Witam, mam pytanie. Ostatnio w Zafirze C Tourer silnik 1,4 (103kw) pojawiał się błąd 1133... można było skasować, ale pojawiał się za jakiś czas znowu. Mechanik skasował błąd, coś czyścił świece i wspomniał o cewce Delphi. Że wyczyścił i na razie podobno jest ok...
Mnie się jednak wydaje, że jest bardziej mułowaty (nie jest taki zrywny) I wzrosło mu średnie spalanie z 8,6 na 9,5 i rośnie:-/ czy to może być coś z tym związane co pisałem wyżej? Czego i gdzie szukać?
Geo80
Błąd 1133, wzrost spalania
Moderator: Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jaka litera poprzedza 1133?
B - nadwozie
P - układ napędowy
C - podwozie
U - komunikacja
Litery te oznaczają, w której części auta wystąpiła dana usterka (błąd).
-----Wypalić paliwo i zmienić stację, a dalej to.
P1133 HO2S Niewystarczający czujnik przełączający
A teraz litania---------
Kod diagnostyczny usterki (DTC) P1133
Niewystarczające załączanie czujnika 1 sondy HO2S
Warunki generowania kodu DTC
Sygnał HO2S1 przełącza się z 0,3 na 0,6 V i z 0,6 na 0,3 V mniej niż 50 razy w czasie 90 sekund.
Temperatura cieczy chłodzącej silnika (ECT) jest wyższa niż 70 °C (158 °F).
Napięcie w układzie jest wyższe niż 10 V.
Czas pracy silnika jest dłuższy niż 60 sekund.
Cykl odsysania (Purge Duty Cycle) (DC) jest mniejszy niż 20%.
Prędkość obrotowa wynosi od 1600 do 4300 obr/min.
Przepływ powietrza wynosi między 5 a 40 g/sek. dla mechanicznej skrzyni biegów.
Przepływ powietrza wynosi między 6 a 40 g/sek. dla automatycznej skrzyni biegów.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Lampka kontrolna awarii (MIL) zapala się po trzech kolejnych cyklach zapłonu z błędem.
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Lampka kontrolna awarii (MIL) zgaśnie po czterech kolejnych cyklach zapłonu, w których procedury diagnostyczne nie wykryją usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod DTC można usunąć za pomocą urządzenia diagnostycznego.
Odłączenie zasilania modułu ECM (z akumulatora) na czas dłuższy niż 10 sekund.
Kod usterki (DTC) P1133 jest najczęściej powodowany przez jedną poniższych przyczyn:
Ciśnienie paliwa - jeśli ciśnienie paliwa jest za wysokie, to układ wzbogaca mieszankę. Moduł ECM może skompensować do pewnego stopnia ten wzrost.
Jednakże jeśli zajdzie za wysoko, to zostanie wygenerowany kod usterki DTC P1133.
Patrz "Diagnostyka układu paliwowego"
Cieknący wtryskiwacz - Cieknący lub nieprawidłowo działający wtryskiwacz może powodować wzbogacenie mieszanki przez układ.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP Sensor) - Sygnał wyjściowy, który powoduje, że moduł ECM odnotowuje wyższe niż normalne ciśnienie w kolektorze (niskie podciśnienie) może spowodować wzbogacanie mieszanki przez układ.
Odłączenie czujnika MAP Sensor pozwoli modułowi ECM na ustawienie stałej wartości dla czujnika MAP Sensor.
Jeśli stan wzbogacenia mieszanki zanika po odłączeniu czujnika, to należy wymienić czujnik MAP Sensor na inny.
Regulator ciśnienia - Sprawdzić, czy nie ma nieszczelności membrany regulatora ciśnienia paliwa poprzez sprawdzenie, czy w przewodzie podciśnieniowym regulatora ciśnienia nie ma ciekłego paliwa.
Czujnik położenia przepustnicy (TP)- przejściowy sygnał czujnika TP może spowodować wzbogacenie mieszanki przez układ z powodu fałszywego wskazania przyspieszania pracy silnika.
Zanieczyszczenie sondy HO2S1 - Sprawdzić, czy sonda HO2S1 nie jest zanieczyszczona z paliwa lub z powodu nieprawidłowego zastosowania uszczelniacza ). Sonda może być pokryta białą pylistą powłoką, co może być powodem wysokiego (lecz nieprawidłowego) sygnału napięciowego (wskazanie bogatego składu spalin). Moduł ECM zmniejszy wtedy ilość paliwa podawanego do silnika, co wywoła nierówną pracę silnika lub problemy z prowadzeniem pojazdu.
B - nadwozie
P - układ napędowy
C - podwozie
U - komunikacja
Litery te oznaczają, w której części auta wystąpiła dana usterka (błąd).
-----Wypalić paliwo i zmienić stację, a dalej to.
P1133 HO2S Niewystarczający czujnik przełączający
A teraz litania---------
Kod diagnostyczny usterki (DTC) P1133
Niewystarczające załączanie czujnika 1 sondy HO2S
Warunki generowania kodu DTC
Sygnał HO2S1 przełącza się z 0,3 na 0,6 V i z 0,6 na 0,3 V mniej niż 50 razy w czasie 90 sekund.
Temperatura cieczy chłodzącej silnika (ECT) jest wyższa niż 70 °C (158 °F).
Napięcie w układzie jest wyższe niż 10 V.
Czas pracy silnika jest dłuższy niż 60 sekund.
Cykl odsysania (Purge Duty Cycle) (DC) jest mniejszy niż 20%.
Prędkość obrotowa wynosi od 1600 do 4300 obr/min.
Przepływ powietrza wynosi między 5 a 40 g/sek. dla mechanicznej skrzyni biegów.
Przepływ powietrza wynosi między 6 a 40 g/sek. dla automatycznej skrzyni biegów.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Lampka kontrolna awarii (MIL) zapala się po trzech kolejnych cyklach zapłonu z błędem.
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Lampka kontrolna awarii (MIL) zgaśnie po czterech kolejnych cyklach zapłonu, w których procedury diagnostyczne nie wykryją usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod DTC można usunąć za pomocą urządzenia diagnostycznego.
Odłączenie zasilania modułu ECM (z akumulatora) na czas dłuższy niż 10 sekund.
Kod usterki (DTC) P1133 jest najczęściej powodowany przez jedną poniższych przyczyn:
Ciśnienie paliwa - jeśli ciśnienie paliwa jest za wysokie, to układ wzbogaca mieszankę. Moduł ECM może skompensować do pewnego stopnia ten wzrost.
Jednakże jeśli zajdzie za wysoko, to zostanie wygenerowany kod usterki DTC P1133.
Patrz "Diagnostyka układu paliwowego"
Cieknący wtryskiwacz - Cieknący lub nieprawidłowo działający wtryskiwacz może powodować wzbogacenie mieszanki przez układ.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP Sensor) - Sygnał wyjściowy, który powoduje, że moduł ECM odnotowuje wyższe niż normalne ciśnienie w kolektorze (niskie podciśnienie) może spowodować wzbogacanie mieszanki przez układ.
Odłączenie czujnika MAP Sensor pozwoli modułowi ECM na ustawienie stałej wartości dla czujnika MAP Sensor.
Jeśli stan wzbogacenia mieszanki zanika po odłączeniu czujnika, to należy wymienić czujnik MAP Sensor na inny.
Regulator ciśnienia - Sprawdzić, czy nie ma nieszczelności membrany regulatora ciśnienia paliwa poprzez sprawdzenie, czy w przewodzie podciśnieniowym regulatora ciśnienia nie ma ciekłego paliwa.
Czujnik położenia przepustnicy (TP)- przejściowy sygnał czujnika TP może spowodować wzbogacenie mieszanki przez układ z powodu fałszywego wskazania przyspieszania pracy silnika.
Zanieczyszczenie sondy HO2S1 - Sprawdzić, czy sonda HO2S1 nie jest zanieczyszczona z paliwa lub z powodu nieprawidłowego zastosowania uszczelniacza ). Sonda może być pokryta białą pylistą powłoką, co może być powodem wysokiego (lecz nieprawidłowego) sygnału napięciowego (wskazanie bogatego składu spalin). Moduł ECM zmniejszy wtedy ilość paliwa podawanego do silnika, co wywoła nierówną pracę silnika lub problemy z prowadzeniem pojazdu.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253