Niepoprawna praca silnika - Diesel
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
gorna czesc jest z metalu, albo cos co go do zludzenia przypomina, w tym problem bo sie klej rozlecial i plastikowa czesc w ktora wchodzi kapilara...zostala... tylko jak to wyjac nie ryzykujac urwania, i zasypania dolotu smieciami?
Juz namierzam nowy, troszke przybijajaca cena, podobno tylko bosch...bo to ponoc niemieckie auto ;-)
Juz namierzam nowy, troszke przybijajaca cena, podobno tylko bosch...bo to ponoc niemieckie auto ;-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Bogoo,pewnie masz rację ,bo z opisu Mattai pomyliłem go chyba z czymś innym-sory. Faktycznie nigdy nie przyszło mi do głowy żeby ruszać ten sensor chociaż o nim słyszałem.A gdzie on dokładnie się znajduje ?Wystarczy go wyczyścić czy raczej nowy?Jakbyś mógł coś bliżej ,bo przeszukiwałem forum i jest to część omijana dużym kołem.A faktycznie kopcenie i twarda praca są trochę irytujące.A dlaczego ten czujnik-sensor,nie daje żadnych sygnałów na kompie? Jakbyś mógł parę informacji to byłbym zobowiązany.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No jest to element pomiarowy faktycznie pomijany i traktowany po macoszemu, pewnie dlatego "elektryk" nie wiedzial do czego to jest :-)
My forumowicze wiemy i dlatego po niego siegam i zamierzam rozprawic sie z tymi problemami definitywnie, chyba tylko to zostalo....
My forumowicze wiemy i dlatego po niego siegam i zamierzam rozprawic sie z tymi problemami definitywnie, chyba tylko to zostalo....
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Nie będę podawał zasad jego działania,ale....jak wszystko kiedyś się zużywa i też czujniki,początkowo poprzez przekłamywanie danych.U nas objawia się to m.in.w MAP ,że podczas lekkiego przyspieszania silnik dostaje zbyt wczesny moment wtrysku,bo czujnik błądzi i podaje nagle,że ciśnienie w kolektorze wzrosło do 1,2 MPa.Oczywiście diagnoza może być poparta testem dynamicznym.Ogólnie układ dolotowy powietrza to temat na wiele wieczorów,bo jest najbardziej rozbudowany.Trochę zamieszałem z deka....gwizdenson pisze:A dlaczego ten czujnik-sensor,nie daje żadnych sygnałów na kompie? Jakbyś mógł parę informacji to byłbym zobowiązany.
A dlaczego nie daje informacji?Bo nie ma on własnego układu sprawdzającego poprawność pomiaru (czasem coś trzeba skalibrować).
Może nudzę,ale pytałem gdzie się on dokładnie znajduje?Bo coś takiego jak sensor MAP ma benzyna to wiem napewno.W dieslu odpowiednikiem jest przepływka.A gdzie znajduje się ten czujnik ,o którym mówisz to nie wiem.Układ dolotowy rozbierałem ze trzy razy i zasada działania jest ogólnie znana ale nie zwróciłem uwagi na taki czujnik i gdzie on jest.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jak odkrecisz oslone silnika od gory, bedziesz mial po prawej stronie , przykrecony na jedna srube torx do gornej czesci pokrywy dolotu
tuz przy bloku, obrazek jest tu
http://img206.imageshack.us/img206/3389/p1020383bs5.jpg
skrajnie po lewej
Za ta czesc ASO zaspiewalo 1299zl(!).
tuz przy bloku, obrazek jest tu
http://img206.imageshack.us/img206/3389/p1020383bs5.jpg
skrajnie po lewej
Za ta czesc ASO zaspiewalo 1299zl(!).
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Nie no oczywiscie za ta kase to chyba bym musialbyc wariatem.
Dla nich czesci produkuje BOSCH, i produkt kosztuje 245-290 zl nowy.
ale na jakims szrotowisku internetowym wylapalem za 100 zl :-)
wazne ponoc sa cyferki z oryginalnego elementu - pokrywa sie z numeracja BOSCH-a
Dla nich czesci produkuje BOSCH, i produkt kosztuje 245-290 zl nowy.
ale na jakims szrotowisku internetowym wylapalem za 100 zl :-)
wazne ponoc sa cyferki z oryginalnego elementu - pokrywa sie z numeracja BOSCH-a
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
.Sory nie mogę już edytować.Mattaiprzyjżałem się temu elementowi jeszcze raz- to co pokazujesz na zdjęciu jest tylko zaworkiem podcisnienia ,pod nim poniżej na jednego torx-a przykręcony jest jakiś czujnuk do ,którego dochodzi też cienki przewód podciś. i wtyczka.A żedy to widzieć nie muszę odkręcać osłony.Albo mówimy o czymś innym albo u mnie jest inaczej.
http://img412.imageshack.us/i/zdjcie0295k.jpg/
http://img412.imageshack.us/i/zdjcie0296i.jpg/
http://img412.imageshack.us/i/zdjcie0295k.jpg/
http://img412.imageshack.us/i/zdjcie0296i.jpg/
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Ok wstepne pomiary wykonane
Poma vacuum daje -0,95 , chcialbym wiedziec kilka rzeczy zeby dodiagnozowac to do konca.
Sa trzy elektrozawory
Do EGR - wlacza sie przy podawaniu gazu, w przypadku zwiekszonej dawki spalin z komor spalania.
Do turbo - po stronie kierowcy - zalacza w przypadku dojscia obrotow+obciazenia do wymaganego poziomu.
Do klapek zawirowań - w przypadku wylaczania (tak przynajmniej doczytalem), i w przypadku pracy w czasie hamowania silnikiem.
Prosze mnie poprawic uzupelnie do wersji finanlnej
Ktoregos slychac przy pracy po odpaleniu lub po przegazowaniu kolo akumulatora ... tylko nie wiem ktorego.
Moze znajda sie doswiadczeni to jakos rozpisac do konca.
---------------------------------------------------------------
Nadal lapie brak mocy , wiec jak odpada vacuum, to pozostaje MAP sesnor ktory mi tu miesza w pracy turbiny, albo jest cos jeszcze w okolicy turbiny. Sprawdze jak bede wiedzial co i jak jest zalaczane i dokladnie w ktorym momencie.
wyraznie zaznaczam ze jak jest cieply to w zasadzie problem nie wystepuje lub pojawia sie bardzo sporadycznie zamulenie.
Poma vacuum daje -0,95 , chcialbym wiedziec kilka rzeczy zeby dodiagnozowac to do konca.
Sa trzy elektrozawory
Do EGR - wlacza sie przy podawaniu gazu, w przypadku zwiekszonej dawki spalin z komor spalania.
Do turbo - po stronie kierowcy - zalacza w przypadku dojscia obrotow+obciazenia do wymaganego poziomu.
Do klapek zawirowań - w przypadku wylaczania (tak przynajmniej doczytalem), i w przypadku pracy w czasie hamowania silnikiem.
Prosze mnie poprawic uzupelnie do wersji finanlnej
Ktoregos slychac przy pracy po odpaleniu lub po przegazowaniu kolo akumulatora ... tylko nie wiem ktorego.
Moze znajda sie doswiadczeni to jakos rozpisac do konca.
---------------------------------------------------------------
Nadal lapie brak mocy , wiec jak odpada vacuum, to pozostaje MAP sesnor ktory mi tu miesza w pracy turbiny, albo jest cos jeszcze w okolicy turbiny. Sprawdze jak bede wiedzial co i jak jest zalaczane i dokladnie w ktorym momencie.
wyraznie zaznaczam ze jak jest cieply to w zasadzie problem nie wystepuje lub pojawia sie bardzo sporadycznie zamulenie.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)