Moja wymiana wtrysków.
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Moja wymiana wtrysków.
Klucz do wjęcia wtrysków z głowicy dorobiłem w połowie sam przez co zaoszczędziłem 100zł.
Czyli kupiłem :
Śrubę 12x20
Nakrętke 19
Dwie podkładki
Dwa kołki do ściany
I jako ciężarek łącznik kotw.
Cena za całość 11.30zł
A sam klucz na alledrogo kosztował 90.00zł z przesyłką a kompletny z młotkiem wstecznym ksztuje w cenie około + - 200zł.
opis i wygląd części jest na foto.
Z kołków uciołem końcówki i na klej na gorąco obsadziłem w tej dużej śrubie kołki troche ponacinałem co
klej lepiej trzymał kołki w gwińcie.
Tak wygląda po obsadzeniu na klej ciężarek (Młotek wsteczny).
Teraz można zabrać się za wymiane wtrysków.
Moje przygotowanie do wymiany wtrysków i sama wymiana.
Klucz do wyjęcia wtrysków z głowicy dorobiłem w połowie sam przez co zaoszczędziłem 120zł w
zależności gdzie się kupi sam klucz lub komplet.
Czyli kupiłem :
Śrubę 12x20
Nakrętke 19
Dwie podkładki
Dwa kołki do ściany
I jako ciężarek łącznik kotw.
Cena za całość 11.30zł
A sam klucz na alledrogo kosztował 95.00zł z przesyłką a kompletny z młotkiem wstecznym kosztuje w
cenie około 220zł.
opis i wygląd części jest na foto.
Teraz można zabrać się za wymiane wtrysków.
Co trza kupić ceny mogą być inne.
Podkładki uszczelniacze wtrysków
137,36+18 zł (alledrogo)
Wtryski
200+20 zł (alledrogo)
Uszczelka pod pokrywe zaworów
67+12 zł (alledrogo)
===============================
437,36 zł
Dostęp w mojej zafirze i muszę tam łapy włożyć.
85000km temu był czyszczony podczas regeneracji pompy troche mnie zaskoczył że nie zatkany mocno.
Przygotowanie do odkręcenia zembatki i zabezpieczenia co by nie opadła.
Tu napunktowałem znaki na wałku i zembatce a podczas składania jest tam miejsce na klucz 27 co by
obrócić wałkiem żeby znaki się pokryły.
Bez tego klucza nic bym nie zrobił tak były zapieczone.
No i teraz składanie czyli wymienione wtryski+ podkładki, uszczelki wtrysków, uszczelniacze trawersów, dalej
pozostało tylko odpowietrzenie odpalenie i jazda próbna, auto odstawione piwko wypite stres minoł
czas pracy 8godz mogę teraz powiedzieć że wiem dlaczego tyle biorą za tą robote.
Ja zrobiłem kiedyś błąd bardzo głupi co wyszło teraz w robocie (sadze) kiedyś u mechanika będąc w Międzywodziu postanowiłem wymienić egr na nowy bo stary puszczał olej i miałem spryskany po trasie silnik.I właśnie podczas tej roboty wyszło że nowy egr był sprawny nie lał olejem przykręcony ale nie zatykał całkiem dolotu spalin więc wziołem ten stary ale ori i przymierzyłem okazało się że stary muszę docisnąć 3-4mm żeby dokręcić egr i właśnie przez szczeline nazbierało suchej sadzy, a jak bym sam wymieniał to bym od razu wiedział o nie domknięciu egr.
Powiedzmy przestało nie ma już zapory dymnej, równo rano pali oczywiście jak dam mu mocno w gaz to przydymi ale to już niebo a ziemia taka różnica więcej już chyba nie wyeliminuje w całości dymka bo silnik starszawy 270000km nalatane pisze o netto bo nie mam 100% pewności stanu brak książki serwisowej. Mogę tylko powiedzieć że ciszej chodzi silniczek, co zauważyłem na dwóch wtryskach jakieś obtarcia nie wiem od czego to oglądałem dość długo obsade wtrysków i niczego nie zauważyłem albo źle patrzałem .
Nowe wtryski były sprawdzane 100% sprawne.
Czyli kupiłem :
Śrubę 12x20
Nakrętke 19
Dwie podkładki
Dwa kołki do ściany
I jako ciężarek łącznik kotw.
Cena za całość 11.30zł
A sam klucz na alledrogo kosztował 90.00zł z przesyłką a kompletny z młotkiem wstecznym ksztuje w cenie około + - 200zł.
opis i wygląd części jest na foto.
Z kołków uciołem końcówki i na klej na gorąco obsadziłem w tej dużej śrubie kołki troche ponacinałem co
klej lepiej trzymał kołki w gwińcie.
Tak wygląda po obsadzeniu na klej ciężarek (Młotek wsteczny).
Teraz można zabrać się za wymiane wtrysków.
Moje przygotowanie do wymiany wtrysków i sama wymiana.
Klucz do wyjęcia wtrysków z głowicy dorobiłem w połowie sam przez co zaoszczędziłem 120zł w
zależności gdzie się kupi sam klucz lub komplet.
Czyli kupiłem :
Śrubę 12x20
Nakrętke 19
Dwie podkładki
Dwa kołki do ściany
I jako ciężarek łącznik kotw.
Cena za całość 11.30zł
A sam klucz na alledrogo kosztował 95.00zł z przesyłką a kompletny z młotkiem wstecznym kosztuje w
cenie około 220zł.
opis i wygląd części jest na foto.
Teraz można zabrać się za wymiane wtrysków.
Co trza kupić ceny mogą być inne.
Podkładki uszczelniacze wtrysków
137,36+18 zł (alledrogo)
Wtryski
200+20 zł (alledrogo)
Uszczelka pod pokrywe zaworów
67+12 zł (alledrogo)
===============================
437,36 zł
Dostęp w mojej zafirze i muszę tam łapy włożyć.
85000km temu był czyszczony podczas regeneracji pompy troche mnie zaskoczył że nie zatkany mocno.
Przygotowanie do odkręcenia zembatki i zabezpieczenia co by nie opadła.
Tu napunktowałem znaki na wałku i zembatce a podczas składania jest tam miejsce na klucz 27 co by
obrócić wałkiem żeby znaki się pokryły.
Bez tego klucza nic bym nie zrobił tak były zapieczone.
No i teraz składanie czyli wymienione wtryski+ podkładki, uszczelki wtrysków, uszczelniacze trawersów, dalej
pozostało tylko odpowietrzenie odpalenie i jazda próbna, auto odstawione piwko wypite stres minoł
czas pracy 8godz mogę teraz powiedzieć że wiem dlaczego tyle biorą za tą robote.
Ja zrobiłem kiedyś błąd bardzo głupi co wyszło teraz w robocie (sadze) kiedyś u mechanika będąc w Międzywodziu postanowiłem wymienić egr na nowy bo stary puszczał olej i miałem spryskany po trasie silnik.I właśnie podczas tej roboty wyszło że nowy egr był sprawny nie lał olejem przykręcony ale nie zatykał całkiem dolotu spalin więc wziołem ten stary ale ori i przymierzyłem okazało się że stary muszę docisnąć 3-4mm żeby dokręcić egr i właśnie przez szczeline nazbierało suchej sadzy, a jak bym sam wymieniał to bym od razu wiedział o nie domknięciu egr.
Powiedzmy przestało nie ma już zapory dymnej, równo rano pali oczywiście jak dam mu mocno w gaz to przydymi ale to już niebo a ziemia taka różnica więcej już chyba nie wyeliminuje w całości dymka bo silnik starszawy 270000km nalatane pisze o netto bo nie mam 100% pewności stanu brak książki serwisowej. Mogę tylko powiedzieć że ciszej chodzi silniczek, co zauważyłem na dwóch wtryskach jakieś obtarcia nie wiem od czego to oglądałem dość długo obsade wtrysków i niczego nie zauważyłem albo źle patrzałem .
Nowe wtryski były sprawdzane 100% sprawne.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2016, 21:41 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo fajny tutorial, ale z tym kluczem to zbędna zabawa wtryski wychodzą, po wyjęciu popychaczy zaworów czy jak to sie tam nazywa dostęp jest dobry, wystarczy podważyć i wtrysk wychodzi. Robiłem to u siebie przy przebiegu 280tys i wszystkie wyszły jednakowo. Są tylko minimalnie "zassane"
Wymiana wtrysków również zbędna, wystarczy zakupić nowe końcówki jeśli są zużyte, a i żeby je zużyć to chyba 300tys km to za mało, te wtryski raczej nie są zbyt podatne na uszkodzenie chyba że ktoś jeździł na kwasie czy coś U Mnie same uszczelki, i auto chodzi jak chodziło - idealnie, robiłem to jedynie w celu usunięcia czarnego zabarwienia na filtrze paliwa. Robiłem to sam i zeszło również 8 godzin, ale nie czyściłem kolektora aż tak pedantycznie w każdym zakamarku
Wymiana wtrysków również zbędna, wystarczy zakupić nowe końcówki jeśli są zużyte, a i żeby je zużyć to chyba 300tys km to za mało, te wtryski raczej nie są zbyt podatne na uszkodzenie chyba że ktoś jeździł na kwasie czy coś U Mnie same uszczelki, i auto chodzi jak chodziło - idealnie, robiłem to jedynie w celu usunięcia czarnego zabarwienia na filtrze paliwa. Robiłem to sam i zeszło również 8 godzin, ale nie czyściłem kolektora aż tak pedantycznie w każdym zakamarku
Ostatnio zmieniony 08 mar 2016, 22:50 przez konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
No chyba coś ok. 400-700zł, z tym że najczęściej to chyba 5stówek. Lepiej to zrobić samemu chyba, sam zawsze dokładniej wyczyścisz kolektor, a może to nie jest jakoś skomplikowana praca tylko cholernie czasochłonna, tego się w 4 godziny zrobić nie da.
Ale jeśli się trochę boisz, i brakuje CI odpowiednich narzędzi to chyba faktycznie lepiej skieruj się z tym do mechanika.
Ale jeśli się trochę boisz, i brakuje CI odpowiednich narzędzi to chyba faktycznie lepiej skieruj się z tym do mechanika.
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
- Onemanband
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 paź 2016, 16:48
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
- Kontakt:
Pytanie (Zafira A 2.0 TDI 60 KM):konradviking pisze: ↑08 mar 2016, 22:46 Bardzo fajny tutorial, ale z tym kluczem to zbędna zabawa wtryski wychodzą, po wyjęciu popychaczy zaworów czy jak to sie tam nazywa dostęp jest dobry, wystarczy podważyć i wtrysk wychodzi. Robiłem to u siebie przy przebiegu 280tys i wszystkie wyszły jednakowo. Są tylko minimalnie "zassane"
Wymiana wtrysków również zbędna, wystarczy zakupić nowe końcówki jeśli są zużyte, a i żeby je zużyć to chyba 300tys km to za mało, te wtryski raczej nie są zbyt podatne na uszkodzenie chyba że ktoś jeździł na kwasie czy coś U Mnie same uszczelki, i auto chodzi jak chodziło - idealnie, robiłem to jedynie w celu usunięcia czarnego zabarwienia na filtrze paliwa. Robiłem to sam i zeszło również 8 godzin, ale nie czyściłem kolektora aż tak pedantycznie w każdym zakamarku
Objaw - problem z odpalaniem zimnego auta. Im zimniej na dworze tym gorzej. Odpala po kilkunastu sekundach kręcenia rozrusznikiem i bardzo opornie.
Za pierwszym razem (ok. 10 sekund) kręci i "chechła", jakby na resztkach paliwa (bak pełny), ale nie odpala. Za drugim razem (ok. 10 sekund) kręci rozrusznikiem na sucho - silnik nawet nie kichnie. Dopiero za trzecim, czwartym (każdy ok. 10 sekund) razem zaczyna prychać i w końcu jakby z wielką niechęcią zagada. Filtr paliwa wymieniony trzy dni temu - poprzednio trzy miesiące temu. Wyjęty wkład był czarny, aż do nieprzyzwoitości...
1. Gdzie nabyć końcówki - jak fachowo o nie pytać?
2. Gdzie nabyć same uszczelki - jak fachowo o nie pytać?
Bez muzyki życie byłoby pomyłką
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Wtryski akurat w zafirze to woły robocze ciężko je wykończyć, co innego uszczelki.
Wtrysk potrzebuje 180 atmosfer do otwarcia a jeśli pompa jest słabowita to jak ma podnieść wtrysk żeby rozpylić paliwo.
Zimno materiał się kurczy luzy większe chodzi o pompe a jak jeszcze dojdzie słabsza lub nie równa kompresja na cylindrach to jest komplet do słabego zapalania, czego nie będzie jak będzie dobra pompa zdolna podać paliwo pod dobrym ciśnieniem.
Możesz wyjąć wtryski i dać na stół do kontroli na 100% będą dobre.jak będziesz oddawał wtryski to ten mechanik powinien mieć podkładki i u niego kupić.
Tu masz przykładową aukcje. https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... &bi_m=reco&
Wtrysk potrzebuje 180 atmosfer do otwarcia a jeśli pompa jest słabowita to jak ma podnieść wtrysk żeby rozpylić paliwo.
Zimno materiał się kurczy luzy większe chodzi o pompe a jak jeszcze dojdzie słabsza lub nie równa kompresja na cylindrach to jest komplet do słabego zapalania, czego nie będzie jak będzie dobra pompa zdolna podać paliwo pod dobrym ciśnieniem.
Możesz wyjąć wtryski i dać na stół do kontroli na 100% będą dobre.jak będziesz oddawał wtryski to ten mechanik powinien mieć podkładki i u niego kupić.
Tu masz przykładową aukcje. https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... &bi_m=reco&