Niepoprawna praca silnika - Diesel
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Nic nie ma, zadnych bledow, tylko objawy. Zamowiony MAP. Z dokumentu ktory czytam na forum seata, wychodzi ewidentnie ze te zachowania i objawy to efekt braku poprawnych danych z czujnika.
Mama nadzieje ze to koniec niespodzianek, prawie wszystkie przypadlosci tego auta zaliczylem. Ale nic to, nie pierwsze, nie ostatnie ;-)
Chcialbym nim po prostu pojezdzic, bez myslenia ze jest zakolejkowana lista czesci do sprawdzenia/wmiany. Tak to jest z uzywkami. Z drugiej strony jak czytam co neka nowe samochody to mi odchodzi ochota...zreszta, co ja bym robil ze sprawnym autem :-)
//scalone//
Kupilem zalozylem... stary MAP musialem urwac i wkrecic srobe typu nida albo do mocowania tapicerki plastikowej.
Dopiero udalo sie wyjac, relacja jutro
Mama nadzieje ze to koniec niespodzianek, prawie wszystkie przypadlosci tego auta zaliczylem. Ale nic to, nie pierwsze, nie ostatnie ;-)
Chcialbym nim po prostu pojezdzic, bez myslenia ze jest zakolejkowana lista czesci do sprawdzenia/wmiany. Tak to jest z uzywkami. Z drugiej strony jak czytam co neka nowe samochody to mi odchodzi ochota...zreszta, co ja bym robil ze sprawnym autem :-)
//scalone//
Kupilem zalozylem... stary MAP musialem urwac i wkrecic srobe typu nida albo do mocowania tapicerki plastikowej.
Dopiero udalo sie wyjac, relacja jutro
Ostatnio zmieniony 21 sie 2010, 20:28 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Pelen raport sie robi i wywiesze go lada dzien,tylko uporzadkuje notatki.
Wrazenia po wymianie sa nastepujace, praktycznie zniknela turbo dziura. Na moment po odpaleniu ma takiego jakby mula, ale to raczej efekt nierozgrzania silnika i nie dosmarowanych popychaczy.
Niekontrolowany klekot w okolicy 2k rpm zniknal, mam wrazenie ze jest jeszcze jakas drobna przyczyna tego klekotu klasycznego diesla. Ale wymiana map sensora dala bardzo pozytywny wzrost dynamiki, plynnosci i znika wszelki zbedny halas. czeka mnie jeszcze wymiana z 10w40 na 5w40 albo nawet 0w40
Wrazenia po wymianie sa nastepujace, praktycznie zniknela turbo dziura. Na moment po odpaleniu ma takiego jakby mula, ale to raczej efekt nierozgrzania silnika i nie dosmarowanych popychaczy.
Niekontrolowany klekot w okolicy 2k rpm zniknal, mam wrazenie ze jest jeszcze jakas drobna przyczyna tego klekotu klasycznego diesla. Ale wymiana map sensora dala bardzo pozytywny wzrost dynamiki, plynnosci i znika wszelki zbedny halas. czeka mnie jeszcze wymiana z 10w40 na 5w40 albo nawet 0w40
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Mam nadzieje ze to wszystko, ale na moje wyczucie, na ile je zdobylem - mowi mi ze jeszcze dojdzie cos w bonusie. Nie jestem pewny ale ktorys pomiar jeszcze bedzie nieprawidlowy.
Ma ktos moze procedure testu dynamicznego ktory mogbym wykonac zeby "przewietrzyc wiedze" ECU i sprawdzic prace czujnikow?
Ma ktos moze procedure testu dynamicznego ktory mogbym wykonac zeby "przewietrzyc wiedze" ECU i sprawdzic prace czujnikow?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
W golfiku byla specjalna procedura (TDI) ktora robila pare rzeczy , ECU sie przestawialo na diagnostyke i w moim odczuciu korygowalo pare rzeczy (nie sprawdzalem map). Wyszly bledy i pare spraw do skorygowania.
Wlasnie chcialbym zrobic to tutaj, musze sobie jakis interface skolowac :-)
Tka nawiasem to jeszcze zostaly mi delikatne szarpania na jalowym, ale to pewnie sprzeglo do wymiany sie szykue powoli
Wlasnie chcialbym zrobic to tutaj, musze sobie jakis interface skolowac :-)
Tka nawiasem to jeszcze zostaly mi delikatne szarpania na jalowym, ale to pewnie sprzeglo do wymiany sie szykue powoli
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No idzisiaj zaskoczenie, spadl bardzo silny deszcz, i drastycznie spadla temp.
2000 i klekocik wrocil, mocy brak...na dokladnie 3 min....nie jest tak ze filtr paliwa jest podgrzewany w tym czasie? filtr lezy do wymiany, zbieram sie jakos na dniach do tematu.
Szarpanie - raczej takie delikatne ruchy auta przod tyl, musialby ktos wprawiony to wylapac bo moja wiedza nie jest tak szeroka w zakresie dwumas i sprzegla. A mam nadzieje ze to nie to , z biegami nie ma problemow, ale to nie jest wykluczone bo sprzeglo lapie stosunkowo wysoko.
2000 i klekocik wrocil, mocy brak...na dokladnie 3 min....nie jest tak ze filtr paliwa jest podgrzewany w tym czasie? filtr lezy do wymiany, zbieram sie jakos na dniach do tematu.
Szarpanie - raczej takie delikatne ruchy auta przod tyl, musialby ktos wprawiony to wylapac bo moja wiedza nie jest tak szeroka w zakresie dwumas i sprzegla. A mam nadzieje ze to nie to , z biegami nie ma problemow, ale to nie jest wykluczone bo sprzeglo lapie stosunkowo wysoko.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 20:15 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jak stoi na jalowym,ale po jezdzie- i tez nie zawsze, delikatnie odczowalne bujanie/szarpniecie przod tyl. Przy pracy sprzeglem wlacz wylacz na razie nie ma anomaliow...no chyba ze sam dopuszcze do zbyt gwaltownych manewrow.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 20:36 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)