[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
lapm

#151 Post autor: lapm »

kaliope pisze: do zakładu, który miałem już upatrzony, bo dzwoniłem kiedyś tam w sprawie altenatorów. Wstępna diagnoza, reguator napięcia.
to jak dobrze i tanio zrobia to moze warto wpisac ten zaklad do polecanych serwisow na forum

Anony Mous

#152 Post autor: Anony Mous »

padł prostownik, 90zl, robota 150zl, czyli razem 240zl. Jutro auto do odbioru w tym serwisie


Mam nadzieję że bedzie ok, choć gość trochę ostudził mój entuzjazm, mówiąć że robią mase opli cdti i fiatów oraz alfaromeo z jtd ...i te prostowniki padaja nawet po 50-60tys km.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#153 Post autor: Lorry »

kaliope pisze:padaja nawet po 50-60tys km.
a wiec nie zawsze no i przy średnim PL przebiegu masz tak czy siak z 3 lata spokoju ;)

Anony Mous

#154 Post autor: Anony Mous »

1. Auto odebrane, główny winowajca to układ prostowniczy:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



2. Założny nowy duńskiej fimy HC Cargo (oczywiście made in China). Gość powiedział, że jest to firma która daje te układy na pierwszy montaż do wszystich możliwych marek.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


3. Błąd który wyskoczył to:
0621 Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora L


4. Stan łożysk oraz regulatora napięcia był bardzo dobry, więc nie ruszali

5. Gość powidział mi, że w ostatnich 12 miesiącach naprawiali około 200 alternatorów z grupy cdti oraz jtd i wszystkie miały padnięty właśnie układ prostowinczy. Ponadto powieidzał mi że na moim uszkodzonym alternatorze, tzn 105A można jeszcze dojechac do serwisu parę kilometrów. Natomiast na tych mocnejszych, tzn 130A nie wolno, trzeba wyłączyć silnik i laweta bo przeciwnym razie zwoję się przepalaja i praktycznie altenrator trzeba kupowąc nowy.

6. Na moje pytanie co do akumulatora, tzn że dopiero co wymieniełam i czy nie powinienem był wziąć 72 AH zamiast oryginalnej 60, gośc powiedział, że generalnie było by lepiej i śmiało mógłem taki założyć...natomiast jest jedno ryzyko....mianowicie nie można go doprowadzić do całkowitego rozładowania bo wtedy altek będzie pracował na maxa aby go naładować i jest duże prawdopodobieństwo, że go szlag trafi.

7. Gdyby ktoś potrzebował, numery altków do zafiry B, z19dt, 105A:

Oryginał: CA 1884 oraz 13117340 oraz YM13117340
Fiat/Mirelli: 63377492
Nippon: 1022118640
fotka oryginału 105a:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

fotka oryginału 120A:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Anony Mous

#155 Post autor: Anony Mous »

kaliope pisze:No to panowie i panie sobie wykrakałem
Z niepokojem przeczytałem cały wątek. Widzę, że to następna bolączka Zoch.
Podobnie jak kolega kaliope za kilkanaście dni mam przed sobą 4k km i przyznam, trochę strach jechać. W starym mondku sprawdzałem olej, płyn chłodniczy, ciśnienie kół i jechałem. Dwa razy po 3-4k km A tu :?: :?:

Z rana odpaliłem testmode. Poniżej wskaźnika poziomu ładowania (CD70, u mnie w chwilę po rozruchu 13,9-14,1 V) znajduje się U-reference ze stałym wskazaniem 13,5 V. Jeśli U-reference to ładowanie wzorcowe, to czy nie jest podane na dość niskim poziomie? Mam 100A alternator.

yach

#156 Post autor: yach »

Ja chciałem się przywitać w klubie padniętych alternatorów :( Właśnie straciłem zaufanie do Zośki, chciałem zrobić dłuższą trasę, a musiałem skorzystać z asistans po przejechani raptem 28 km. Na tyle wystarczyło prądu w akumulatorze, awaria nie sygnalizowana żadnymi kontrolkami itp. Zaniepokoiła mnie tylko praca wentylatora, spadające i rosnące jego obroty. Po zatrzymaniu samochód nie dał się już uruchomić , prądu niet. Nawet nie wiem czy mam denso czy też boscha, wiem tylko że 120. Teraz żonka mi podpowiada że dzień wcześniej czuć było lekki smrodek z pod maski ale myślała że to DPF się wypala. Tak czy inaczej strach ruszać gdzieś dalej.

capricorn80

#157 Post autor: capricorn80 »

To i ja się "pochwalę". Pierwsza poważna trasa i pada alternator 500 km od domu o 03:30 nad ranem na drodze w lesie. Na szczęścia trafiłem na gościa z lawetą (mam automata) który jednocześnie zajął się naprawą. Dotarłem na miejsce z 12 godz. opóźnieniem i wróciłem do domu. Niestety to nie koniec, pojechałem wymienić akumulator a tu ładowanie 13,4 -13,7 a więc do elektromechanika. Okazało się że to "tylko" regulator. Wymieniony dwukrotnie (pierwszy też był wadliwy) i na razie jest 14-14,1, ale uraz pozostał... Mam tylko pytanie do kolegów:
1. Jak wygląda u was spadek ładowania przy kręceniu kierownicą w miejscu ?
2. Jakie macie wolne obroty i czy podnoszą się wam nieznacznie po załączeniu na nich klimatyzacji?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#158 Post autor: rhaaziel »

Koledzy, aż włos się jeży czytając te 'przygody' z alternatorami szczególnie że czeka mnie niebawem dłuższa trasa...

Mam tylko jedno pytanie, czy poza metoda lusterkową da się jakoś sprawdzić czy ma się Denso (bardziej podatne na awarię) czy Bosch'a?

Czy ktoś może sprawdzał jakie alternatory są w w DTH? Podejrzewam że są to 120A ale mogę się mylić.

Z góry wielkie dzięki za info.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Anony Mous

#159 Post autor: Anony Mous »

Rhaaziel ponieważ Denso różni się podłączeniem od Bosch-a (z tego co pamiętam Kaliope tak pisał) podejrzewam, że wszystkie alternatory 100A są Denso a ci co mają system "Quick Heat" mają Bosch-a 140A

PS. To nie tylko Opel ma ten problem ale wszystko co jest na silniku fiata. (opel, fiat, saab)

capricorn80

#160 Post autor: capricorn80 »

Ja mam 120 KM w automacie i mam altka 120 A (potwierdzone także przez VIN) a na regulatorze widziałem napis DENSO. Akumulator oryginał siedział 60 A. Zakupiłem Centrę Future o tej samej pojemności (tylko wymiar długości mniejszy bo oryginał miał coś ok. 275 mm a ten ma 242 - ale to chyba nie przeszkadza ?)

P.S. Sporo racji miał chyba kolega MieHor w tym wątku http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... r&start=15

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#161 Post autor: MieHor »

w uzupełnieniu tekstu postu z linka podanego przez capricorn80,

Wg VIN standardowo w ZB dla silników diesla (Z19DT, Z19DTL, Z19DTH) fabrycznie były montowane akumulatory 60 Ah i alternatory 100A, natomiast w wersjach Sport oraz z automatyczną skrzynią biegów - akumulator 60 Ah i alternator 120A i w wersjach z wyposażeniem zimowym (webasto) oraz z systemem szybkiego ogrzewania - akumulator 70 Ah i alternator 140 A

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#162 Post autor: rhaaziel »

U mnie dziś na trasie przy wyłączonej klimie rano ładowanie było na poziomie 13,9. Popołudniu przy włączanej klimie ładowanie na poziomie 13,7 po zatrzymaniu spadło do 13,3 jak mniemam jest to znacznie za mało, mniej od referencyjnego 13,5, wnioskuję po wątkach poprzedników że to chyba wina regulatora napięcia.

Czy ktoś może polecić jakiś konkretny regulator do alternatora 100A (obstawiam że to Denso) na allegro jest tego cała masa w cenach od 15 do 190zł !!!
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#163 Post autor: Lorry »

rhaaziel, strone wcześniej masz post kolegi kaliope i tam jest jakaś mała podpowiedź na Twoje pytanie ;)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#164 Post autor: rhaaziel »

Przeczytałem wszystko raz jeszcze i faktycznie znalazłem sporo podpowiedzi mam tylko jedno pytanie czy te prądy opisane przeze mnie są faktycznie za niskie? Czy martwię się niepotrzebnie na zapas.

kaliope stracił ładowanie całkowicie, u mnie nadal ładuje ale wydaje się że za słabo, być może to oznaka 'kończenia się' opisywanego przez kaliope prostownika.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

kicaj

#165 Post autor: kicaj »

capricorn80 pisze: 1. Jak wygląda u was spadek ładowania przy kręceniu kierownicą w miejscu ?
2. Jakie macie wolne obroty i czy podnoszą się wam nieznacznie po załączeniu na nich klimatyzacji?
bylem wlasnie w tej sprawie w serwisie... sprawdzili olej wspomagania, napiecie paska (mi jeszcze popiskuje) i... mam nadal jezdzic...
napiecie ladowania bez obciazenia 14.2V
spadek napiecia przy kreceniu kierownica oraz przy duzym obciazeniu (wiatraki) jest normalny - to slowa serwisanta z ASO


--------------------------------------

rhaaziel napisał/a:
Czy ktoś może sprawdzał jakie alternatory są w w DTH? Podejrzewam że są to 120A ale mogę się mylić.

po sprawdzeniu po vin'ie u mnie jest w 150KM 100A, ale nawet w aso nie potrafili powiedziec jakiej firmy...

-------------------------------

rhaaziel napisał/a:
U mnie dziś na trasie przy wyłączonej klimie rano ładowanie było na poziomie 13,9. Popołudniu przy włączanej klimie ładowanie na poziomie 13,7 po zatrzymaniu spadło do 13,3 jak mniemam jest to znacznie za mało, mniej od referencyjnego 13,5, wnioskuję po wątkach poprzedników że to chyba wina regulatora napięcia.

u mnie, tak jak pisalem wczesniej, takie same objawy, ASO twierdzi ze poki bez obciazenia jest 14.2V to moge jezdzic, ze to normalne przy duzym obciazeniu...
poki nie spada do 12V to znaczy ze akku nie jest rozladowywane...


Edytujemy posty, a nie piszemy 3 pod sobą Doświadczony forumowicz a tu takie... :zolta:
Ostatnio zmieniony 15 lip 2010, 22:56 przez kicaj, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”