Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Brak mocy 2.0 DTI
Witam. Dzisiaj w trasie coś mi "zdechło". Jadąc samochód nagle stracił moc, zero przyspieszenia, a po wciśnięciu pedału gazu ogromnie kopci. Jest to ciemny dym. Jechałem max. 80 km/h i w trakcie wciskania gazu szarpało samochodem. Ktoś podpowie? Z góry thx.
Witam.
Jesten posiadaczem Zafiry 2.2DTI,rok produkcji 2002.
Od pewnego czasu coś zaczeło jej dolegać a mianowicie,niezależnie od wysokości obrotów,temperatury silnika auto traci moc ,na wyświetlaczu (obok zegarów) zapala się pomarańczowa lampka (samochód z kluczykiem) i auto traci moc-MASAKRA.
Po przejechaniu kilku a nieraz kilkudziesieciu kilometrów lampka gaśnie i samochód zaczyna normalnie jechać!!!!!!!!!!!!!!!
Może jakieś sugestie,porady-jednym slowem RATUNKU.
Pozdrawiam
Jesten posiadaczem Zafiry 2.2DTI,rok produkcji 2002.
Od pewnego czasu coś zaczeło jej dolegać a mianowicie,niezależnie od wysokości obrotów,temperatury silnika auto traci moc ,na wyświetlaczu (obok zegarów) zapala się pomarańczowa lampka (samochód z kluczykiem) i auto traci moc-MASAKRA.
Po przejechaniu kilku a nieraz kilkudziesieciu kilometrów lampka gaśnie i samochód zaczyna normalnie jechać!!!!!!!!!!!!!!!
Może jakieś sugestie,porady-jednym slowem RATUNKU.
Pozdrawiam
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
zaraz dostaniesz odp typu "sczytaj błędy"
tak jak tu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=536
no i w sumie racja bo nikt nie jest jasnowidzem;)
tak jak tu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=536
no i w sumie racja bo nikt nie jest jasnowidzem;)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
Mialem identycznie, Zafirka sama wchodzila wtryb awaryjny(utrata mocy i zapalona kontrolka) a nastepnie sama w czasie jazdy odzyskiwala wigor.
W koncu sie wkurzylem posadzilem zone za kierownica i przy zapalonym silniku i zapalonej kontrolce zaczalem ruszac wszystkimi mozliwymi kablami pod maska.
No i bingo, trafilem na wtyczke, ktorej poruszenie powodowalo zapalenie/gasniecie kontrolki. Okazalo sie ze zasiedziala wtyczka od czujnika powietrza dolotowego na EGR-ze.
Wystarczylo to psiknac sprajem "kontakt" do czyszczenia stykow.
Od 1,5 roku blogi spokuj:)
Jak auto wejdzie w tryb awaryjny to zatrzymaj sie gdzies na poboczu posadz dziecko albo zone za kierownica i sprawdz czy kontrolka nie zgasnie jak bedziesz ruszal wtyczkami na EGR i na przeplywomierzu.
W koncu sie wkurzylem posadzilem zone za kierownica i przy zapalonym silniku i zapalonej kontrolce zaczalem ruszac wszystkimi mozliwymi kablami pod maska.
No i bingo, trafilem na wtyczke, ktorej poruszenie powodowalo zapalenie/gasniecie kontrolki. Okazalo sie ze zasiedziala wtyczka od czujnika powietrza dolotowego na EGR-ze.
Wystarczylo to psiknac sprajem "kontakt" do czyszczenia stykow.
Od 1,5 roku blogi spokuj:)
Jak auto wejdzie w tryb awaryjny to zatrzymaj sie gdzies na poboczu posadz dziecko albo zone za kierownica i sprawdz czy kontrolka nie zgasnie jak bedziesz ruszal wtyczkami na EGR i na przeplywomierzu.
no kolego mysle że to prawdopodobnie egr juz daje znaki że chce być wymieniony !!! ja tak miałem podobnie możesz spróbować jakieś metody tymczasowe na czyszczenie egr albo coś ale pierwsze nie ominie cie komputer żeby potwierdzić że to faktycznie to. ja wymieniłem na nowy, trosze trzepną po kieszeni ale myśle że warto było,w końcu chcę pojeżdzić jakieś 2 lata to nie ma sie co bawić w zamienniki lub coś innego
Witam
Zafira 2004r model 2005.
Silnik 2.0DTI - Y20DTH
OP-COM - brak błędów.
Nie zapalają się żadne kontrolki.
Silnik osiąga pełne obroty,nie dymi, a nie jedzie.
Gdzie szukać przyczyny ?
Zafira 2004r model 2005.
Silnik 2.0DTI - Y20DTH
OP-COM - brak błędów.
Nie zapalają się żadne kontrolki.
Silnik osiąga pełne obroty,nie dymi, a nie jedzie.
Gdzie szukać przyczyny ?
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 12:38 przez zasar, łącznie zmieniany 1 raz.
Doprecyzuje, dokladnie to chodzi o czujnik na przeplywomierzu i czujke przy EGR na kolektorze dolotowym.Bastion pisze: Jak auto wejdzie w tryb awaryjny to zatrzymaj sie gdzies na poboczu posadz dziecko albo zone za kierownica i sprawdz czy kontrolka nie zgasnie jak bedziesz ruszal wtyczkami na EGR i na przeplywomierzu.
Ostatnio wymienilem przeplywomierz i zauwazylem, ze po mocnym przyspieszeniu czasami na 4 czy na 5 biegu gdy silnik osiagnie 3000 obr/min traci raptownie moc, tak jakby cos mu ja odcinalo i zapala sie zolta kontrolka (samochod z kluczykiem). Po zgaszeniu silnika i wyjeciu kluczyka ze stacyjki autko zapala normalnie. I tak caly czas:(
Koledzy licze na Wasza pomoc;)
pozdrawiam
Koledzy licze na Wasza pomoc;)
pozdrawiam