Błędnie wskazuje temperaturę otoczenia oraz zasięg
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 maja 2024, 23:08
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira B 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Błędnie wskazuje temperaturę otoczenia oraz zasięg
Witam, mam dwa problemy:
1. Ostatnio jechałem, aż do rezerwy gdzie komputer pokazywał 19 km zasięgu. Po zatankowaniu kilometry nie wzrosły i teraz cały czas pokazuje zasięg 0 km - jak to naprawić ?
2. Dzisiaj po odbiorze auta na naprawę klimatyzacji zauważyłem że czujnik od temperatury otoczenia zaczął wariować i cały czas im dłużej auto jest odpalone - wzrasta temperatura (nawet do +50 stopni otoczenia). Coś mogli zrobić na warsztacie że czujnik zaczął wariować ?
1. Ostatnio jechałem, aż do rezerwy gdzie komputer pokazywał 19 km zasięgu. Po zatankowaniu kilometry nie wzrosły i teraz cały czas pokazuje zasięg 0 km - jak to naprawić ?
2. Dzisiaj po odbiorze auta na naprawę klimatyzacji zauważyłem że czujnik od temperatury otoczenia zaczął wariować i cały czas im dłużej auto jest odpalone - wzrasta temperatura (nawet do +50 stopni otoczenia). Coś mogli zrobić na warsztacie że czujnik zaczął wariować ?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2024, 11:17 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2264
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
1- podczas tankowania musisz mieć w zamknięte drzwi, nikt tego nie wytłumaczy jaka jest zależność tego.
Najlepiej wyciągnięty kluczyk i zamknięte drzwi, reset albo następne tankowanie albo odłączenie akumulatora.
Co do zasięgu - wskazania to wartość orientacyjna i jest zmienna np. 10L można przejechać powiedzmy 160km z prędkością 80km/h, a z 140km/h przejedziesz 120km ( wartości przykładowe).
Następna rzecz czy masz ustawiony dobrze index obwodu koła? lub zmieniłeś koła na inny rozmiar i nie odpowiada to indeksowi.
2-czujnik jest z przodu w zderzaku , przeczyść styki lub wypadł i wisi blisko silnika.
Najlepiej wyciągnięty kluczyk i zamknięte drzwi, reset albo następne tankowanie albo odłączenie akumulatora.
Co do zasięgu - wskazania to wartość orientacyjna i jest zmienna np. 10L można przejechać powiedzmy 160km z prędkością 80km/h, a z 140km/h przejedziesz 120km ( wartości przykładowe).
Następna rzecz czy masz ustawiony dobrze index obwodu koła? lub zmieniłeś koła na inny rozmiar i nie odpowiada to indeksowi.
2-czujnik jest z przodu w zderzaku , przeczyść styki lub wypadł i wisi blisko silnika.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 maja 2024, 23:08
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira B 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Dobra jeszcze jest jeden problem. Zauważyłem to dziś jadąc w dłuższą trasę. Otóż turbina nie ciągnie tak jak wcześniej (od 2500 obrotów). Teraz dopiero załącza się przy 3500 albo i więcej.
Pisałem do znajomego od którego kupiłem auto i napisał że mogło się odpiąć podciśnienie od turbiny (jakiś cienki przewód idący od gruszki do turbiny) , albo coś z zaworem sterującym który jest za zderzakiem koło halogenów.
Wydaje mi się że goście z warsztatu gdzie robiłem klime coś popierdzielili albo odłączyli, tak samo jak z czujnikiem temperatury. Przed wstawieniem do warsztatu auto miało moc.
Gdzie ten przewód o którym wspomniałem wyżej można zlokalizować ? Od spodu czy od góry auta? Może faktycznie jest odpięty?
Ewentualnie czy jakiś bezpiecznik może być za to odpowiedzialny?
I nie wiem czy to istotne ale ostatnio też myłem komorę silnika bo miałem problem z cieknącym paliwem.
Pisałem do znajomego od którego kupiłem auto i napisał że mogło się odpiąć podciśnienie od turbiny (jakiś cienki przewód idący od gruszki do turbiny) , albo coś z zaworem sterującym który jest za zderzakiem koło halogenów.
Wydaje mi się że goście z warsztatu gdzie robiłem klime coś popierdzielili albo odłączyli, tak samo jak z czujnikiem temperatury. Przed wstawieniem do warsztatu auto miało moc.
Gdzie ten przewód o którym wspomniałem wyżej można zlokalizować ? Od spodu czy od góry auta? Może faktycznie jest odpięty?
Ewentualnie czy jakiś bezpiecznik może być za to odpowiedzialny?
I nie wiem czy to istotne ale ostatnio też myłem komorę silnika bo miałem problem z cieknącym paliwem.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2024, 11:07 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2264
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Złącza klimatyzacji z lewej strony sinika więc to może być efekt mycia silnika.
Trzeba prześledzić węże od pompy Vakum ,drugą rzeczą jest pękający zbiornik podciśnienia.
Można to zmodyfikować poprzez wyrzucenie zbiornika i skrócenie drogi, tu jest do prześledzenia https://youtu.be/J85FD04mrOQ
lub jest poradnik tej modyfikacji --Mój garaż https://www.zafiraklub.org/viewtopic.ph ... 53#p477253
Trzeba prześledzić węże od pompy Vakum ,drugą rzeczą jest pękający zbiornik podciśnienia.
Można to zmodyfikować poprzez wyrzucenie zbiornika i skrócenie drogi, tu jest do prześledzenia https://youtu.be/J85FD04mrOQ
lub jest poradnik tej modyfikacji --Mój garaż https://www.zafiraklub.org/viewtopic.ph ... 53#p477253
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2264
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Trzeba zdjąć deflektor wody (deszczu) i podszybie raptem 4 śruby po dwie po bokach.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253