski i postanowiłem sam wszystko zdiagnozować, wcześniej czytając różnorakie fora ( m.in dowiedziałem się o wypedałowaniu błędów). Przebieg 260 tys.

Pierwsze co zrobiłem po przyjechaniu to odczytałem tę błędy(metodą wypedałowania) i wyszła ładna drużyna

1530
2279
0703
0070
0090
2139 7F?
1815
2139 70?
0650
0002


...no, ale mówię przejadę się. Odpalam, a tam ikona DPF :czerwona: , więc jadę go wypalić na trasie. Auto normalnie przyśpiesza, jedzie, wkręca się. Dpf się wypala, a ikonka znika...i znika też Check. Mówię zaje...cie naprawiłem auto. Jako, że paliwa trochę mało było, więc pojechał na stację i zatankowałem oko 3/4 baku(stacja pewna). Jadę sobie zadowolony znów i ... zapala się kontrolka auta z kluczykiem i ...furka traci moc, praktycznie zero reakcji na pedał gazu. Mija chwila i ...wszystko wraca do normy, by po chwili znów muliła.
..czytam więc dalej mądrzejszych ode mnie i ...postanowiłem zobaczyć jeszcze przewodu od podciśnienia, czujnik ciśnienia doładowania, filtr paliwa.
Kable wszystkie ok, a czujnik przeczyściłem (był zabrudzony mocno), filtr wyymieniony.

...auto z kluczykiem znikło. Jadę już zadowolony, że chyba będzie ok. 170 na blacie i...check engine(auto z kluczykiem już nie wróciło). Auto traci moc i jedzie jak nasze stare maluszki. Mija chwila i auto znów normalnie się wkręca i zapie...aż miło. ( kontrolka check świeci się cały czas, kontrolka auta z kluczykiem nie ma)

Chyba w niemczech tam kombinowali z nią sporo, bo widać nowe części (egr, klapy, przepustnica, kolektor dolotowy), ale jako, ze problem zaraz wracal, to gość sprzedał. Macie jakieś pomysły do czego się teraz zabrać? Myslę sprawdzić jeszcze turbine, intercooler, przepływomierz? niestety dziś sklepy zamknięte, ja kanału nie mam, wiec jestem ograniczony.

Jeśli ktoś z was ma jakieś pomysły, to prosze o natchnienie mnie, by po świętach wrócić silniejszym i rozwiązać problem.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2018, 19:40 przez adin1987, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
deyv1992
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 23 lis 2016, 17:56
Lokalizacja: Świętoniowa
Model:

#167 Post autor: deyv1992 »

Witaj, ja mialem ostatnio problem ze swoja zafira gdzie swiecil mi sie check engine. Zaciekawiloi mnie to od razu bo nie czulem mocy od dolu dopiero okolo 2200 2300 obr zaczynalo ciagnac. Wymienilem przepustnice oraz filt powietrza ktory sie okazal rozerwany i auto odzyskalo swoja poczatkowa moc . Teraz ciagnie jakies 1800 1900 obr ;)pzdr

Tomasz kawecki
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira b cosmo1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19cdti
Gender:

#168 Post autor: Tomasz kawecki »

Dziękuję mam pytanie czy ktoś się spotkał z problemem po oczyszczenie układu sacego i wyczyszczenu egr zafira 1.9 150 koni brak mocy czyli turbo nie działa brak reakcji samochód jedzie jak żółw

admiral271
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 kwie 2018, 17:15
Imię: Tomek
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#169 Post autor: admiral271 »

Witam. Od samego początku jak tylko kupiłem samochód mam zanim mały problem,mianowicie co jakiś czas jest tak że brakuje mu mocy, to znaczy mogę mu cisnąć pedał do końca a on nie zbiera się. Na postoju obroty wchodzą tylko do 3 tys i nic więcej. Nie kiedy jest też tak że traci tak jakby tylko połowę mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Kiedyś zdarzało się to raz na 2 tyg a teraz ma to coraz częściej nie kiedy nawet codziennie. Byłem sprawdzić błędy na diagnostyce ale nic nie pokazuje ponieważ po wycięciu Dpfu został wgrany inny soft. Jeżeli podobny temat już jest to proszę o kasacje mojego i w miarę możliwości naprowadzenie mnie na odpowiedni tor :-)

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#170 Post autor: SD72 »

Ostatnio zmieniony 13 kwie 2018, 18:18 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72

Tomasz kawecki
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira b cosmo1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19cdti
Gender:

#171 Post autor: Tomasz kawecki »

Witam serdecznie miałem Miałem problem z mocą ale wszystko już wiadomo przyczyna była DPF zapchany jedna klapa wirowa przepuszczała zaślepiony teraz wszystko okej Pozdrawiam wszystkich

admiral271
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 kwie 2018, 17:15
Imię: Tomek
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#172 Post autor: admiral271 »

Witam ponownie. Wyczyściłem egr oraz przepustnice ale nie przyniosło to żadnych efektów. Auto od czasu do czasu i tak wchodzi w tryb awaryjny. Wczoraj gdy złapał błąd podjechałem do mechanika. Połączył kompa i wyświetliło "Błąd regulatora kosztów paliwa" i teraz pytanie czy to może być przyczyna mojego problemu?

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#173 Post autor: Mariusz »

Może się mylę, ale kojarzy mi się to z zaworem SCV.

micra1970
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2018, 15:16
Imię: Mirek
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19D

#174 Post autor: micra1970 »

Witam,
Dołączam się do tematu. Mam roblem i proszę o pomoc. Posiadam opla Zafirę 1.9 w dieslu 2008r . Ostato miałem problemy podczas jazdy włączał się rtyb awaryjny i kontrolka ESP trakcji oraz brak reakcji na pedł gazu, wskaźnik obrotów utawia się na 1100 lub 1300. Dopiero po zgaszeniu auta podczas jazdy i opnownym zapaleniu wszystko wraca do normy, ale nie na długo. Mechanik stwierdził błędy< C 0242 i C 0237. Po wykasowaniu bęłdów i przeczyszczeniu styków czujnika położenia pedału przyśpieszenia problem powraca. Mechanik teraz chce wymienić czujnik momentu obrotowego silnika, a później bedzie szukał dalej. Z tąd moje pytanie czy ktoś miał taki problem i czy ktoś może mi pomóc by nie wymieniać wszystkiego metodą prób i bęłdów. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#175 Post autor: Kocur »

Zanim zaczniesz wymieniać czujniki - ja bym sprawdził także podłączenie do ECU (styki) oraz przekaźnik sterownika silnika. Kolega miał w Astrze bardzo podobny problem (te same błędy wyskakiwały) i konserwacja styków rozwiązała problem.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2018, 10:51 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

admiral271
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 kwie 2018, 17:15
Imię: Tomek
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#176 Post autor: admiral271 »

Witam. Mechanik powiedział że mam wymienić czujnik ciśnienia paliwa. Pytanie czy ktoś może mnie naprowadzić gdzie go znajdę i jak się do niego dostać? Jakieś zdjęcie lub filmik mile widziane ;-)

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#177 Post autor: Mariusz »

admiral271 pisze: 08 lip 2018, 12:32 Witam. Mechanik powiedział że mam wymienić czujnik ciśnienia paliwa. Pytanie czy ktoś może mnie naprowadzić gdzie go znajdę i jak się do niego dostać? Jakieś zdjęcie lub filmik mile widziane ;-)
mariusz131 pisze: 27 maja 2018, 07:46 Może się mylę, ale kojarzy mi się to z zaworem SCV.
Już pisałem wcześniej. Zawór SCV.

admiral271
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 kwie 2018, 17:15
Imię: Tomek
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#178 Post autor: admiral271 »

Błąd p0001. Żaden mechanik w okolicy nie ma czasu aby mi to zrobić, więc muszę sam. Tylko nie wiem gdzie go szukać i jak się do tego zabrać

Skasowany użytkownik 6483

#179 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Zawór csv jest na pompie ale w silniku 1,7 CDti a kolega ma 1,9 Cdti. Być może chodziło mechanikowi na czujnik cisnienia paliwa na listwie CR

admiral271
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 kwie 2018, 17:15
Imię: Tomek
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#180 Post autor: admiral271 »

Dokładnie 1.9. Powiedział też że go na zewnątrz nie widać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”