Olej w zbiorniczku wyrównawczym
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 11:14
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
- Gender:
Czyli mam rozumieć, odciągnąć płyn do pozycji węża gumowego ( dolnego zasysającego ). Dużo jest problemów z demontażem tego zbiorniczka?? Jakiś może manual?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Odciągasz płyn
demontujesz aku
odpinasz górne wężyki
z prawej strony zbiornik jest nasadzony na szynę ,płaskim śrubokrętem pomagasz sobie podczas zdejmowania zbiornika a ten ciągniesz do siebie i w tym celu demontażu zbiornika jest wyciągnięcie Aku
demontaż wtyczki czujnika poziomu o ile jest a jak nie ma to jest okazja by go uzupełnić ( w tym celu jest zakup zbiornika z pływakiem mam taki z Astry jak potrzeba) wiązkę zazwyczaj można znaleźć w głąb za zbiornikiem potem tylko aktywacja (kodów usterek)
odpinasz gruby wąż i zbiornik twój
demontujesz aku
odpinasz górne wężyki
z prawej strony zbiornik jest nasadzony na szynę ,płaskim śrubokrętem pomagasz sobie podczas zdejmowania zbiornika a ten ciągniesz do siebie i w tym celu demontażu zbiornika jest wyciągnięcie Aku
demontaż wtyczki czujnika poziomu o ile jest a jak nie ma to jest okazja by go uzupełnić ( w tym celu jest zakup zbiornika z pływakiem mam taki z Astry jak potrzeba) wiązkę zazwyczaj można znaleźć w głąb za zbiornikiem potem tylko aktywacja (kodów usterek)
odpinasz gruby wąż i zbiornik twój
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 11:14
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
- Gender:
Rozumiem, że odciągnąć płyn cały ze zbiorniczka do poziomu dolnego węża ( chyba zasysający ). Jest może jakiś manual demontażu zbiorniczka??
Wracając do pierwszego zagadnienia, czy mam czym się martwić, skoro nic nie przybywa i nic nie ubywa w zbiorniczku. Czy może to być wina mechanika, który zlał płyn do tłustego naczynia po czym ponownie zlany płyn chłodzący wlał do układu bądź zaolejony był termostat.
Wracając do pierwszego zagadnienia, czy mam czym się martwić, skoro nic nie przybywa i nic nie ubywa w zbiorniczku. Czy może to być wina mechanika, który zlał płyn do tłustego naczynia po czym ponownie zlany płyn chłodzący wlał do układu bądź zaolejony był termostat.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Przecież masz krok po kroku co czynić ,jakiego manualu jeszcze trzeba ?
jeżeli nic się nie dzieje z poziomem to nie powodów do zmartwień ,a co do czystości płynu to do mechanika ze skargą o ile to nie wypływa uszczelniacz chłodnicy (grudki między opuszkami palca czuć i ma dziwny zapach, osadza się na ściankach lecz nie pływa jak oczka w rosole )
jeżeli nic się nie dzieje z poziomem to nie powodów do zmartwień ,a co do czystości płynu to do mechanika ze skargą o ile to nie wypływa uszczelniacz chłodnicy (grudki między opuszkami palca czuć i ma dziwny zapach, osadza się na ściankach lecz nie pływa jak oczka w rosole )
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:01
- Imię: GRZEGORZ
- Lokalizacja: LUBACZÓW
- Auto: zafira B 1,6 njoy
- Model: z16xer
- Oznaczenie silnika: z16xer
ja stawiam na wymianę chłodniczki oleju. (puszcza uszczelka) podobno to dotyczyło diesla ale w mojej 1,6 tez to było wymieniłem i rok juz praie bez żadnego oleju w płynie
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 04 sie 2016, 18:35
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: ZB 1.8 - nr 2 :)
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
U mnie było to samo tzn olej w płynie. Po wielu zabiegach (w tym cała zrobiona głowica, oczywiście chłodnica oleju) i wydanych niepotrzebnie złotówek okazało się, że przepuszczała uszczelka która jest z lewej strony silnika (stojąc przed maską). Taka dość spora w okolicach pompy wody. Opisuje jak laik bo osobiście tego nie robiłem - widziałem samą starą uszczelkę.
W każdym razie "mistrz" doszedł to tego przy trzecim rozbieraniu silnika. Co oznacza, że poprzednie rozbiórki kończyły się założeniem starej uszczelki.
W każdym razie "mistrz" doszedł to tego przy trzecim rozbieraniu silnika. Co oznacza, że poprzednie rozbiórki kończyły się założeniem starej uszczelki.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2022, 22:56 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 gru 2018, 20:47
- Imię: piotr
- Auto: Opel Zafira B cOSMO
- Model: zb
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Na 99% chłodniczka oleju kóra jest pod kolektorem ,miałem to samo w swojej 1.8 ,stwardniał simering i zaczął olej dostawac sie do płynu,wymiana zestawu uszczelek i płukanie układu i po sprawie