Napięcie czujnika wału korbowego Z16XEP

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Tymon89
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 22 paź 2018, 17:06
Imię: Tymon
Auto: Zafira 1.6
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16XEP

Napięcie czujnika wału korbowego Z16XEP

#1 Post autor: Tymon89 »

Witam forumowiczów. Chciałbym się dowiedzieć jakie napięcie powinien mieć czujnik wału korbowego w samochodzie Opel Zafira Z16XEP. Sytuacja wygląda następująco. Po wymianie głowicy wywala błąd czujnika wału korbowego p0335-20. Dochodzi do 4500 obrotów, a następnie zapala się check i obroty osiągają maksymalnie 3000. Czujniki podmieniane, łącznie 3 (każdy ma dobrą rezystancję). Sprawdzone 3 czujniki położenia wałka rozrządu (także mają dobrą rezystancję). Jedynie co mnie zastanawia to to, że napięcie czujnika wałka rozrządu wynosi 5V, a napięcie czujnika wału korbowego jest w przedziale 0,02 do 0,09V. Sprawdzony został przewód od czujnika wału korbowego na przejście prądu (obydwa kable sygnalizują przejście od wtyczki czujnika do wtyczki komputera silnika). Czy napięcie czujnika wału korbowego nie jest za małe? Pozdrawiam

Dodano po 6 minutach 8 sekundach:
Chciałbym jeszcze dodać, że czujnik wału korbowego w moim samochodzie jest dwu pinowy (indukcyjny)

Dodano po 2 godzinach 46 minutach 14 sekundach:
Mogę jeszcze dodać, że po odpięciu czujnika wałka rozrządu samochód odpala i pracuje w trybie awaryjnym, natomiast po odpięciu czujnika wału korbowego.samochód nie odpali.

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#2 Post autor: Morfi_pl »

Sprawdzanie obwodu/układu
Zalecenie: Jeśli przewód czujnika wału korbowego B26 jest w jakiś sposób uszkodzony, wymienić czujnik wału korbowego B26.

Zapłon wyłączony, odłączyć przyłącze wiązki przewodów czujnika B26 wału korbowego.
Przy WŁĄCZONYM zapłonie sprawdzić, czy między zaciskiem 1 obwodu sygnału a masą występuje napięcie 2-3 V.
⇒ Jeśli zakres sygnału jest niższy od podanego w specyfikacji, sprawdzić obwód sygnału pod kątem zwarcia do masy lub przerwy/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
⇒ Jeśli wartość jest wyższa niż podany zakres, sprawdzić obwód sygnału pod kątem zwarcia do napięcia. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
Przy włączonym zapłonie sprawdzić, czy między zaciskiem 2 obwodu odniesienia masy a masą występuje 2-3 V.
⇒ Jeżeli wartość spada poniżej określonego zakresu, sprawdzić obwód odniesienia masy pod kątem zwarcia do masy lub przerwania/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
⇒ Jeśli wartość jest wyższa niż podany zakres, sprawdzić obwód odniesienia niskonapięciowego pod kątem zwarcia do napięcia. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
Jeśli wszystkie testy obwodów są prawidłowe, sprawdzić lub wymienić B26 Czujnik wału korbowego.

http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... Cruze.html
Ostatnio zmieniony 24 lis 2018, 11:22 przez Morfi_pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#3 Post autor: szymon1977 »

Czy da się wymienić czujnik położenia wału korbowego bez kanału i podniesienia całego auta? W sumie to Astra H 1.4 kumpla, ale pewnie jest tak samo.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2019, 12:01 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”