[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
esio

#196 Post autor: esio »

a masz moze nr tel tam do Mińska???????????

kruszak

#197 Post autor: kruszak »

Witam !

Chciałbym Was zapytać, ponieważ średnio mi się chce czytać te 20 kilka stron.
Rozglądam się za Zafira A i tu jest pytanie czy lepiej wziąć 2.2 (147 km) za 12 500 pln 2001r, 230 000 km książka serwisowa do końca i zamontować tam LPG czy może lepiej

2000r, dtl 101 km, 165 000 km :mrgreen: , 15 900 pln.

Czy ten silnik benzynowy nie trapią jakieś regularne i występujące we wszystkich egzemplarzach usterki itp.

Jak sie sprawuje ten diesel ? Czy nie ma dużych problemów z jego utrzymaniem.

Czy te silniki sa na łańcuchach rozrządu czy na paskach. Jak się sprawuje ich osprzęt.

Samochód ma być jeżdżony głównie po mieście, od czasu do czasu dłuższa trasa.

tico0

#198 Post autor: tico0 »

kruszak pisze:Chciałbym Was zapytać, ponieważ średnio mi się chce czytać te 20 kilka stron.
To wyobraź sobie że masz streszczenie tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0 :lol:

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#199 Post autor: marwisn »

A dlaczego zakładasz, że komuś się będzie chciało to samo pisać, skoro Tobie się nie chce czytać ;) .

Na każde z twoich pytań znajdziesz odpowiedź na forum, a temat jest szeroki jak rzeka.

waldik782

#200 Post autor: waldik782 »

marwisn nic dodac nic ujac... :piwo:

kruszak

#201 Post autor: kruszak »

:) źle to ująłem. Przeczytałem 15 stron i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania dlatego zdecydowałem się dopisać posta.

Ktoś pisał o akcji przywoławczej silników 2.2. Co tam było do zrobienia i jak sprawdzić czy zostało zrobione ?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#202 Post autor: firek »

kruszak, co do silników 2.2 to akcja serwisowa dotyczyła wadliwego sposobu smarowania łańcucha rozrządu- konsekwencja zerwanie łańcucha. Aby sprawdzic potrzebny jest najlepiej nr.VIN dzwonimi do serwisu i pytamy czy akcja dotyczy danego auta, ewentualnie nr. silnika, bo OPEL po jakims czasie zrobił modernizację i problem znikł.
A co do samego LPG do tego silnika to nie ma jakichś problemów-gaz sprawuje się bardzo dobrze w tych jednostkach. pytanie tylko czy opłaca ci sie montowac-jakie planujesz roczne przebiegi????

kruszak

#203 Post autor: kruszak »

A czy jeżeli auto ma całą książkę serwisową i ciągle było serwisowane w ASO to myślisz, że było to zrobione ? W niedziele w komisie nikogo nie ma, a jutro mamy jechać po Zafirkę

roczne przebiegi rzędu 30- 35 tyś km.

Woytas

#204 Post autor: Woytas »

kruszak pisze:czy jeżeli auto ma całą książkę serwisową i ciągle było serwisowane w ASO to myślisz, że było to zrobione ?
Wszystko zależy od ASO, możesz to sprawdzić po VIN'ie, jak było zrobione to jest w bazie GM.

Skasowany użytkownik 3135

#205 Post autor: Skasowany użytkownik 3135 »

mam zafirkę 2.2 147km, mocy jest dostatek, zaczyna być słychać łańcuch rozrządu po przejechaniu krótkich odcinków, jest problem z falującymi obrotami!!! spalanie gazu na sekwencji 12l/100km średnio!!!ogólnie mocne autko!!!

grego
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Model:

#206 Post autor: grego »

Witam,
Już sam nie wiem co robić, problem jest taki, że auto podczas jazdy na LPG, podczas przyspieszania, zaczyna szarpać. Problem występuje jak bardziej dynamicznie przyspieszam, w okolicy 2500-3500 obrotów. Instalacja BRC 56 (miała być 24), ale sam nie wiem czemu gazownik taką założył, ale podobno w 4-cylindrowych też się da stosować. Na benzynie nie ma takich problemów, auto jeździ płynnie, no może poza lekkim poszarpywaniem na wolnych obrotach podczas hamowania silnikiem. To samo hamowanie na LPG daje już spore szarpanie. Przepustnica była czyszczona, EGR też przeglądałem, filtry wymieniane. Gazownik coś marudził o cewce, ale tak samo marudził o sondzie lambda, a okazało się, że sonda była ok, tylko on nie zapiął jakiegoś przewodu i tylko kasę bym na sondę stracił a powód był inny. Doradźcie proszę bo jeżdżę takim autem już 4 miesiąc, a strach wyprzedzać gdzieś na trasie, bo zaczyna poszarpywać i jakby się dławić. Objaw taki jakby za mało gazu dostawał, albo za dużo, a może za dużo powietrza... sam nie wiem.
A może ten BRC 56 daje takie objawy i powinien być jednak 24?
Co robić? Już zaczynam przeklinać tą instalkę BRC i żałuję, że nie założyłem czegoś innego.
Wymieniać cewkę czy może walczyć z gazownikiem?
Mam jeszcze jeden objaw, ale to już tylko na benzynie. Jak odpalam zimne auto to wskakuje na trochę za duże obroty, jak lekko przegazuję, obroty spadają. To taki szczegół, ale chętnie poznałbym dlaczego tak się dzieje.
Autko: Opel Zafira Elegance, 1999 r., 1.8 + LPG BRC Sequent 56 - silnik x18xe1
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#207 Post autor: firek »

Poprosze administratora o przeniesienie tematu do LPG, a rafała o troszke więcej szczegółów o aucie i instalacji.. ;)

grego
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Model:

#208 Post autor: grego »

Witam,
Już sam nie wiem co robić, problem jest taki, że auto podczas jazdy na LPG, podczas przyspieszania, zaczyna szarpać. Problem występuje jak bardziej dynamicznie przyspieszam, w okolicy 2500-3500 obrotów. Instalacja BRC 56 (miała być 24), ale sam nie wiem czemu gazownik taką założył, ale podobno w 4-cylindrowych też się da stosować. Na benzynie nie ma takich problemów, auto jeździ płynnie, no może poza lekkim poszarpywaniem na wolnych obrotach podczas hamowania silnikiem. To samo hamowanie na LPG daje już spore szarpanie. Przepustnica była czyszczona, EGR też przeglądałem, filtry wymieniane. Gazownik coś marudził o cewce, ale tak samo marudził o sondzie lambda, a okazało się, że sonda była ok, tylko on nie zapiął jakiegoś przewodu i tylko kasę bym na sondę stracił a powód był inny. Doradźcie proszę bo jeżdżę takim autem już 4 miesiąc, a strach wyprzedzać gdzieś na trasie, bo zaczyna poszarpywać i jakby się dławić. Objaw taki jakby za mało gazu dostawał, albo za dużo, a może za dużo powietrza... sam nie wiem.
A może ten BRC 56 daje takie objawy i powinien być jednak 24?
Co robić? Już zaczynam przeklinać tą instalkę BRC i żałuję, że nie założyłem czegoś innego.
Wymieniać cewkę czy może walczyć z gazownikiem?
Mam jeszcze jeden objaw, ale to już tylko na benzynie. Jak odpalam zimne auto to wskakuje na trochę za duże obroty, jak lekko przegazuję, obroty spadają. To taki szczegół, ale chętnie poznałbym dlaczego tak się dzieje.
Autko: Opel Zafira Elegance, 1999 r., 1.8 + LPG BRC Sequent 56 - silnik x18xe1
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#209 Post autor: Harry200 »

Witam,przy sekwencji raczej niema to znaczenia ale zdjąc wąż z wlotu powietrza i spróbowac to nie ma za wiele roboty i wtedy będziesz miał pewnośc..

M@rio

#210 Post autor: M@rio »

mam pytanko takie - czy można jeździć bez tego płynu w pojemniku od lubryfikacji ?- nie wiem co to za płyn a przegląd i gaziaży mam aż w Olsztynie i za jakieś 2 tys km będę do nich jechał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”