[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)
czy ktoś użytkował/uje zafire benzyne ze skrzynią easytronic?? jak z awaryjnością, szybkością działania??? ewentualne wady i zalety ???
mam styczność w CD 1,2
Ogólnie to czasem trochę głupieje czy zejść na 1 czy zostać na 2,ale w większym silniku to nie powinno być problemu.
Wyższe biegi bez zastrzeżeń redukcje i kickdowny zaskakująco dobrze.
Denerwuje w porównaniu do typowych automatów i manualnych straszna zmuła przy ruszaniu bo startuje z dość niskich obrotów niestety.
Ogólnie trzeba się przejechać,ale z czasem i tak człowiek się tego uczy.
Ogólnie to czasem trochę głupieje czy zejść na 1 czy zostać na 2,ale w większym silniku to nie powinno być problemu.
Wyższe biegi bez zastrzeżeń redukcje i kickdowny zaskakująco dobrze.
Denerwuje w porównaniu do typowych automatów i manualnych straszna zmuła przy ruszaniu bo startuje z dość niskich obrotów niestety.
Ogólnie trzeba się przejechać,ale z czasem i tak człowiek się tego uczy.
Drodzy,
jako raczej szczęśliwy (po prawie pół roku jazdy) użytkownik sześciobiegowego automatu Active Select (silnik CDTI 150 KM, rocznik 2007, przebieg 125kkm) chciałbym zaprosić do pogadania innych, których podobne (lub nieszczęście) spotkało. To mój pierwszy automat, którego trochę się na początku obawiałem, ale jak dotąd - odpukać - nie narzekam, choć mam poczucie że za mało o nim wiem i pewnie nie wykorzystuję do końca jego możliwości. Proponuję: podzielmy się wrażeniami i doświadczeniami z używania tego cuda(ctwa). Parę pytań do społecznych konsultacji:
1. co robicie na czerwonym świetle? Wrzucacie "N" żeby motorek odpoczął, czy kurczowo ciśniecie hamulec, żeby z staranować przedstojącego?
odp. moja: waham się (jak ten gazda)
2. jakie Wam się w sytuacji z p. 1 pokazuje chwilowe zużycie paliwa
odp. moja: od 0,9 l/h (bieg N, bez AC do 1,6 l/h bieg D lub M1 z AC)
3. Co z zużyciem paliwa trasa/miasto/mix
odp. moja: od 6,2 lajtowa trasa pustym autem bez AC przez 8,2 mocna trasa (Chorwacja w 5 osób z klima i kufrem na dachu, AC) po 12,9 l/100km, miasto (krakowskie korki, AC)
Tyle na początek, dalsze odpowiedzi, pytania, aluzje i komentarze mile widziane
jako raczej szczęśliwy (po prawie pół roku jazdy) użytkownik sześciobiegowego automatu Active Select (silnik CDTI 150 KM, rocznik 2007, przebieg 125kkm) chciałbym zaprosić do pogadania innych, których podobne (lub nieszczęście) spotkało. To mój pierwszy automat, którego trochę się na początku obawiałem, ale jak dotąd - odpukać - nie narzekam, choć mam poczucie że za mało o nim wiem i pewnie nie wykorzystuję do końca jego możliwości. Proponuję: podzielmy się wrażeniami i doświadczeniami z używania tego cuda(ctwa). Parę pytań do społecznych konsultacji:
1. co robicie na czerwonym świetle? Wrzucacie "N" żeby motorek odpoczął, czy kurczowo ciśniecie hamulec, żeby z staranować przedstojącego?
odp. moja: waham się (jak ten gazda)
2. jakie Wam się w sytuacji z p. 1 pokazuje chwilowe zużycie paliwa
odp. moja: od 0,9 l/h (bieg N, bez AC do 1,6 l/h bieg D lub M1 z AC)
3. Co z zużyciem paliwa trasa/miasto/mix
odp. moja: od 6,2 lajtowa trasa pustym autem bez AC przez 8,2 mocna trasa (Chorwacja w 5 osób z klima i kufrem na dachu, AC) po 12,9 l/100km, miasto (krakowskie korki, AC)
Tyle na początek, dalsze odpowiedzi, pytania, aluzje i komentarze mile widziane
Ad. 1 Ciśniemy hamulec , nie wykonuje niepotrzebnych ruchów ( nie przełączam na N) ,
Ad. 2 Różnie ale najczęściej 1,2l (klima cały czas włączona),
Ad. 3 Masakra stanowczo za dużo, miasto ok. 9,5l samochód nie przeciążony ( w bagażniku powietrze ) , trasa jak jadę sam 7,2l litrów z żoną około 6,5l ( a niby więcej powinien spalić bo z pasażerką ).
To mój drugi automat, następne auto też pewnie będzie z automatem ( żona już nie odpuści). Co do użytkowania na co dzień takiego wynalazku to nie jest to szczególnie uciążliwe, sześć biegów (jak się policzy wsteczny to siedem) całkiem fajnie, tiptronic (czy jakoś tam się to pisze) tez całkiem fajny wynalazek. Biegi przełączają się płynnie bez szarpnięć.
Jedynie chwile zwątpienia przychodzą jak się czyta na forum ile kosztuje remont tego wynalazku, któryś z kolegów wybulił ponad 3 tys. za naprawę .
Ad. 2 Różnie ale najczęściej 1,2l (klima cały czas włączona),
Ad. 3 Masakra stanowczo za dużo, miasto ok. 9,5l samochód nie przeciążony ( w bagażniku powietrze ) , trasa jak jadę sam 7,2l litrów z żoną około 6,5l ( a niby więcej powinien spalić bo z pasażerką ).
To mój drugi automat, następne auto też pewnie będzie z automatem ( żona już nie odpuści). Co do użytkowania na co dzień takiego wynalazku to nie jest to szczególnie uciążliwe, sześć biegów (jak się policzy wsteczny to siedem) całkiem fajnie, tiptronic (czy jakoś tam się to pisze) tez całkiem fajny wynalazek. Biegi przełączają się płynnie bez szarpnięć.
Jedynie chwile zwątpienia przychodzą jak się czyta na forum ile kosztuje remont tego wynalazku, któryś z kolegów wybulił ponad 3 tys. za naprawę .
od 1. NIGDY w czasie normalnej ekspolotacji nie używaj N (to służy tylko w celach serwisowych/naprawczych) - ze względu na brak smarowania ksrzyni w tym momencie
od2.
0,5-0,6 na D przy wciśniętym hamulcu (silnik rozgrzany)
z AC ok 0,9 - te same warunki
0,7 w pozycji P
od 3.
6,2 jest ok
te 8,2 to duzo (u mnie jest 7,2-7,3)
miasto tez masz masakrycznie duzo ( u mnie 8,5 lajtowa jazda do max 10,5 zima i cięzka noga)
od2.
0,5-0,6 na D przy wciśniętym hamulcu (silnik rozgrzany)
z AC ok 0,9 - te same warunki
0,7 w pozycji P
od 3.
6,2 jest ok
te 8,2 to duzo (u mnie jest 7,2-7,3)
miasto tez masz masakrycznie duzo ( u mnie 8,5 lajtowa jazda do max 10,5 zima i cięzka noga)
jako ze nikt w międzyczasie nic nie dopisał a ja mam nowy temat wiec nie edytuje... moderatorzy nie strzelać
Chciałbym sie spytac uzytkowników jak zachowuje sie wasz automat/auto w momencie gdy np:
jedziecie 20km/h i wciskacie pedał do dechy - max przyspieszenie automat wrzuca kolejno biegi(jest na D4) ale np przy 120km/h stwierdzacie ze z taka prędkościa chcecie jechać wiec odpuszczacie pedał gazu.
Powiem z moich obserwacji i prosze o wyrazenie własnych ewentualnych uwag
U MNIE PO ZDJĘCIU NOGI Z GAZU WSKAKUJE D6 (jako ze przy tej prędkości auto generalnie jeździ na D6) i z na takim biegu kontynuje jazde.. nIe wiem czy to dobrze ale mi tak sie dzieje.... oczywiście auto smiga jak marzenie.
Chciałbym sie spytac uzytkowników jak zachowuje sie wasz automat/auto w momencie gdy np:
jedziecie 20km/h i wciskacie pedał do dechy - max przyspieszenie automat wrzuca kolejno biegi(jest na D4) ale np przy 120km/h stwierdzacie ze z taka prędkościa chcecie jechać wiec odpuszczacie pedał gazu.
Powiem z moich obserwacji i prosze o wyrazenie własnych ewentualnych uwag
U MNIE PO ZDJĘCIU NOGI Z GAZU WSKAKUJE D6 (jako ze przy tej prędkości auto generalnie jeździ na D6) i z na takim biegu kontynuje jazde.. nIe wiem czy to dobrze ale mi tak sie dzieje.... oczywiście auto smiga jak marzenie.
Witam
A co do głównego wątku to:
ad1 deptam hamulec.
ad2 1,0 - 1,2
ad3 ......
tu się trochę rozpiszę. Jeżdżę Zochą od 3 tygodni i to co mogłem jeszcze wczoraj powiedzieć o spalaniu to (2972 km jest moje - liczone od zakupu) :
Postanowiłem więc w dniu dzisiejszym przeprowadzić test spalania.
Miałem kurs do Wrocławia i z powrotem. Pogoda ładna, prawie bezwietrznie.
Test wykonany w godzinach 9:00 - 18:00.
Klima używana przez 40% podróży.
Styl jazdy umiarkowany.
Sport - nieużywany.
Oto efekty:
1. Zacząłem test od A4 na odcinku Gliwice - Wrocław - autostada. Obciążenie samochodu (poza mną) 250 kg ładunku.
2.Potem krótko po mieście:
3. A później drogami krajowymi przez okolice Kępna, Olesna, Blachowni powrót do Sosnowca (już bez obciążenia):
Podsumowywać chyba szczególnie nie trzeba - widać
W chwili natchnienia przeprowadzę test w innych warunkach.
pozdro.
U mnie zachowuje się podobnie, jak przeciągnę na 4 do 110 - 120 km/h to po odpuszczeniu gazu wskakuje 6 i tak już trzyma.Szymon Jankowia pisze:automat wrzuca kolejno biegi(jest na D4) ale np przy 120km/h stwierdzacie ze z taka prędkościa chcecie jechać wiec odpuszczacie pedał gazu.
A co do głównego wątku to:
ad1 deptam hamulec.
ad2 1,0 - 1,2
ad3 ......
tu się trochę rozpiszę. Jeżdżę Zochą od 3 tygodni i to co mogłem jeszcze wczoraj powiedzieć o spalaniu to (2972 km jest moje - liczone od zakupu) :
Postanowiłem więc w dniu dzisiejszym przeprowadzić test spalania.
Miałem kurs do Wrocławia i z powrotem. Pogoda ładna, prawie bezwietrznie.
Test wykonany w godzinach 9:00 - 18:00.
Klima używana przez 40% podróży.
Styl jazdy umiarkowany.
Sport - nieużywany.
Oto efekty:
1. Zacząłem test od A4 na odcinku Gliwice - Wrocław - autostada. Obciążenie samochodu (poza mną) 250 kg ładunku.
2.Potem krótko po mieście:
3. A później drogami krajowymi przez okolice Kępna, Olesna, Blachowni powrót do Sosnowca (już bez obciążenia):
Podsumowywać chyba szczególnie nie trzeba - widać
W chwili natchnienia przeprowadzę test w innych warunkach.
pozdro.
Spalanie rewelacyjne, jak na Zochę z automatem, ja jeżdżę na krótszych odcinkach i spalanie jest większe (jeśli chodzi o jadę w mieście). Co do spalania na trasie ostatnio nie udaje mi się zejść poniżej 7 litrów. Może to wina przepustnicy?kubutek pisze:Witam
U mnie zachowuje się podobnie, jak przeciągnę na 4 do 110 - 120 km/h to po odpuszczeniu gazu wskakuje 6 i tak już trzyma.Szymon Jankowia pisze:automat wrzuca kolejno biegi(jest na D4) ale np przy 120km/h stwierdzacie ze z taka prędkościa chcecie jechać wiec odpuszczacie pedał gazu.
A co do głównego wątku to:
ad1 deptam hamulec.
ad2 1,0 - 1,2
ad3 ......
tu się trochę rozpiszę. Jeżdżę Zochą od 3 tygodni i to co mogłem jeszcze wczoraj powiedzieć o spalaniu to (2972 km jest moje - liczone od zakupu) :
[url=http://images41.fotosik.pl/339/966a57d738f03a55m.jpg]Obrazek[/URL]
Postanowiłem więc w dniu dzisiejszym przeprowadzić test spalania.
Miałem kurs do Wrocławia i z powrotem. Pogoda ładna, prawie bezwietrznie.
Test wykonany w godzinach 9:00 - 18:00.
Klima używana przez 40% podróży.
Styl jazdy umiarkowany.
Sport - nieużywany.
Oto efekty:
1. Zacząłem test od A4 na odcinku Gliwice - Wrocław - autostada. Obciążenie samochodu (poza mną) 250 kg ładunku.
[url=http://images43.fotosik.pl/343/eaf31bab8fe415a4m.jpg]Obrazek[/URL]
2.Potem krótko po mieście:
[url=http://images50.fotosik.pl/343/c284205c948e682bm.jpg]Obrazek[/URL]
3. A później drogami krajowymi przez okolice Kępna, Olesna, Blachowni powrót do Sosnowca (już bez obciążenia):
[url=http://images39.fotosik.pl/339/69ec9b202f36f412m.jpg]Obrazek[/URL]
Podsumowywać chyba szczególnie nie trzeba - widać
W chwili natchnienia przeprowadzę test w innych warunkach.
pozdro.
Co do zmiany biegów to tak w automacie ma być. Możecie w zmianę biegów pedałem gazu pobawić się i przy mniejszych prędkościach. Trick z odpuszczeniem gazu działa i przy niższych biegach, umiejętność przydatna podczas używania skrzyni automatycznej bez tiptronika.
W swoim opisie nie ująłem jednej informacji:
Całość trasy bez tempomatu.
Ale faktycznie z obecnego poziomu spalania jestem zadowolony. Tego oczekiwałem po tym samochodzie (średnie poniżej 7,5 l )
Jak nadarzy się okazja to sprawdzę spalanie na autostradzie z włączonym tempomatem, aczkolwiek dokonanie tego na naszych drogach jest trudne.
Bardzo dużo kontenerów pomyka 100 km/h po lewym pasie
Całość trasy bez tempomatu.
Ale faktycznie z obecnego poziomu spalania jestem zadowolony. Tego oczekiwałem po tym samochodzie (średnie poniżej 7,5 l )
Jak nadarzy się okazja to sprawdzę spalanie na autostradzie z włączonym tempomatem, aczkolwiek dokonanie tego na naszych drogach jest trudne.
Bardzo dużo kontenerów pomyka 100 km/h po lewym pasie
ja w zeszłą sobote lecialem z Gdanska na Bydgoszcz autobaną
150KM +automat + 225/17 kapcie
130km/h +tempomat
auto załadowane rodzinką (pełny bagaznik)
jazda pod wiatr i deszcz i po kujawsko-pomorksich górkach
6,6l/100km - dane z kompa na odcinku autostradowym
genralnie cała podróz Gdansk - Poznań -6,8-7/100km przy dość agresywnej jeździe z częstym tempomatowaniem
150KM +automat + 225/17 kapcie
130km/h +tempomat
auto załadowane rodzinką (pełny bagaznik)
jazda pod wiatr i deszcz i po kujawsko-pomorksich górkach
6,6l/100km - dane z kompa na odcinku autostradowym
genralnie cała podróz Gdansk - Poznań -6,8-7/100km przy dość agresywnej jeździe z częstym tempomatowaniem
1. czasami w korkach przy dość długim postoju daje na P ( nie wiem czy słusznie)
2. chwilowe 0,9-1,1 w zależności... klima 1,4 (ustaw
3. trasa 6,5 litra prędkość 130 km tempomat miasto 7,9-8,5 w zależności jakie korki wskazania z kompa plus obliczanie przy dystrybutorze (jak były upały ponad 30 stopni C i klima to miasto ponad 9 litrów wychodziło)
mam jedno pytanie bo może to normalne ... jak jadę ok 110 km/h (d6 ) i zaczynam wyprzedzać to redukcja (d4) odbywa z z takim szarpnięciem (odgłosem) jakby coś się miało urwać, podobno tak działa kickdown ... ale nie jestem pewny czy wszystko ok .. Pytanie jak jest u was z redukcją przy wyprzedzaniu.
2. chwilowe 0,9-1,1 w zależności... klima 1,4 (ustaw
3. trasa 6,5 litra prędkość 130 km tempomat miasto 7,9-8,5 w zależności jakie korki wskazania z kompa plus obliczanie przy dystrybutorze (jak były upały ponad 30 stopni C i klima to miasto ponad 9 litrów wychodziło)
mam jedno pytanie bo może to normalne ... jak jadę ok 110 km/h (d6 ) i zaczynam wyprzedzać to redukcja (d4) odbywa z z takim szarpnięciem (odgłosem) jakby coś się miało urwać, podobno tak działa kickdown ... ale nie jestem pewny czy wszystko ok .. Pytanie jak jest u was z redukcją przy wyprzedzaniu.