prawidłowo,bo moment włączenia turbiny jest opóźniony przy zimnym silniku.Z paru względów,np.gęsty olej i zimny silnik.sobit pisze:przy zimnym silniku mocno odczuwalny jest moment włączenia turbo.
Niepoprawna praca silnika - Diesel
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Kolega mowi ze turbo wlacza sie z opoznieniem, tak ie caly czas zastanawiam jak sie ma to wspominane klekotanie do tego ze nie ma mocy - pozniej wraca i wyraznie odczowalne jest istnienie turbiny, nie butuje jak kolega zasugerowal, niemniej w ramach sprawdzenia kilkakrotnie delikatniej podalem wieksze obroty na kolejnych biegach i jak jest nawet w upalny dzien, "zimny" silnik - mocy brak przez jakies 1-2 min- jakby doladowania wcale nie bylo, pozniej wszystko zaczyna pracowac poprawnie
Ubiegne pytanie, tankuje tylko wzbogacane paliwa najczesciej Ultimate BP
Czy to w tych silnikach jest normalne?
Ubiegne pytanie, tankuje tylko wzbogacane paliwa najczesciej Ultimate BP
Czy to w tych silnikach jest normalne?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Raczej rzadko przekraczam 2500 , bo nie mam takiej potrzeby, w wiekszosci jazda poz miescie, szkoda silnika i paliwa, niemniej przy wyprzedzaniu, sie przydaje :-)
Co do turbo dziury ...zaczyna sie od zera jak zimny? Ogolnie tu jest malo wyczowalna przy jezdzie. W golfie bylo to dotkliwsze.
Co do turbo dziury ...zaczyna sie od zera jak zimny? Ogolnie tu jest malo wyczowalna przy jezdzie. W golfie bylo to dotkliwsze.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No i tu nie dodajesz mi otuchy, beldow nie ma sprawdzam regolarnie tech-em, ogonie moce jest i pracujesz wszystko wzorowo
1. po odpaleniu np rano jest malo mocy, na poczatek , czasem plus klekocik.
2. jak stoje na swiatlach delikatnie...bardzo delikatnie czuc szarpanie silnika na jalowym.
1. po odpaleniu np rano jest malo mocy, na poczatek , czasem plus klekocik.
2. jak stoje na swiatlach delikatnie...bardzo delikatnie czuc szarpanie silnika na jalowym.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Szczerze licze bo mi sie pomysly i doswiadczenie w diselkach pokonczylo.
Proby dolaczania do watkow niestety nie daly wszystkich odpowiedzi.
Przydalby sie ogolny jakis HowTo moze rozjasniloby to wiekszosc problemow :d
Sakoda ze forum nie ma wlasnej strony cos na wzor vwgolf.pl
Proby dolaczania do watkow niestety nie daly wszystkich odpowiedzi.
Przydalby sie ogolny jakis HowTo moze rozjasniloby to wiekszosc problemow :d
Sakoda ze forum nie ma wlasnej strony cos na wzor vwgolf.pl
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Turbo działa cały czas, tylko od wymienionego wyżej przedziału obrotów zaczyna działać efektywniewojtek_z pisze:Turbina zaczyna działać ok. 1.7-1.9 obr/min, +-, oczywiście.
przy zimnym silniku turbo w miarę możliwości jest opóźniane z prostego powodu - gęsty olej nie dotarł wszędzie, a jak wiadomo turbina jest smarowana, dlatego zaleca się początek spokojny, aby rozprowadzić dobrze olej, aby było smarowanie no i podłoga
chodzi o falowanie?mattai pisze:2. jak stoje na swiatlach delikatnie...bardzo delikatnie czuc szarpanie silnika na jalowym.
bo jeśli szarpie przerywa, to może czujnik wału coś się buntuje ?
to może nie ma co szukać dziury w całym tylko po prostu tuż po odpaleniu spokojniej, a później normalnie wykorzystywać auto? cudów nie ma w końcu to prawie 1500kg masy i tylko 100 KMmattai pisze:ogonie moce jest i pracujesz wszystko wzorowo
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No tu mam walsnie wrazenie ze to jest jakby delikatna proba ruszenia naprzod...oczywiscie deliktana. Sprzegl moze nie jest jakies nowe" ale raczej tu bym nie upatrywal przyczyn.
Od startu staram sie byc delikatny, raczej oszczedzam autko , w TDI to mozna bylo od reki odczuc sile tych nawet skromnych 90 koni, ale byly , tu to naprawde trzeba czekac az sie silnik rozbuja :-) W trasie najfajniejsza maszyna jaka jezdzilem :-) A troszke tego bylo wlasnych i nie tylko.
Od startu staram sie byc delikatny, raczej oszczedzam autko , w TDI to mozna bylo od reki odczuc sile tych nawet skromnych 90 koni, ale byly , tu to naprawde trzeba czekac az sie silnik rozbuja :-) W trasie najfajniejsza maszyna jaka jezdzilem :-) A troszke tego bylo wlasnych i nie tylko.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No i ladne rzeczy sie porobily. Po sugestii jednego z forumowiczow wykrecilem MAP , no prawie....bo sie okazalo ze najdelikatniejsze wyciaganie nie dalo efektu.
Metalowa czesc zostala w rece , plastik odklejony pozostal w bloku dolotu.... co gorsza nie mozna go ruszyc,tyglada jakby ta oslona ktora siedzi w bloku sie przykleila na amen, dobrze ze dalo sie z powrotem zamontowac element, chociaz jest koncowka tego cienkiego krocca zapaskudzona czarna mazia...
jak to wyciagnac bez zniszczenia i co dalej proponujecie bez rozkrecania dolotu?
Metalowa czesc zostala w rece , plastik odklejony pozostal w bloku dolotu.... co gorsza nie mozna go ruszyc,tyglada jakby ta oslona ktora siedzi w bloku sie przykleila na amen, dobrze ze dalo sie z powrotem zamontowac element, chociaz jest koncowka tego cienkiego krocca zapaskudzona czarna mazia...
jak to wyciagnac bez zniszczenia i co dalej proponujecie bez rozkrecania dolotu?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Mattai ,to sobie trochę namieszałeś ,jeśli wszystko pracuje w miarę po co szukać dziury.Z tym zbieraniem turbo (nie ma co się powtarzać)to normalna sprawa w tej konstrukcji turbo diesla.Zresztą koledzy wszystko już napisali.Jeżeli chodzi o falowanie obrotów,miałem tak samo.Myślałem też o czujniku na wale,ale nie paliłem się do jego wymiany.Zacząłem tankować tylko verv-ę na orlenie i przez pól roku zawsze do pełna i pól litra mixolu.Falowanie ustało samo.Przy depnięciu ostrym wali czarnym jak parowóz ale mam to od kupna i też nie zamierzam wnikać dalej dlaczego tak jest. A z wykręcenim Map -obyś nie narobił sobie pracy i kosztów-śliski temat.
nie zgodzę się z tym twierdzeniem.Jeśli jest on aż tak sklejony do kolektora to wyobraźmy sobie czy nie jest tak samo zaklejony w środku,przez to może fałszować pomiar.mattai, który rok masz tego autka?gwizdenson pisze:A z wykręcenim Map -obyś nie narobił sobie pracy i kosztów-śliski temat.
Czujnik ma siedzieć ciasno,ale powinien dać się wyjąć np.obracając go delikatnie,kiwając....
Gwizdenson,wyobraź sobie,że jak kupiłem swoją zafirę to kopciła na czarno i wogóle chodziła kiepsko-twardo, głośno i nierówno.Teraz podczas jazdy cieszę się,bo chodzi cicho,prawidłowo i miękko.Nie kopci i ciągnie równo od 1000 obrotów.WARTO TO ZROBIĆ!