Wtryski - Zafira B
- Sokol_Milenijny
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 maja 2016, 09:32
- Imię: Olsen
- Lokalizacja: Vinaroz
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Korekty są OK. Gdzieś w TISie 2000 wyczytałem że Opel dopusza korekty do 4,5mg. No chyba że zle sobie przetłumaczyłem. Ja mam gorsze korekty
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja słyszałem że mogą być do 2 mg/suw więc i tak masz nie źle
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolejny mech dzisiaj lookał na moją Zoe..może tym razem to będzie ktoś, komu zaufam? Czas pokaże..narazie podczas diagnozowania przemył i przesuszył powietrzem miejsca obok wtrysków, psiknąl jakimś płynem, kazał odpalić, przegazować kilka razy, słuchał i patrzył co się dzieje. I wyciek jest ale nie paliwa spod wtrysku tylko oleju spod pokrywy zaworów..dlatego miałem aromaterapie w kabinie najprawdopodobniej..najgorszy jest 1szy wtrysk, nie 4ty i od niego (1go) słychać cykanie..w poniedziałek jade ogarnąć temat z pokrywą zaworów a narazie kazał dolać depresantu "Xeramic diesel -40"może uda się uratować 1szy nie wchodząc w koszta..jeśli nie to wtedy już nie ma rady, trzeba wyciągać..
Jak to bedzie zrobione zobaczę czy uspokoi się spalanie i lekko falujące obroty..jeśli się nie uspokoją to czy może być to objaw z pewnością zalepionego MAP sensora w kolektorze albo przepływki? Samochód nie muli i przyspiesza jak trzeba
Wracając do tego wtrysku nr 1 to może tylko trzeba zmienić pod nim miedzianą podkładkę skoro spod niego słychać "cykanie" (muszę zaznaczyć, że to cykanie nie jest miarowe tylko słychać je od chwili do chwili czasem przez dłuższy czas wcale i nagle cyk! I potem spokój na jakąś chwilę..dodatkowo jakbym miał nazwać to cykanie to brzmi ono nie jak przedmuch spalin spod wtrysku (takie "ciuch ciuch" nie wiem jak to nazwać )tylko bardziej jakby "przeskakiwała iskierka")
Co o tym myślicie?
Jak to bedzie zrobione zobaczę czy uspokoi się spalanie i lekko falujące obroty..jeśli się nie uspokoją to czy może być to objaw z pewnością zalepionego MAP sensora w kolektorze albo przepływki? Samochód nie muli i przyspiesza jak trzeba
Wracając do tego wtrysku nr 1 to może tylko trzeba zmienić pod nim miedzianą podkładkę skoro spod niego słychać "cykanie" (muszę zaznaczyć, że to cykanie nie jest miarowe tylko słychać je od chwili do chwili czasem przez dłuższy czas wcale i nagle cyk! I potem spokój na jakąś chwilę..dodatkowo jakbym miał nazwać to cykanie to brzmi ono nie jak przedmuch spalin spod wtrysku (takie "ciuch ciuch" nie wiem jak to nazwać )tylko bardziej jakby "przeskakiwała iskierka")
Co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2018, 15:11 przez mikolay, łącznie zmieniany 3 razy.
- Sokol_Milenijny
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 maja 2016, 09:32
- Imię: Olsen
- Lokalizacja: Vinaroz
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Moje korekty ,tak żeby co po niktóry się wyleczył. Oczywiście na ciepłym / 80C.
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dzięki Sokole za podniesienie na duchu dawkami sie już faktycznie nie przejmuję. Zostało "cykanie" na pierwszym wtrysku i ten wyciek spod pokrywy zaworów..Sokol_Milenijny pisze: ↑01 gru 2018, 12:53 Moje korekty ,tak żeby co po niktóry się wyleczył. Oczywiście na ciepłym / 80C.
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 mar 2018, 01:01
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Wołomin
- Auto: Opel Zafira B 1.7
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
- Gender:
Panowie, już o to pytałem kiedyś, ale nikt mi nie odpowiedział, może teraz się uda Mam silnik a17dtj I wtryski Denso o numerze 97376270, ale przeglądając aukcje zawsze za tym numerem 97376270 dodane jest jeszcze np. -1 albo-2 albo -3 itd. O co chodzi z tą cyfrą dodaną na końcu. Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem co kupić. Pozdrawiam
- Sokol_Milenijny
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 maja 2016, 09:32
- Imię: Olsen
- Lokalizacja: Vinaroz
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja osobiście nie wiem o co chodzi z tymi numerami. Może te numery wskazują na jaki cylinder ma iść wtrysk. Ale to takie gdybanie. Tak przy okazji pokażę jak odpala moja Zafira z takimi korektami.JohnDoe pisze: ↑02 gru 2018, 22:24 Panowie, już o to pytałem kiedyś, ale nikt mi nie odpowiedział, może teraz się uda Mam silnik a17dtj I wtryski Denso o numerze 97376270, ale przeglądając aukcje zawsze za tym numerem 97376270 dodane jest jeszcze np. -1 albo-2 albo -3 itd. O co chodzi z tą cyfrą dodaną na końcu. Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem co kupić. Pozdrawiam
[media]https://www.youtube.com/watch?v=44nWCJQOClA[/media]
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
U mnie korekty na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach:
Podczas jazdy korekty rzadko dochodzą do 1.2 mg/suw
Podczas jazdy korekty rzadko dochodzą do 1.2 mg/suw
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Nic mu nie odstaje
Możliwe że archoil robi swoją robotę
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
No rzeczywiście Tazz Twoje korekty to jak z fabryki. U mnie zaraz jak kupiłem auto i naprawiłem podkładkę 4tego wtrysku było tak:
https://m.imgur.com/iP7huDO
W czerwcu zrobiłem bak z dodatkiem Liqui Moly Diesel Spulung, a kolejny z Liqui Moly - Diesel Schimer Additiv. Praktycznie nic to w korektach nie zmieniło. Teraz kończę bak z dodatkiem Archoil AR6400D-Max i już mogę powiedzieć że, również pod względem korekt praktycznie nic on nie zmienił:
https://imgur.com/LFxNH0w
https://m.imgur.com/iP7huDO
W czerwcu zrobiłem bak z dodatkiem Liqui Moly Diesel Spulung, a kolejny z Liqui Moly - Diesel Schimer Additiv. Praktycznie nic to w korektach nie zmieniło. Teraz kończę bak z dodatkiem Archoil AR6400D-Max i już mogę powiedzieć że, również pod względem korekt praktycznie nic on nie zmienił:
https://imgur.com/LFxNH0w
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Krzysiek pojeździj trochę dłużej na tym archoilu, ja już kończę jedna butelkę więc to już jest kilka tysi na nim, więc albo on tak działa albo porostu mam takie wtryski
Ps. Ja używam archoil 6900 D Max może tu jest różnica
Ps. Ja używam archoil 6900 D Max może tu jest różnica
Ostatnio zmieniony 09 gru 2018, 18:22 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
6400D-Max to najsilniejszy środek Archoila do czyszczenia układu paliwowego, stosuje się go cała butelkę na 40-80l paliwa i nie można stosować zbyt często. 6900D-Max to taki środek profilaktyczny do regularnego stosowania poprawia właściwości smarne paliwa i podnosi liczbę cetanową.
Ja puki co tymi korektami się zbyt nie martwię. Auto dobrze odpala, ma moc, bardziej jako ciekawostke to podałem dla wyśrodkowanie tego co Wam wychodzi. Przecież gdyby któryś wtrysk naprawdę przylewał to dpf szybko by się zapełniał, a ja w zimie na krótkich odcinkach nie miałem jeszcze wypalania < 500km.
Ja puki co tymi korektami się zbyt nie martwię. Auto dobrze odpala, ma moc, bardziej jako ciekawostke to podałem dla wyśrodkowanie tego co Wam wychodzi. Przecież gdyby któryś wtrysk naprawdę przylewał to dpf szybko by się zapełniał, a ja w zimie na krótkich odcinkach nie miałem jeszcze wypalania < 500km.