Ubytek płynu chłodniczego
Moderator: Sebu$
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Może poprostu chłodnica przegniła (popularna wada w zafirach)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lip 2019, 21:11
- Imię: krzyś
- Lokalizacja: wroc
- Auto: opel zafira 2.0 dti
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam wymiana chłodnicy oleju
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 kwie 2019, 18:38
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam. U mnie był zapchany odpływ. Przepchane i po problemie.
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Bielsk Podl.
- Auto: Zafira A
- Model: A
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Witam.
Od jakiegoś czasu ubywało płynu chłodniczego. Nie było widać wycieków, ale teraz znalazłem. Wyciek jest na trójniku z tyłu silnika pod kolektorem ssącym. Chciałem wymienić, ale dostęp jest ciężki. Od góry się ma dojścia, od dołu widać ale jest wysoko i ręka ledwo wejdzie a co mówić dopiero dwie.
Znajduję się tu:
Taki trójnik
Czy ktoś wymieniał może? Da się to zrobić od dołu, czy trzeba zdejmować górę (kolektor ssący)?
Od jakiegoś czasu ubywało płynu chłodniczego. Nie było widać wycieków, ale teraz znalazłem. Wyciek jest na trójniku z tyłu silnika pod kolektorem ssącym. Chciałem wymienić, ale dostęp jest ciężki. Od góry się ma dojścia, od dołu widać ale jest wysoko i ręka ledwo wejdzie a co mówić dopiero dwie.
Znajduję się tu:
Taki trójnik
Czy ktoś wymieniał może? Da się to zrobić od dołu, czy trzeba zdejmować górę (kolektor ssący)?
Ostatnio zmieniony 20 maja 2020, 18:51 przez leszeksz2, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 sty 2021, 15:19
- Imię: art
- Lokalizacja: Pomorskie
- Auto: ZA
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Witam,
Nie znalazłem nic podobnego na tym forum oraz innych poza elektrodą. Chyba zacznę od tego, że przeczytałem:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318794.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 4#14614604
Silnik cieknie spod pokrywy z przestrzeni wokół pompy wody, otworem za śrubą napinacza łańcucha:
miejsce wycieku na silniku.jpeg
Dokładniejsze zdjęcia poglądowe zdjętej pokrywy z zaznaczeniem miejsca przecieku, uszczelki + rysunek złożeniowy:
miejsce wycieku.jpeg
uszczelka na pokrywie.jpeg
rzut pokrywy.jpeg
Wyciek jest spory, kropla co minutę, szczególnie jak silnik jest ciepły. Planowana jest wymiana uszczelki pokrywy, jednak widać pewne problemy:
1. Uszczelka jest dzielona, ale ma łącznik. Czy da się to podłożyć i zrobić dobrze bez rozpinania łańcucha (przecięcie łącznika uszczelki, itp.)?
2. Góra pokrywy jest przyciśnięta pod głowicą i skręcona z nią na małe śruby. Czy trzeba ruszać głowicę + uszczelkę? Czy da się pokrywę podłożyć i przykręcić bez ruszania głowicy i uszkadzania uszczelki głowicy (nie chcę iść w koszty)?
3. Czy da się zdjąć pokrywę bez wyjmowania silnika?
Mile widziane inne ciekawe pomysły, jak obejść ten problem. Jest jakiś sens eksperymentować z uszczelniaczem do chłodnic przy nieszczelności w przestrzeni wirnika pompy wody?
Nie znalazłem nic podobnego na tym forum oraz innych poza elektrodą. Chyba zacznę od tego, że przeczytałem:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318794.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 4#14614604
Silnik cieknie spod pokrywy z przestrzeni wokół pompy wody, otworem za śrubą napinacza łańcucha:
miejsce wycieku na silniku.jpeg
Dokładniejsze zdjęcia poglądowe zdjętej pokrywy z zaznaczeniem miejsca przecieku, uszczelki + rysunek złożeniowy:
miejsce wycieku.jpeg
uszczelka na pokrywie.jpeg
rzut pokrywy.jpeg
Wyciek jest spory, kropla co minutę, szczególnie jak silnik jest ciepły. Planowana jest wymiana uszczelki pokrywy, jednak widać pewne problemy:
1. Uszczelka jest dzielona, ale ma łącznik. Czy da się to podłożyć i zrobić dobrze bez rozpinania łańcucha (przecięcie łącznika uszczelki, itp.)?
2. Góra pokrywy jest przyciśnięta pod głowicą i skręcona z nią na małe śruby. Czy trzeba ruszać głowicę + uszczelkę? Czy da się pokrywę podłożyć i przykręcić bez ruszania głowicy i uszkadzania uszczelki głowicy (nie chcę iść w koszty)?
3. Czy da się zdjąć pokrywę bez wyjmowania silnika?
Mile widziane inne ciekawe pomysły, jak obejść ten problem. Jest jakiś sens eksperymentować z uszczelniaczem do chłodnic przy nieszczelności w przestrzeni wirnika pompy wody?
Ostatnio zmieniony 05 sty 2021, 16:15 przez gustawo, łącznie zmieniany 5 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jeżeli to już lepsza byłaby USZCZELKA SILIKON REINZOSIL MASA USZCZELNIAJĄCA.
Trza wyjąć silnik.
A nie cieknie czasem z pod regulatora napinacza tak to mi wygląda.
Trza wyjąć silnik.
A nie cieknie czasem z pod regulatora napinacza tak to mi wygląda.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2021, 20:33 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 sty 2021, 15:19
- Imię: art
- Lokalizacja: Pomorskie
- Auto: ZA
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Na misce, na samym dole robią się krople z płynu niestety. Chyba wolałbym olej spod tego napinacza, no ale niestety.
Rozeznałem trochę temat. Są dobre poradniki drukowane po angielsku z wydawnictwa Haynes m. in. do Astry/Zafiry (załącznik timming chain cover.PNG). Z tym, że pracują tam na silniku bez głowicy (bez górnego łańcucha) i miski. W takiej konfiguracji wg tej książki:
Ad 1. Uszczelkę można podłożyć pod łańcuchy wał-pompa wtryskowa po zluzowaniu koła na pompie paliwa. Nie wiem, czy będzie wystarczająco miejsca z nieodkręconą głowicą.
Ad 2. W poradniku się tego nie dowiedziałem... ale jest to wykonalne, dowodem na to jest film "Vectra B wymiana pompy wtryskowej i ustawienie łańcucha rozrządu" użytkownika Marco Kra: https://www.youtube.com/watch?v=RO4sjJKkHnE Wiadomo, że nie jest to idealne rozwiązanie z uwagi na kołki ustalające pokrywę i konieczność wciskania jej pod uszczelkę głowicy - do tego nie wiadomo, czy nie nabawimy się przy tym przecieku płynu do oleju na wysokości pokrywy pod głowicą.
Ad 3. Stwierdziłem, że nie ma nic do stracenia i przy tej wielkości wycieku 400ml/100km zaryzykuję uszczelniacz. Sprawdziłem płynem na CO2 i rurką fermentacyjną, czy uszczelka pod głowicą nie dmucha. Potem użyłem 70ml Kuhler Dichter K Pro-line (białe mleczko, puszka 250ml/40l). Zaślepiłem nagrzewnicę (łatwo dostępny wąż pod przepływomierzem). Przestało lecieć, dla pewności zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów. Płyn wymieniłem, odetkałem nagrzewnicę, nie dodałem ponownie uszczelniacza. Wymienię jeszcze korek na zbiorniczku płynu na markowy, który powinien utrzymywać 1,2bar - teraz mam zamiennik HP. Operacja zakończona sukcesem.
Dodano po 2 minutach 32 sekundach:
PS. Wyczytałem w postach osób używających uszczelniacza zamiast ori metalowo-gumowej uszczelki, że jest problem z dystansem pokrywy do bloku.
Rozeznałem trochę temat. Są dobre poradniki drukowane po angielsku z wydawnictwa Haynes m. in. do Astry/Zafiry (załącznik timming chain cover.PNG). Z tym, że pracują tam na silniku bez głowicy (bez górnego łańcucha) i miski. W takiej konfiguracji wg tej książki:
Ad 1. Uszczelkę można podłożyć pod łańcuchy wał-pompa wtryskowa po zluzowaniu koła na pompie paliwa. Nie wiem, czy będzie wystarczająco miejsca z nieodkręconą głowicą.
Ad 2. W poradniku się tego nie dowiedziałem... ale jest to wykonalne, dowodem na to jest film "Vectra B wymiana pompy wtryskowej i ustawienie łańcucha rozrządu" użytkownika Marco Kra: https://www.youtube.com/watch?v=RO4sjJKkHnE Wiadomo, że nie jest to idealne rozwiązanie z uwagi na kołki ustalające pokrywę i konieczność wciskania jej pod uszczelkę głowicy - do tego nie wiadomo, czy nie nabawimy się przy tym przecieku płynu do oleju na wysokości pokrywy pod głowicą.
Ad 3. Stwierdziłem, że nie ma nic do stracenia i przy tej wielkości wycieku 400ml/100km zaryzykuję uszczelniacz. Sprawdziłem płynem na CO2 i rurką fermentacyjną, czy uszczelka pod głowicą nie dmucha. Potem użyłem 70ml Kuhler Dichter K Pro-line (białe mleczko, puszka 250ml/40l). Zaślepiłem nagrzewnicę (łatwo dostępny wąż pod przepływomierzem). Przestało lecieć, dla pewności zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów. Płyn wymieniłem, odetkałem nagrzewnicę, nie dodałem ponownie uszczelniacza. Wymienię jeszcze korek na zbiorniczku płynu na markowy, który powinien utrzymywać 1,2bar - teraz mam zamiennik HP. Operacja zakończona sukcesem.
Dodano po 2 minutach 32 sekundach:
PS. Wyczytałem w postach osób używających uszczelniacza zamiast ori metalowo-gumowej uszczelki, że jest problem z dystansem pokrywy do bloku.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2021, 22:44 przez gustawo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Kurcze, masz zabawy ... Ale szczerze, to się poważnie zdziwiłem, bo sam miałem poprzednio Y20DTH i był praktycznie niezniszczalny - wymieniłem tylko uszczelniacze wtrysków i czujnik ciśnienia oleju ...gustawo pisze: ↑14 sty 2021, 22:44 Na misce, na samym dole robią się krople z płynu niestety. Chyba wolałbym olej spod tego napinacza, no ale niestety.
Rozeznałem trochę temat. Są dobre poradniki drukowane po angielsku z wydawnictwa Haynes m. in. do Astry/Zafiry (załącznik timming chain cover.PNG). Z tym, że pracują tam na silniku bez głowicy (bez górnego łańcucha) i miski. W takiej konfiguracji wg tej książki:
Ad 1. Uszczelkę można podłożyć pod łańcuchy wał-pompa wtryskowa po zluzowaniu koła na pompie paliwa. Nie wiem, czy będzie wystarczająco miejsca z nieodkręconą głowicą.
Ad 2. W poradniku się tego nie dowiedziałem... ale jest to wykonalne, dowodem na to jest film "Vectra B wymiana pompy wtryskowej i ustawienie łańcucha rozrządu" użytkownika Marco Kra: https://www.youtube.com/watch?v=RO4sjJKkHnE Wiadomo, że nie jest to idealne rozwiązanie z uwagi na kołki ustalające pokrywę i konieczność wciskania jej pod uszczelkę głowicy - do tego nie wiadomo, czy nie nabawimy się przy tym przecieku płynu do oleju na wysokości pokrywy pod głowicą.
Ad 3. Stwierdziłem, że nie ma nic do stracenia i przy tej wielkości wycieku 400ml/100km zaryzykuję uszczelniacz. Sprawdziłem płynem na CO2 i rurką fermentacyjną, czy uszczelka pod głowicą nie dmucha. Potem użyłem 70ml Kuhler Dichter K Pro-line (białe mleczko, puszka 250ml/40l). Zaślepiłem nagrzewnicę (łatwo dostępny wąż pod przepływomierzem). Przestało lecieć, dla pewności zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów. Płyn wymieniłem, odetkałem nagrzewnicę, nie dodałem ponownie uszczelniacza. Wymienię jeszcze korek na zbiorniczku płynu na markowy, który powinien utrzymywać 1,2bar - teraz mam zamiennik HP. Operacja zakończona sukcesem.
Dodano po 2 minutach 32 sekundach:
PS. Wyczytałem w postach osób używających uszczelniacza zamiast ori metalowo-gumowej uszczelki, że jest problem z dystansem pokrywy do bloku.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2021, 08:32 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 sty 2021, 15:19
- Imię: art
- Lokalizacja: Pomorskie
- Auto: ZA
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
W ostatnim akcie rozpaczy:
1.Sprawdziłem wyziewy ze zbiorniczka płynem na CO2. Płyn nie zmienił koloru.
2.Żal zdejmować działającą głowicę, zastosowałem Liqui Moly Kuhler Dichter - białe mleczko, podobno reaguje z powietrzem i zalecają dodatek tego profilaktycznie nawet. Dozowałem wg. etykiety na pojemność układu (Y20DTH z klimatyzacją 7.7l) przy zaślepionej nagrzewnicy z jednej strony pod rurą dolotu przed turbo (dla informacji sprawdza się tu korek z trzonka od miotły). Zrobiłem 50km, przestało lecieć, zlałem płyn z dodatkiem Kuhler Dichter, zalałem czystym, odetkałem obieg nagrzewnicy. Mam poluzowany korek na zbiorniku wyrównawczym, bo nie ufam kondycji zaworu - mam zamiar go wymienić. Kupiłem VERNET RC0004 na 1.4bar, ale mam wątpliwości (są też 1.2bar FEBI 01211).
Ludzie nie wiedzą chyba, że korek ma zawór i tematów o tym jak na lekarstwo. Jakie ciśnienie powinien utrzymywać korek w 2.0DTH?
1.Sprawdziłem wyziewy ze zbiorniczka płynem na CO2. Płyn nie zmienił koloru.
2.Żal zdejmować działającą głowicę, zastosowałem Liqui Moly Kuhler Dichter - białe mleczko, podobno reaguje z powietrzem i zalecają dodatek tego profilaktycznie nawet. Dozowałem wg. etykiety na pojemność układu (Y20DTH z klimatyzacją 7.7l) przy zaślepionej nagrzewnicy z jednej strony pod rurą dolotu przed turbo (dla informacji sprawdza się tu korek z trzonka od miotły). Zrobiłem 50km, przestało lecieć, zlałem płyn z dodatkiem Kuhler Dichter, zalałem czystym, odetkałem obieg nagrzewnicy. Mam poluzowany korek na zbiorniku wyrównawczym, bo nie ufam kondycji zaworu - mam zamiar go wymienić. Kupiłem VERNET RC0004 na 1.4bar, ale mam wątpliwości (są też 1.2bar FEBI 01211).
Ludzie nie wiedzą chyba, że korek ma zawór i tematów o tym jak na lekarstwo. Jakie ciśnienie powinien utrzymywać korek w 2.0DTH?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2021, 01:59 przez gustawo, łącznie zmieniany 2 razy.