Z20LET ZA OPC ucieka płyn chłodniczy i robi się duże cisnienie

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
danielo31
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2020, 15:41
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubin
Auto: Opel Zafira A 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

Z20LET ZA OPC ucieka płyn chłodniczy i robi się duże cisnienie

#1 Post autor: danielo31 »

Witam, ogólnie sprawa jest tego typu, że odkąd zaczęły się upały to zaczął znikać płyn chłodniczy. Brak oznak jakiegokolwiek wycieku, ale za to jakby się podciśnienie a obiło w zbiorniczku i wciagalo ten płyn. Jakby ciągle się zapowietrzal układ chłodzenia.
Dodam że jak odpalam auto co rano to jakby chodził na 3 gary i ciągle mam błąd wypadania zapłonu na 1 cyl. Po kilku sekundach wraca do normy i wszystko chodzi jak należy.
Test na obecność CO2 w układzie wyszedł pozytywnie niestety.
Wymienione świece, cewka, czujnik wału, korek zbiorniczka, termostat i nowy płyn.
Niestety ubytek jest dalej, auto się nie gotuje, trzyma temperaturę, płyn nie wywala korkiem, brak oznak płynu w oleju i oleju w płynie.
Macie jakieś pomysły? Czy czeka mnie uszczelka pod głowicą? Pomocy

Banan
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 09 sie 2015, 16:27
Imię: występuje :)
Lokalizacja: UK
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ

#2 Post autor: Banan »

ale po co wymieniales swiece, cewke, czujnik polozenia walu i termostat? to nie ma sensu. z korkiem sie zgodze, bo sa w nim zaworki.

ale reszta objawow wskazuje wyraznie na uszczelke glowicy. wiec niestety czeka cie jej zrzucenie.

danielo31
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2020, 15:41
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubin
Auto: Opel Zafira A 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#3 Post autor: danielo31 »

Ok, wziąłem się za rozbieranie silnika i jest jedna rzecz która mnie martwi. tzw króciec, obudowa czujnika temperatury. Zauważyłem tam brak uszczelki, i w jednym miejscu było okopcone. Czy jest prawdopodobieństwo, że tam się mogły dostać spaliny do układu chłodzenia?
Jeszcze jeden mankament to jest lejący wtrysk cyl 1. wymiana czy może czyszczenie i regeneracja pomogą?

Banan
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 09 sie 2015, 16:27
Imię: występuje :)
Lokalizacja: UK
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ

#4 Post autor: Banan »

danielo31 pisze: 04 lip 2020, 17:31 obudowa czujnika temperatury. Zauważyłem tam brak uszczelki, i w jednym miejscu było okopcone. Czy jest prawdopodobieństwo, że tam się mogły dostać spaliny do układu chłodzenia?
NIE

danielo31
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2020, 15:41
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubin
Auto: Opel Zafira A 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#5 Post autor: danielo31 »

Banan pisze: 02 lip 2020, 21:40 ale po co wymieniales swiece, cewke, czujnik polozenia walu i termostat? to nie ma sensu. z korkiem sie zgodze, bo sa w nim zaworki.

ale reszta objawow wskazuje wyraznie na uszczelke glowicy. wiec niestety czeka cie jej zrzucenie.
Zrzuciłem głowicę i o dziwo uszczelka jest cała... :|
Poskręcam wszystko i dam znac czy wymiana uszczelek pomogła w jakikolwiek sposób.
Jak to nie pomoże to niestety ale trzeba bedzie szukać dalej przyczyny bulgotania i uciekania płynu chłodniczego.

Do tego okazało się że pierwszy wtrysk leje bo cały kolektor i cylinder zalany.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#6 Post autor: Tazz »

To może daj głowica do sprawdzenia czy nie jest pęknięta
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#7 Post autor: oki »

Dokładnie tak jak pisze Tazz, ja miałem u siebie identyczny objaw płyn ginął brak śladów na uszczelce a okazało się że głowica ma mikropęknięcia w koło świec i na oko nie było widać ale na sprawdzaniu szczelności ciśnienie leciało jak ze sparciałej dętki. Głowica do wywalenia.
Po za tym przy turbo lepiej planować głowicę i dać grubszą uszczelkę, bo jak jest krzywa to ponownie założysz i jest duża szansa że wydmucha dopiero nową uszczelkę.
Przy okazji zrobiłbym uszczelniacze zaworów i sprawdził prowadnice z gniazdami.

Swoją drogą jak odpala na 3 gary z rana to jest spora szansa że ciśnienie płynu przez noc przesącza się na cylinder 1 i przy uruchomieniu zalewa świece.
Dodatkowo w drugą stronę jak już silnik pracuje to cisnienie z cylindra idzie w układ chłodzenia co powoduje wzrost cisnienia w tym układzie co w efekcie może doprowadzić do tego że głowica pracuje na parze.
Spróbuj z rana tak odpalić tzn jak odpali na 3 to zgaś i wykręć 1szą świecę i zobacz czy jest mokra. Dodatkowo możesz zobaczyć przez otwór świecy tłok jeśli nie ma nagaru jest czyściutki błyszczący to na bank ma wodę.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2020, 22:56 przez oki, łącznie zmieniany 1 raz.

danielo31
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2020, 15:41
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubin
Auto: Opel Zafira A 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#8 Post autor: danielo31 »

oki pisze: 08 lip 2020, 22:55 Dokładnie tak jak pisze Tazz, ja miałem u siebie identyczny objaw płyn ginął brak śladów na uszczelce a okazało się że głowica ma mikropęknięcia w koło świec i na oko nie było widać ale na sprawdzaniu szczelności ciśnienie leciało jak ze sparciałej dętki. Głowica do wywalenia.
Po za tym przy turbo lepiej planować głowicę i dać grubszą uszczelkę, bo jak jest krzywa to ponownie założysz i jest duża szansa że wydmucha dopiero nową uszczelkę.
Przy okazji zrobiłbym uszczelniacze zaworów i sprawdził prowadnice z gniazdami.

Swoją drogą jak odpala na 3 gary z rana to jest spora szansa że ciśnienie płynu przez noc przesącza się na cylinder 1 i przy uruchomieniu zalewa świece.
Dodatkowo w drugą stronę jak już silnik pracuje to cisnienie z cylindra idzie w układ chłodzenia co powoduje wzrost cisnienia w tym układzie co w efekcie może doprowadzić do tego że głowica pracuje na parze.
Spróbuj z rana tak odpalić tzn jak odpali na 3 to zgaś i wykręć 1szą świecę i zobacz czy jest mokra. Dodatkowo możesz zobaczyć przez otwór świecy tłok jeśli nie ma nagaru jest czyściutki błyszczący to na bank ma wodę.
Dzisiaj skręciłem już całość i zobaczymy jutro czy wszystko gra.
Głowica poszła oczywiście do sprawdzenia. Została splanowana 0.02, na szczelnośc wyszło pozytywnie wszystko gra. okazało się że na wydechowych duzy luz na prowadnicach i zostały wymienione prowadnice, zrobione na nowo gniazda z docieraniem zaworów i wymienione uszczelnienia na zaworach. Oczywiście jak piszesz tłok czysty i mokry, a dodatkowo mokro było w kolektorze dolotowym na 1 cyl. podejrzewałem wtrysk też lejący, to wymieniłem przy okazji. wszystkie uszczelki jakie tylko były możliwe na nowe, termostat nowy. Auto odpaliłem i zostawiłem aż włączy się wentylator i odpowietrzy cały układ, teraz zostawiłem niech ostygnie, rano doleje braki i będę testował w trasie jak się zachowuje auto i cały układ.
Dla pewności rano też zrobię test na spaliny i zobaczymy co z tego wyszło :)

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: Czesław »

Czekamy na Twoją relacje czy pomogło :ok: :ok: :tak:
czesiek_ze

danielo31
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2020, 15:41
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubin
Auto: Opel Zafira A 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#10 Post autor: danielo31 »

Oczywiście pomogło ;) płyn nie bulgocze, nie robi się duże ciśnienie w układzie chłodzenia i płynu nie ubywa nic ;) wszystko śmiga jak należy.
Oczywiście nic nie wskazywalo, po rozkręceniu że uszczelka jest uszkodzona lub cokolwiek innego ale efekt po remoncie głowicy jest ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”