[TUT/B]Demontaż alternatora 1.9CDTi
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Do alternatora przykręcone są dwa przewody gruby czerwony + nakrętką na klucz 13, oraz cienki czarny, na zdjęciach stronę wcześniej oznaczony jako D+, przykrecony nakrętką na klucz 8. Do trzeciego przewodu D.M. mój altek nie ma wyjścia.
Gdzie w aucie powinien być podłączony ten cienki, krótki, czarny D+ ? U mnie wisi luzem z alternatora.
Gdzie w aucie powinien być podłączony ten cienki, krótki, czarny D+ ? U mnie wisi luzem z alternatora.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2018, 21:28 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.
Odgrzewam kotleta :-) mam to samo. Altek DENSO dwa kable PRZY NIM JEDEN LUŻNY nie ma gdzie go przykręcić ładowania brak i kontrolka nie świeci się. Coś podpowiecie ???
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Podczepię się pod temat.
Jaka długość paska wielorowkowego ma być w Zafirze w dieslu ? W moim wg katalogów wchodzą 6pk1368 i 6pk1380. Ten pierwszy jest za krótki, natomiast ten drugi czyli 6pk1380 piszczy, bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Piszczenie nasila się przy wzroście obrotów silnika. Pasek ten to contitech i ma około pół roku użytkowania, spotkałem się się z opiniami na forach, że te paski conti lubią piszczeć i wtedy pomaga wymiana na Gates.
Czy ktoś to przerabiał w swoim aucie i może potwierdzić?
Napinacz paska chodzi płynnie, nie zacina się, wymieniłem rolkę napinacza ale nie pomogło.
Psiknięcie odrobiny wody na pasek daje krótkotrwały efekt w postaci ciszy ale po 10 sek. znów to samo.
Jaka długość paska wielorowkowego ma być w Zafirze w dieslu ? W moim wg katalogów wchodzą 6pk1368 i 6pk1380. Ten pierwszy jest za krótki, natomiast ten drugi czyli 6pk1380 piszczy, bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Piszczenie nasila się przy wzroście obrotów silnika. Pasek ten to contitech i ma około pół roku użytkowania, spotkałem się się z opiniami na forach, że te paski conti lubią piszczeć i wtedy pomaga wymiana na Gates.
Czy ktoś to przerabiał w swoim aucie i może potwierdzić?
Napinacz paska chodzi płynnie, nie zacina się, wymieniłem rolkę napinacza ale nie pomogło.
Psiknięcie odrobiny wody na pasek daje krótkotrwały efekt w postaci ciszy ale po 10 sek. znów to samo.
- pe_jot
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 20:36
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Odkopię temat.
Zafira z silnikiem Z19DT
Ładowanie na poziomie 13.1-13.5 a czasem po uruchomieniu silnika jest 12.4V
Dołożyłem dodatkowy przewód + ale nie pomogło. Zastanawiam się co mogło paść w alternatorze. Czy spotkał się ktoś może żeby padło sprzęgło alternatora i nie było ładowania ?
Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka
Zafira z silnikiem Z19DT
Ładowanie na poziomie 13.1-13.5 a czasem po uruchomieniu silnika jest 12.4V
Dołożyłem dodatkowy przewód + ale nie pomogło. Zastanawiam się co mogło paść w alternatorze. Czy spotkał się ktoś może żeby padło sprzęgło alternatora i nie było ładowania ?
Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2265
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
To raczej szczotki lub regulator napięcia ,rolka-sprzęgiełko raczej huczy, stuka
Jeżeli dodawałeś przewód + to mogłeś jeszcze masę na silnik dołożyć .
Wpierw zmierz rzeczywiste napięcie bezpośrednio na alternatorze
Jeżeli dodawałeś przewód + to mogłeś jeszcze masę na silnik dołożyć .
Wpierw zmierz rzeczywiste napięcie bezpośrednio na alternatorze
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- pe_jot
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 20:36
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Racja, sprawdzę jeszcze bezpośrednio na alternatorze. Zastanawia mnie jednak że czasami tak jakby wogole nie było ładowania a kontrolka się żadna nie zaświeca.
Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Może być jeszcze problem z klemami
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- pe_jot
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 20:36
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W grudniu wymieniłem akumulator. Na starym grzała się jedna klema ale nie pamiętam która. Po wymianie nie grzeją się. Zobaczę jeszcze tą masę.
Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka
- pe_jot
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 20:36
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dziś po dłuższej jeździe sprawdziłem klemy. Klema minusowa była gorąca. Wyczyściłem połączenia przewodów z klemą główną. Po uruchomieniu silnika ładowanie podskoczyło od razu na 13.3V na jałowym biegu.
Niestety nie udało mi się sprawdzić ładowania na alternatorze.
Pytanie. Gdzie kończą się przewody masowe? Jeden średniej grubości zaraz koło akumulatora a pozostałe dwa?
Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka
Niestety nie udało mi się sprawdzić ładowania na alternatorze.
Pytanie. Gdzie kończą się przewody masowe? Jeden średniej grubości zaraz koło akumulatora a pozostałe dwa?
Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka