Najprawdopodobniej!
Zafira B - silnik diesel czy benzyna.
Moderator: Tunio999
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
1.8 vvt czy 1.7cdti - który kupić?
Poproszę o najważniejsze wady i zalety. Na co zwrócić uwagę przed zakupem?
Tylko proszę nie przekonywać mnie, że dieslem jeździ się lepiej niż benzyną, że diesel mniej pali, itd, itp.
Poproszę o najważniejsze wady i zalety. Na co zwrócić uwagę przed zakupem?
Tylko proszę nie przekonywać mnie, że dieslem jeździ się lepiej niż benzyną, że diesel mniej pali, itd, itp.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, 03:23 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wszystko zależy do czego ma służyć i ile km będzie pokonywał rocznie.
VVT solina konstrukcja, ale 1.7 cdti też nie jest zły na tle innych dieselków, minus to dpf...
VVT solina konstrukcja, ale 1.7 cdti też nie jest zły na tle innych dieselków, minus to dpf...
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Dużo jeździć nie będzie, tak 15-20tys km rocznie. Głównie dojazdy do pracy po mieście i wakacje.
A może 1.9cdti?
Co ile zatyka się pdf?
Czy 1.9cdti ma pdf?
Które mają dwumas?
Czy każdy 1.7cdti to ecoflex i co z tego wynika?
Czy skrzynia 6 w dieslach to właśnie ta problemowa?
A może 1.9cdti?
Co ile zatyka się pdf?
Czy 1.9cdti ma pdf?
Które mają dwumas?
Czy każdy 1.7cdti to ecoflex i co z tego wynika?
Czy skrzynia 6 w dieslach to właśnie ta problemowa?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, 03:30 przez szymon1977, łącznie zmieniany 2 razy.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Jak 1.9 to w wersji 120KM. Ten 150 KM ma klapki w kolektorze,które mogą być problematyczne.szymon1977 pisze: ↑27 kwie 2019, 03:27 Dużo jeździć nie będzie, tak 15-20tys km rocznie. Głównie dojazdy do pracy po mieście i wakacje.
A może 1.9cdti?
Co ile zatyka się pdf?
Czy 1.9cdti ma pdf?
Które mają dwumas?
Czy każdy 1.7cdti to ecoflex i co z tego wynika?
Czy skrzynia 6 w dieslach to właśnie ta problemowa?
Przy prawidłowym użytkowaniu DPF się nie zatka, a wypalanie zależy od stylu jazdy. Czasem jest to 100km, a czasem 300km.
Wszystkie diesle mają DPF, chyba że ktoś go już amputował.
Koło dwumasowe też jest we wszysktich dieslach, a nawet w niektórych benzyniakach, po za tymi, które mają automatyczną skrzynię biegów.
NWM
Tak, Skrzynia M32 potrafi być awaryjna, ale jak jest odpowiednio traktowana to jest ok. Jest o tym obszerny temat tu na forum. Poczytaj sobie.
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Czy 1.8 vvt ma dwumas?
Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach 1.8vvt, 1.7cdti i 1.9cdti? Wiem, że 1.8vvt nie może przy odpalaniu zaklekotać jam diesel. Co jeszcze? Poza klasycznymi sprawami oczywiście. Co zwiastuje poważny i drogi problem?
Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach 1.8vvt, 1.7cdti i 1.9cdti? Wiem, że 1.8vvt nie może przy odpalaniu zaklekotać jam diesel. Co jeszcze? Poza klasycznymi sprawami oczywiście. Co zwiastuje poważny i drogi problem?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, 09:00 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Czy nie kopci po odpaleniu. I benzyna i diesel.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
W 1.8 nie ma dwumasy, a te klekotanie po uruchomieniu to wcale nie musi oznaczać uszkodzonych KZFR. Klekotanie występuje też gdy olej jest już do wymiany. Dwukrotnie to przetestowałem u siebie. Wymieniam olej co 10kkm i właśnie w tych okolicach słychać klekot. Po wymianie oleju jest cisza.szymon1977 pisze: ↑27 kwie 2019, 08:56 Czy 1.8 vvt ma dwumas?
Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach 1.8vvt, 1.7cdti i 1.9cdti? Wiem, że 1.8vvt nie może przy odpalaniu zaklekotać jam diesel. Co jeszcze? Poza klasycznymi sprawami oczywiście. Co zwiastuje poważny i drogi problem?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Stałem przed podobnym dylematem, bo mam jeszcze jedno auto z vweja i równiez z benzynką. Po mieście 1.6 oszczędny nie jest, ale nigdy auto nie stało w warsztaciedo wymiany wtrysków, dwumasy, regeneracji turbawki itp. Myślalem o diezlu jednak kilku moich znajomych ma i sobie chwali. Jeden ma 101km i mówi, szału nie ma jedzie, ale żeby to oszczędne było raczej nie. Jedene co mu ciągle psuje jazde to miejski styl bo dpf ciągle sie zalącza ok 400-500km jazdy po mieście. Mówią na forach jak dizelek to 120 i to chyba prawda. Mam osobiście 1.8 xer i takie sobie sprowadziłem z DE. Auto demonem prędkości nie jest, ale na autostradach przy wyższych prędkościach rodzi sobie nieźle. Z racji, że pokonuje rocznie ok 10 tysi zdecydowałem się na benzyne bez LPG. Jakoś finansowo stać mnie na chlebek więc będę tym pomykał aż maleństwa podrosną. Różnica pomiędzy 5d hatchbackiem a vanem ogromna. Przelicz koszty ewentualnych awarii w dizlu i ile więcej Pb połknie Zafi i masz wybór...
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Nie rozumiem, dlaczego większość tu uważa, że 2.0 t są w większości zajeżdżone. Według mnie te auta są mniej zajeżdżone, bo raczej nie kupuje się auta z dużą mocą i większym spalaniem, by bardzo dużo jeździć.oze ten silnik ma pewne niedociągnięcia, ale nie aż takie jak 1.8, poza tym w wersji 200KM, więcej wytrzymuje sprzęgło i skrzynia biegów jak w dieslach, bo przenoszą mniejszy moment i moment jest uzyskiwany przy wyższych obrotach.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Paweł problem polega na tym ze te silniki przy ok 200 tys sa do remontu....
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- huubii
- Zafiromaniak
- Posty: 701
- Rejestracja: 02 sty 2020, 19:31
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Paczkowo/Poznań
- Auto: Opel Zafira B 1.9cdti 180KM/380Nm
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam wszystkich, jako nowy przyszły posiadacz Zafiry [emoji6]
Przyłącze się do tematu.
Zapadła u mnie w rodzinie decyzja o zmianie auta na większe -Zafira B.
Obecna Viki B (1.8 gaz) sedan niestety do przewiezienia wózka się nie nadaje, wiadomo że ma upartego wejdzie ale że jest zagazowana a zapas w bagażniku to robi się gęsto [emoji2955]
Początkowo także patrzyłem na silnik 1.8 ale użytkuje głównie auto w trasie, rzadko w mieście. Dlatego rozglądam się za autami z silnikiem 2.0 T (I 200 km i 240km -docelowo zagazuje) z uwagi na 6 bieg. Myślałem także o diesel ale auto u mnie stoi pod chmurką i nie jeżdżę codziennie i nie chce mieć przygód czy auto odpali, chyba że się mylę - to wyprowadzcie mnie z błędu (mam taką traumę po diesel ze stajni forda).
Budżet mam ok 18 tyś.(wiadomo, że trochę jest elastyczny) Poradzcie proszę czy obieram dobry kierunek, może coś doradzicie innego?
Z góry dziękuje
Hubert
PS. Narazie posiadam tylko taką Zafira jak w załączniku (takie moje marzenie już od dawna i na chwilę obecną mam tylko ją [emoji28])
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Przyłącze się do tematu.
Zapadła u mnie w rodzinie decyzja o zmianie auta na większe -Zafira B.
Obecna Viki B (1.8 gaz) sedan niestety do przewiezienia wózka się nie nadaje, wiadomo że ma upartego wejdzie ale że jest zagazowana a zapas w bagażniku to robi się gęsto [emoji2955]
Początkowo także patrzyłem na silnik 1.8 ale użytkuje głównie auto w trasie, rzadko w mieście. Dlatego rozglądam się za autami z silnikiem 2.0 T (I 200 km i 240km -docelowo zagazuje) z uwagi na 6 bieg. Myślałem także o diesel ale auto u mnie stoi pod chmurką i nie jeżdżę codziennie i nie chce mieć przygód czy auto odpali, chyba że się mylę - to wyprowadzcie mnie z błędu (mam taką traumę po diesel ze stajni forda).
Budżet mam ok 18 tyś.(wiadomo, że trochę jest elastyczny) Poradzcie proszę czy obieram dobry kierunek, może coś doradzicie innego?
Z góry dziękuje
Hubert
PS. Narazie posiadam tylko taką Zafira jak w załączniku (takie moje marzenie już od dawna i na chwilę obecną mam tylko ją [emoji28])
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Zafira B by huubii&nusia: https://zafiraklub.org/viewtopic.php?f=87&t=30928