Kolektor 4-2-1 w ZA 1.8 - 2.2 benzyna

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

Kolektor 4-2-1 w ZA 1.8 - 2.2 benzyna

#1 Post autor: Janus »

Może ktoś mi podpowie:

Mam pod maską coś po środku, tj. 2.0 ale 8V. Po Nowym Roku będę zlecał wspawanie kolektora 4-2-1 w wydech. Obecnie tłumiki mam z diesla 2.0 (bo takie były oryginalnie) - po wymianie środkowego na nowy (diesla) - wydech chwilami jakby rezonował, buczał, popiardywał... Nie wiem jak to nazwać. Nie jest to ani basowy pomruk, ani cisza seryjnego wydechu :(

Czy ktoś może mi podpowiedzieć (jakaś sprawdzona konfiguracja), co ma w ZA w wolnossącej benzynie? Tylko rozwiązania z kolektorem rurowym 4-2-1 plus reszta wydechu i tylko ciche bądź lekko mruczące. Ryk mnie nie interesuje. Mam swoje lata i wożę tym autem dzieci :P
Janusz

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#2 Post autor: Mawerix »

Tłumiki diesla nie nadają się do benzyny. Tu chyba najlepszym wyjściem jest cały wydech castom.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2018, 20:22 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#3 Post autor: Janus »

Mawerix pisze: 01 lis 2018, 20:21 Tłumiki diesla nie nadają się do benzyny. Tu chyba najlepszym wyjściem jest cały wydech castom.
No różnice (że jest diesel/benzyna) klarował mi już sam tłumikarz, który łączył mi wydech od benzyny ze środkowym tłumikiem od diesla. Powiedział "ten pański jest już trochę przytkany sadzą, więc można tak jeździć na razie, ale nowy tłumik - to powinien być benzynowy". Jako że potrzebowałem wymienić środkowy wydech z uwagi na rdzę i dziurę - udałem się do swojego mechanika. Tam po nakreśleniu "problemu", że powinien być tłumik od benzyny, wyśmiano Owego tłumikarza i powiedziano mi, że to nie ma różnicy. Akurat się o to nie kłóciłem - bo nie miałem ani czasu ani za specjalnie wyboru mechanika :( Natomiast moje ucho od razu po wymianie zauważyło różnicę, na niekorzyść, w porównaniu do starego tłumika.

Wydech to już jest Custom - bo ma kata pod podwoziem, środkowy i końcowy z diesla. Ale mi chodzi o coś sprawdzonego, co już u Kogoś jeździ i ten Ktoś jest zadowolony. Myślę o wydechu z Z22SE (środkowy + końcowy). Z drugiej strony wydech w Z22SE jest krótszy - no bo wydech silnika jest od strony grodzi. Mój długością jest bardziej zbliżony do Z18XE - więc może pójść w tą stronę?? A w ogóle to może najlepiej skopiować wydech od X18XE1 - układ bardzo podobny. Co prawda pojemność 1.8 a nie 2.0, ale za to 1.8 16V a moje 2.0 8V. Podejrzewam bardzo podobne ilości spalin w poszczególnych zakresach obrotów.
Janusz

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#4 Post autor: Mawerix »

Zbyt "luźny" wydech zamuli silnik.
Ja mam w c20ne wydech 2" z nierdzewki 4-2-1 + środkowy przelotowy + końcowy komorowy.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#5 Post autor: Janus »

Ok, a zdradzisz dokładnie z jakie masz tłumiki? To są tłumiki z seryjnych aut, czy też robione na zamówienie? Mam na myśli same puszki, bo rura to wiadomo - coś trzeba wydłużyć, coś trzeba skrócić
Janusz

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#6 Post autor: Mawerix »

Cały wydech mam zrobiony na zamówienie pod silnik w wyspecjalizowanym warsztacie, stwierdziłem że tak będzie najlepiej i nie myliłem się.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#7 Post autor: Janus »

Pochwal się ceną, może być na priv... Tylko że u mnie C20NE siedzi w aucie które jest Daily. Staram się kombinować tak, żeby jak wstawię Zośkę do mechanika, to żeby ograniał części dostępne w katalogach ;-) Z drugiej strony czeka mnie zakup nowego środkowego, końcowego (może Ulter lub coś w tym stylu...?) i spawanie kolektora z C20XE z flanszą do C20NE. To też będą jakieś tam koszty... Pytanie ile wyniesie Custom a ile patchwork na katalogowych elementach...
Janusz

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#8 Post autor: Mawerix »

Nierdzewka kilka lat temu kosztowała mnie 1100zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”