[B] - Ostap - ZB Z19DT 2006 DPF out AFL metro
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Poszukam w garazu bo chyba gdzies mam jakies silniczki od AFLa bo kumpel dal mi rozbita lampe na graty.
Jak cos to wrzuce na gielde jakby ktos potrzebowal.
Jak cos to wrzuce na gielde jakby ktos potrzebowal.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Po tym numerze jest jeden na alledrogo. Na olx gość sprzedaje cały środek od lampy.
Swoje fotele wymieniłem na full opcję z pełną skórą z wersji UK, chciałem mieć oczywiście podłokietnik w lewym fotelu a tam był w prawym. Przełożyłem ze swoich foteli cały mechanizm i z prawego fotela nie wyjmowałem mechanizmu. Cały czas miałem podłokietnik z wersji UK, rozebrałem go i teraz mam tylko trzpień i rurkę, wszystko w kształcie litery L, dopasowane tak aby nie czerkał o podłokietnik z lewego fotela.
Teraz zrobię na CNC kształt jaki będę chciał, oddam do tapicera i będę miał 2 podłokietniki, dla mnie i dla żony
Taki pomysł mam
Dodano po 3 minutach 28 sekundach:
Ogólnie w google wyskakuje, że te silniczki są też w BMW.
Oglądałem wiele filmików z rozbierania lamp i każdy tam je grzeje, nawet xenony.
Mam na koncie kilka lamp rozebranych ale xenonów nie robiłem.
Butyl jest najlepszy do uszczelniania lamp, w pl to ze 30zl kosztuje
Będę miał 2 sztuki na testy to sobie ogarnę
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ostatnie lampy jakie zrobiłem nie dawno pochodziły z tourana kumpla. Jedną grzałem, a następnie otwierałem śrubokrętami. Drugą tylko śrubokrętami. Grzana lampa ucierpiała troszkę bardziej. A suma sumarum otwarła się tak jak i ta nie grzana.
Wcześniej robiłem lampy z A2, obie grzałem, a następnie śrubokręty. Wyszło podobnie jak z grzaną od tourana. W obu przypadkach klej wyglądał tak samo i nie reagował na ciepło wogóle, dlatego grzanie go nie ma sensu.
Co innego lampy z mojej Alhambry, te pięknie się rozkleiły na ciepło i skleiły na tym samym kleju, ale tu był jeszcze stary dobry klej.
Jeśli już rozbierałeś lampy to wiesz o co chodzi, a według mnie lampa xenonowa pod tym względem nie różni się od halogenowej.
Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
A, próbowałem butylu z tuby jak silikon. Nie zdał egzaminu. Taki z rolki jest o niebo lepszy.
Dodano po 3 minutach :
Z tym podłokietnikiem to fajnie wykminiłeś. Tylko nie wiem jak je wciśniesz tam razem obok siebie.
Widziałem też, że masz fajny ten podłokietnik bo masz schowek w nim. Ja mam też taką skórę ale niestety podłokietnik jest jej najsłabszym ogniwem, jakiś taki lelawy i bez schowka.
Dodano po 6 minutach 27 sekundach:
Wcześniej robiłem lampy z A2, obie grzałem, a następnie śrubokręty. Wyszło podobnie jak z grzaną od tourana. W obu przypadkach klej wyglądał tak samo i nie reagował na ciepło wogóle, dlatego grzanie go nie ma sensu.
Co innego lampy z mojej Alhambry, te pięknie się rozkleiły na ciepło i skleiły na tym samym kleju, ale tu był jeszcze stary dobry klej.
Jeśli już rozbierałeś lampy to wiesz o co chodzi, a według mnie lampa xenonowa pod tym względem nie różni się od halogenowej.
Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
A, próbowałem butylu z tuby jak silikon. Nie zdał egzaminu. Taki z rolki jest o niebo lepszy.
Dodano po 3 minutach :
Z tym podłokietnikiem to fajnie wykminiłeś. Tylko nie wiem jak je wciśniesz tam razem obok siebie.
Widziałem też, że masz fajny ten podłokietnik bo masz schowek w nim. Ja mam też taką skórę ale niestety podłokietnik jest jej najsłabszym ogniwem, jakiś taki lelawy i bez schowka.
Dodano po 6 minutach 27 sekundach:
Nie głupi pomysł, może bym sobie sprawił na zapas, bo czuję, że wcześniej czy później będę ich potrzebował. A problem jest tego typu, że tutaj zafira z afl to jakis nie spotykany stwór, więc trafić używkę to jak wygrana w totka... A te silniczki mają co robić na tych drogach bo angole nie wiedzą, że droga może być prosta, bez zakrętu na zakręcie, mimo że już dawno temu Rzymianie im to udowodnili ;-) A raczej prędko z zafirą się nie rozstanę.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Te silniczki to krokowce bezszczotkowe u mnie wytrzymał 12 lat.
Podłokietnik będzie specjalnie wąski aby się zmieścił, dalej gdzie będzie miejsce będzie się rozszerzał
Mariusz widział zalążek
Da radę to zrobić.
Faktycznie mój jest otwierany podłokietnik ale niestety z materiału bo wtedy taki się trafił.
Może jak będę oddawał do tapicera to oddam 2 od razu, zrobi za jednym zamachem
Podłokietnik będzie specjalnie wąski aby się zmieścił, dalej gdzie będzie miejsce będzie się rozszerzał
Mariusz widział zalążek
Da radę to zrobić.
Faktycznie mój jest otwierany podłokietnik ale niestety z materiału bo wtedy taki się trafił.
Może jak będę oddawał do tapicera to oddam 2 od razu, zrobi za jednym zamachem
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 wrz 2018, 08:29
- Imię: Michał
- Auto: Opel Zafira B 2.0 Turbo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20
- Gender:
Świetny samochód. Życzę bezawaryjności i szerokości.
- Mariusz-czeki
- Bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:10
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Łęczyca
- Auto: Alfa Romeo Giulietta TBI Veloce
- Model: Giulietta
- Oznaczenie silnika: TBI
- Gender:
Ja swoje grzałem i masz trochę racji plastik się osłabia. Problem leży w tym że w tych lampach nie ma za bardzo gdzie włożyć śrubokręta.Patryqo pisze: ↑05 lis 2018, 14:22 Nie ma sensu grzać. Grzanie było dobre na starsze reflektory gdzie klej reagował. Nowsze lampy są klejone permasilem, czy jakoś tak, który nie reaguje na ciepło. Przerobiłem już parę lamp na soczewki z xenonem i jak dla mnie najlepsza metoda to parę dobrych śrubokrętów i podważamy delikatnie, aby nie umordować za bardzo plastiku obudowy i nie połamać szkła. Systematycznie próbujemy wciskać śrubokręt, podważać, szukając jak najsłabszego miejsca. W końcu uda się takie znaleźć i wtedy pakujemy śrubokręt między obudowe a klosz, zostawiamy go tam i atakujemy kolejnym, podążając mocniej. Nie ma siły po chwili klosz juz jest nasz z relatywnie małymi śladami po walce.
Robiłem i też na ciepło i stwierdzam że to nie ma sensu, a wręcz przeszkadza bo osłabia plastik i jest mniej odporny na uszkodzenia.
Co innego kleje reagujace. Zauważyłem, że ten który reaguje jest jasno szary, a te nie reagujące czarne lub ciemno szare. Próbowałem też chemii... Fakt pomogło ale też i zrobiło taki syf, że lepiej w to się nie bawić.
Kolejna kwestia to sklejenie, aby było szczelne ale i możliwe do rozłozenia w przyszłości. Najważniejsze to wyczyścić pozostałości starego kleju do zera.
Ja używam butylu z rolki, nie wiem czy to jest dostępne w pl, ale w uk bez problemu kupiłem za parę groszy na eBayu. To taka elastyczna masa zwinięta w rolke. Coś jak plastelina. Na opakowaniu napisane jest, że to służy do uszczelniania szyb samochodowych.
Powodzenia, cierpliwości i każda następna pójdzie prościej ; -)
Nie bądź żyła, zdradź co tam planujesz dla tego pasażera ; -)
Dodano po 12 minutach 57 sekundach:
Moje afle od środka też mają takie jakby ślady po kurzu, zacieku na szkle. Nie wiem co to.
Natomiast wczoraj stała się rzecz dziwna, padało cały dzień, zrobiłem parę km i obie lampy zaparowane identycznie, od dołu w rogach przy atrapie. Ale tak, że aż kropelki się wytrąciły na szkle. Po kilku godzinach stania śladu nie było. Nigdy wcześniej się to nie zdarzyło, a jedyne co robiłem to wyjmowałem lampy ostatnio, kumpel bezbarwnym szkła pomalował a ja rozebrałem i uszczelniłem przetwornice. Ale tak, że połączenie lampy z przetwornicą też całe zabezpieczyłem na wszelki wypadek.
I teraz mam rebus o co chodzi...
A ze tak zapytam zrobiłeś może zdjęcie tego silniczka z afl? Są tam jakieś numery czy coś, dało by się to gdzieś dostać w razie czego? Tak pytam bo mieć takiego fuksa jak Ty z kolegą z rozbitą lampą to nie często się zdarza.
Ja swoje nacinałem skalpelem grzałem i lekko podważałem i wciskałem kliny kawałek po kawałku.
Całość skleiłem masa ATP i jest git.
Czasem lekko zaparują narożniki ale szybko to mija.
Powodzenia Ostap.
Żmudna robota
Najlepsze auta to te które są nasze
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Niestety mój lakiernik popłynął z tematem, kilka miesięcy teraz picia wódki opór.
Trochę aura nie pozwala ale udało mi się rozszyfrować polecenie CAN do ryglowania
Teraz zamykam auto raz klikając a dalej robi to już automat, tak samo z otwieraniem. Oczywiście jeśli nie chcę aby zrobił to automat to wystarczy, że kliknę jeszcze raz i akcja się zakończy.
https://youtu.be/RFhhBr_bgOM
Trochę aura nie pozwala ale udało mi się rozszyfrować polecenie CAN do ryglowania
Teraz zamykam auto raz klikając a dalej robi to już automat, tak samo z otwieraniem. Oczywiście jeśli nie chcę aby zrobił to automat to wystarczy, że kliknę jeszcze raz i akcja się zakończy.
https://youtu.be/RFhhBr_bgOM
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
FajneOstap pisze: ↑16 lis 2018, 18:05 Niestety mój lakiernik popłynął z tematem, kilka miesięcy teraz picia wódki opór.
Trochę aura nie pozwala ale udało mi się rozszyfrować polecenie CAN do ryglowania
Teraz zamykam auto raz klikając a dalej robi to już automat, tak samo z otwieraniem. Oczywiście jeśli nie chcę aby zrobił to automat to wystarczy, że kliknę jeszcze raz i akcja się zakończy.
https://youtu.be/RFhhBr_bgOM
Ale mógłbyś chociaż tylna klapę umyć do filmu
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tak, masa czasu, testów i przeciąganie kabli. Skanowanie linuxem tego ryglowania walczyłem o to od dawna udało się w ciągu chyba jednego wieczoru znalazłem polecenie CAN do ryglowania
Moduł jest kozak. To tak w skrócie. Szkoda, że w ZB składaniem lusterek nie zarządza CAN bo roboty byłoby o wiele mniej.
Teraz myślę aby lusterka zjeżdżały w dół po załączeniu wstecznego
Zarys projektu już w głowie jest
Muszę jeszcze tylko coś sprawdzić
Co do brudnej klapy. Miała być malowana. Wyszło jak zawsze....
Szukam lakiernika I zarazem kogoś kto zabezpieczy podwozie. Promień 200km od Wawy. Ktoś coś?
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Fajnie to ogarnąłeś.
W sprawie lakiernika to zobaczymy jak będzie po malowaniu mojej Zośki. Podobno dobry fachowiec, ceny normalne. Jak coś to dam znać.
W sprawie lakiernika to zobaczymy jak będzie po malowaniu mojej Zośki. Podobno dobry fachowiec, ceny normalne. Jak coś to dam znać.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Masz zacięcie
Ps. Czy klakson za każdym zamknięciem tak "pika"? Ja bym to wyłączył całkiem...
Ps. Czy klakson za każdym zamknięciem tak "pika"? Ja bym to wyłączył całkiem...
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pika bo specjalnie jest tak ustawiony przy otwieraniu też tak mi się podoba
Dodano po 1 minucie 26 sekundach:
Rafał mówisz zacięcie? Po prostu chcę aby było normalnie tak jak być powinno w standardzie tego niby auta
Dodano po 1 minucie 26 sekundach:
Rafał mówisz zacięcie? Po prostu chcę aby było normalnie tak jak być powinno w standardzie tego niby auta
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
czekam z niecierpliwością ...
swoją drogą... mógłbyś jakiś tutorial napisać jak zrobić choćby doświetlanie halogenami
Ostatnio zmieniony 19 lis 2018, 10:04 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.