Jest DPF czy nie ma ?
W0L0AHM757G159119
[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 cze 2020, 20:45
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Stw
- Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17dtj
- Gender:
Witam, mam problem ze swoją Zośka. W tamtym roku ja zakupiłem, przy pierwszej wymianie oleju okazało się, że było sporo więcej oleju, niz powinno,zapewne wina dpf. Druga sprawa, że u mnie w mieście brak odpowiednich fachowców, którzy znają się na rzeczy tj. Dpf. Od tamtej wymiany pilnowałem wypalania, zawsze jakaś trasa i trzymanie obrotów. Niestety po zrobieniu 8,5 tyś od wymiany oleju wyskoczyło insp0, a parę dni później kontrolka serwis(auto z kluczem). Auto zostało podłączone do komputera, dwa błędy odnośnie wysokiego ciśnienia oleju oraz przeładowanie dpf czy coś w tym stylu, dodam, że na drugi dzien zalaczyło się wypalanie filtra, oczywiście trasa, trzymanie obrotów, podłączenie pod kompa, nasycenie 38%. Dodatkowo stan oleju za wysoki. Tak jak wcześniej wspominałem, brak kompetentnych fachowców w moim mieście, sam im sugeruje, że zapewne dpf do regeneracji, ale oni w sumie nie są mi w stanie odpowiedzieć. Ktoś miał podobny przypadek? Czy dobrze się sugeruję objawami, że to wina filtra? Dodam, że w cyklu mieszanym wypala się średnio co 250 km, po autostradzie po 400 km. Bardzo proszę o radę. Pozdrawiam.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Przeczytaj z uwagą ten temat i będziesz miał odpowiedzi na wszystkie pytaniaBartoszko88 pisze: ↑31 lip 2020, 16:55 Witam, mam problem ze swoją Zośka. W tamtym roku ja zakupiłem, przy pierwszej wymianie oleju okazało się, że było sporo więcej oleju, niz powinno,zapewne wina dpf. Druga sprawa, że u mnie w mieście brak odpowiednich fachowców, którzy znają się na rzeczy tj. Dpf. Od tamtej wymiany pilnowałem wypalania, zawsze jakaś trasa i trzymanie obrotów. Niestety po zrobieniu 8,5 tyś od wymiany oleju wyskoczyło insp0, a parę dni później kontrolka serwis(auto z kluczem). Auto zostało podłączone do komputera, dwa błędy odnośnie wysokiego ciśnienia oleju oraz przeładowanie dpf czy coś w tym stylu, dodam, że na drugi dzien zalaczyło się wypalanie filtra, oczywiście trasa, trzymanie obrotów, podłączenie pod kompa, nasycenie 38%. Dodatkowo stan oleju za wysoki. Tak jak wcześniej wspominałem, brak kompetentnych fachowców w moim mieście, sam im sugeruje, że zapewne dpf do regeneracji, ale oni w sumie nie są mi w stanie odpowiedzieć. Ktoś miał podobny przypadek? Czy dobrze się sugeruję objawami, że to wina filtra? Dodam, że w cyklu mieszanym wypala się średnio co 250 km, po autostradzie po 400 km. Bardzo proszę o radę. Pozdrawiam.
czesiek_ze