DIESEL 2.0 DTI BRAK OLEJU W SILNIKU

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Łukasza
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
Imię: Łukasza
Auto: Opel zafira a 2.0dti
Model: zafira
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#16 Post autor: Łukasza »

Nie rozumiem pytania

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2471
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#17 Post autor: Mariusz »

ryba1 pisze: 25 gru 2018, 21:34
mariusz131 pisze: 24 gru 2018, 06:18

Na postoju nie pracuje turbina.
A Co robi? Jest wyłączona?
Krzysiek, jak jesteś taki oświecony to wypowiedz się na temat problemu kolegi. Albo chociaż napisz jak działa turbina. Łatwo jest wytykać komuś potknięcia i nic nie objaśniać.
Jesteś mechanikiem, prowadzisz warsztat to pomóż koledze.

Łukasza
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
Imię: Łukasza
Auto: Opel zafira a 2.0dti
Model: zafira
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#18 Post autor: Łukasza »

Dzięki kolego

Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
Pomóżcie mi z tym problemem
Ostatnio zmieniony 26 gru 2018, 00:36 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2471
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#19 Post autor: Mariusz »

Obejrzyj ten filmik. Może trochę objaśni Ci jak to działa i jakie mogą być awarie turbiny. Jest też wzmianka na temat ubywającego oleju.
https://www.youtube.com/watch?v=rWFowwHfCaM

Łukasza
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
Imię: Łukasza
Auto: Opel zafira a 2.0dti
Model: zafira
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#20 Post autor: Łukasza »

Oglondłem filmik ale jedno mie dziwi dlaczego nie kopci

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#21 Post autor: Dziadek13 »

Turbina pracuje cały czas po zapaleniu silnika a jej szybkość zależy od siły spalin i działania czujników.
Kopci jak jest dużo oleju a jak mało to nie musi kopcić,ale piszesz że wymieniałeś turbine i dalej olej ubywa.Ja bym zaczął szukać wycieków oleju np:
1.Z pod pompy wakum
2.Z pod uszczelki głowicy,pokrywy zaworów
3.Z pod czujnika ciśnienia oleju czy czasem nie przebity
4.W zbiorniczku wyrównawczym czy pojawia się olej
5.Rurki ciśnienia oleju do turbiny lubią pękać na harmonijce i okuciu guma-ruka.
6.Zrób odprowadzenie wężyka z przedmuchu silnika na pokrywie zaworów żeby wyłapać czy tamtędy leci olej tylko zaślep wlot do węża do turbo
7.Na koniec zostają uszczelki trawersów czy nie przepuszczają oleju do paliwa tak to można sprawdzić.

Obrazek

Jak to sprawdzisz to daj znać co wyszło w praniu pomyślimy co dalej.
Jak silnik będzie suchy jak pieprz z zewnątrz zostaje ci punkt 4,6,7.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2018, 19:21 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Łukasza
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
Imię: Łukasza
Auto: Opel zafira a 2.0dti
Model: zafira
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#22 Post autor: Łukasza »

Wszystkie uszczelki były wymienione czujniki tesz nowa chłodnica nowy płyn nie ma tam nic w zbiorniku wyrównawczym

Dodano po 28 minutach 3 sekundach:
Jak wymienić uszczelki trawersów

Dodano po 3 minutach 10 sekundach:
I jak rozróżnić ropę od oleju takie sprawdzenie

Dodano po 30 minutach 44 sekundach:
Jeżeli będzie leciał olej z przedmuchu silnika na pokrywie zaworów to dobrze czy źle pytam bo to moje pierwsze auto i na mechanice się nie znam

Łukasza
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
Imię: Łukasza
Auto: Opel zafira a 2.0dti
Model: zafira
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#23 Post autor: Łukasza »

Kolego sprawdziłem dzisiaj trawersy weżykami leci powoli olej i co teraz.

Dodano po 1 godzinie 52 minutach 11 sekundach:
Jaki zestaw mam kupić żeby to uszczelnic żeby jusz puzniej tego nie rozbierać

Dodano po 1 godzinie 59 minutach 26 sekundach:
Jak to rozebrać żeby nie przestawić rożądu

Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
Jak to rozebrać żeby nie przestawić rożądu

Dodano po 2 godzinach 16 minutach 27 sekundach:
Dlaczego tak powoli leci ten olej

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#24 Post autor: Dziadek13 »

Oringi+ uszczelniacze takie:
https://allegro.pl/listing?string=ZESTA ... i-1-0-1221
Tu masz mały pomocnik przy wymianie nie musisz odkręcać zębatki łańcucha wałka rozrządu tylko spiąć trytytkami co by łańcuch nie przeskoczył,trawersy wysuniesz po podniesieniu lekko wałka do góry.
Należy nie zadawać tyle pytań tylko troszkę poszperać na forum bo tu wszystko jest za darmo.
viewtopic.php?f=29&t=21579
Ostatnio zmieniony 27 gru 2018, 21:19 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.

Łukasza
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
Imię: Łukasza
Auto: Opel zafira a 2.0dti
Model: zafira
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#25 Post autor: Łukasza »

Fajnie dzięki kolego mam pytanie dlaczego tak pomału leciał olej czy tryski będą dobre i czy podkładki też muszę wymienić miedziane
Ostatnio zmieniony 27 gru 2018, 22:43 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#26 Post autor: Dziadek13 »

Ssanie pompy z powrotów przez małą nieszczelność uszczelniacza a w dodatku olej gęściejszy więc ssało go powoli.podkładek nie musisz wymieniać tylko uszczelniacze i te oringi i tu mała uwaga miejsce stykania się uszczelniacza z trawersem musi być odtłuszczone i to dobrze żeby podczas dokręcania trawersa uszczelniacz nie zjechał z trawersa na bok bo będzie wtedy nieszczelność na nowo,tak samo miejsca oringów też odtłuścić a same oringi posmarować pastą uszczelniającą "REINZOSIL" będzie pewność że tamtędy nie będzie wyciekał ci olej.
Jak to wykonasz to zrób test z buteleczką na olej z powrotu.A jeżeli ci olej szedł powrotani do pompy to była dobrze smarowana ale i jest teraz w paliwie weź je teraz wyjeździł do puki nie ma mrozu bo podczas mrozu olej zgęstnieje i zatka ci filtr paliwa a pompa nie pierwszej młodości i ssanie ma mniejsze.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 gru 2018, 16:24 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Łukasza
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
Imię: Łukasza
Auto: Opel zafira a 2.0dti
Model: zafira
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#27 Post autor: Łukasza »

Mam wyciek z pompy tryskowej w miejscu gdzie jest regulacja prędkości tłoczenia czy mogę to rozkręcić i uszczelnic
Załączniki
pompa-wtryskowa-vp44-bosch-obudowa-korpus-osobowe-bialystok-sprzedam-284448697.jpg
3Dgk9kpTURBXy9mOTdkNzVmZjRkNjNmYjJhZDU0OWVmYjhmMGQwNWRjYS5qcGeSlQNMAM0EAM0CP5MFzQMUzQG8gaEwAQ.jpg
Ostatnio zmieniony 31 gru 2018, 02:20 przez Łukasza, łącznie zmieniany 2 razy.

Łukasza
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
Imię: Łukasza
Auto: Opel zafira a 2.0dti
Model: zafira
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#28 Post autor: Łukasza »

Dlaczego nie świeci kontrolka dzek gdy przekrencam zapłon

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4084
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: janekW67 »

Łukasza pisze: 31 gru 2018, 02:23 Dlaczego nie świeci kontrolka dzek gdy przekrencam zapłon
Być może ktoś ją odłączył.
Oczywiście!

Łukasza
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
Imię: Łukasza
Auto: Opel zafira a 2.0dti
Model: zafira
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#30 Post autor: Łukasza »

Ja paczałem do licznika to tam som małe diody

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”