Problem z doładowaniem.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Leon159
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 paź 2018, 14:26
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira B 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#16 Post autor: Leon159 »

Witam, Wczoraj jadąc trasą szybkiego ruchu (silnik już rozgrzany), postanowiłem przegonić zafirę (1.9cdti 2006) ze względu na posiadany filtr cząstek stałych i przy ok 3 tyś obrotów coś strzeliło pod maską, było słychać świst powietrza. Silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie, ale przy dodawaniu gazu (od 1000 obrotów w zwyż) wyje. Czym większe obroty tym głośniej. Czy może to być objaw uszkodzonej turbiny czy raczej winowajcą będą jakieś wężyki doładowania? Dodam, że musiałem w takim stanie zrobić 7km. Samochód ani nie kopcił ani nie wziął grama oleju. Mogę również dodać, że wcześniej gdy samochód robił krótkie odcinki czasami się przycinał przy obrotach ok. 2tys i powyżej, wydawajac w tym samym czasie dźwięk wypuszczania powietrza podobny jak przy tzw. Blow offie. Czy ktoś spotkał się z takimi objawami?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#17 Post autor: Tazz »

Wyskakują Ci jakieś błędy?
Może dolot się rozszczelnił albo spadła jakaś rura na dolocie, otwieraleś maskę? Zobacz wszystkie rury co idą od przepustnicy do turbo
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Leon159
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 paź 2018, 14:26
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira B 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#18 Post autor: Leon159 »

Otwierałem maskę, z góry wygląda wszystko w ok. Dźwięk wydobywa się z okolic turbiny, ale nie jestem w stanie na chwilę obecną tam zajrzeć, bo stoi na ulicy. Co do błędów jak można je sprawdzić?

Skasowany użytkownik 6483

#19 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Może grucha , która steruje kierownicą turbo padła? Może tam gdzies puszcza powietrze przy dużym doładowaniu?

Leon159
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 paź 2018, 14:26
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira B 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#20 Post autor: Leon159 »

Jest nieszczelność za turbiną, ale i tak nie ma pewności co do samej turbiny. Trzeba rozebrać i zobaczyć :/

Leon159
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 paź 2018, 14:26
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira B 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#21 Post autor: Leon159 »

Niby padnięta turbina. Czy ktoś regenerował taką turbinę i jaki jest jej koszt?

Skasowany użytkownik 6483

#22 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Regeneracja turbiny to koszt w moich okolicach ok. 800-900zł.

Leon159
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 paź 2018, 14:26
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira B 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#23 Post autor: Leon159 »

Pytanko jeszcze jedno. Potrzebuję przetransportować samochód do innego warsztatu. Czy jest jakiś trik aby zrobić to w miarę bezpiecznie czy tylko hol lub laweta? Dałoby coś gdybym odpial jakiś wąż z dolotu? W zasadzie samochód nie kopci nie, bierze oleju, ale jednak ten świst jest na tyle nieprzyjemny, że niechcialbym aby coś dostało się do silnika powodując jego zniszczenie.

Qibay
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar 2019, 18:05
Imię: Qibay
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#24 Post autor: Qibay »

Witam, posiadam Opla Zafire B, 1.9 CDTI 150km, Z19DTH. Padł mi ostatnio termostat i zwlekałem z naprawą, po miesiącu jakoś go wymieniłem i po rozgrzaniu silnika do 90°C wylacza sie turbina jak tylko depne na gaz i pojawia się check engine. Wyświetla jeden błąd dotyczący zaworu EGR, rzecz w tym że EGR jest sprawny i już wyczyszczony a dalej jest to samo. Mechanik rozlozyl rece bo sam juz nie wie co to moze byc, przekladal z innej zafiry po kolei czesci i dalej mial ten problem, nie sprawdzil jedynie turbiny. Sprawdzic ja może dopiero za tydzien bo musial wyjechac. Mial ktos podobny problem i znalazł rozwiązanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”