[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
ok - to ktoś kupował już ten preparat? - ma ktoś jakiś link do jakiejś aukcji, nazwę - bo przyznam że nie wiem nawet czego szukać
można kupić jakiś dowolny czy dzwonić i się dowiadywać co konkretnie było wlane?
poprzedni pojemnik schowałem i kamień w wodę no nigdzie nie mam
thx marwisn
po chwili poszukiwań znalazłem coś takiego - nada się? - wcześniej miałem chyba coś całkiem innego - inne opakowanie było - chyba
można kupić jakiś dowolny czy dzwonić i się dowiadywać co konkretnie było wlane?
poprzedni pojemnik schowałem i kamień w wodę no nigdzie nie mam
thx marwisn
po chwili poszukiwań znalazłem coś takiego - nada się? - wcześniej miałem chyba coś całkiem innego - inne opakowanie było - chyba
lub jeszcze tu: http://nagaz24.pl/plyny-do-lubryfikacji ... e_name=LPG troszku taniej i różny litraż i różne marki
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 17:20 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
ok to działam - tak się zastanawiam ile bez tego płynu jeździłem bo pojemnik suchy że hej
Sprawdziłem i się zorientowałem że pusto bo auto po porannym uruchomieniu przez jakieś 10 sek nie ma mocy by jechać - po przygazowaniu wszystko jest ok i można jechać - nie wiem czy to ma coś wspólnego - zobaczymy
Sprawdziłem i się zorientowałem że pusto bo auto po porannym uruchomieniu przez jakieś 10 sek nie ma mocy by jechać - po przygazowaniu wszystko jest ok i można jechać - nie wiem czy to ma coś wspólnego - zobaczymy
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Paweł_Morąg,
Z tego co opisujesz to masz uszkodzony zawór tankowania, a dokładniej najprawdopodobniej uszczelka gumowa która współpracuje z kulką stwardniała lub uszkodziła sie od brudu-piasku i nie zapewnia szczelnosci. Po odpięciu pistoletu będzie syczało aż zejdzie gas z przewodu. Najprościej wymienic cały zawór, koszt zaworu koło 35 PLN-ów.
Z tego co opisujesz to masz uszkodzony zawór tankowania, a dokładniej najprawdopodobniej uszczelka gumowa która współpracuje z kulką stwardniała lub uszkodziła sie od brudu-piasku i nie zapewnia szczelnosci. Po odpięciu pistoletu będzie syczało aż zejdzie gas z przewodu. Najprościej wymienic cały zawór, koszt zaworu koło 35 PLN-ów.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Paweł_Morąg, nie nie musisz miec pustego zbiornika, bo przy ewentualnym demontażu ucieknie tylko gaz z przewodu między zaworem a zbiornikiem.
A co do zaworu to moze też tak byc że gaz nie ucieka samym zaworem-uszczelka, ale np. na łaczeniu zaworu z przewodem i wystarczy dokrecic , a skoro instalka na gwarancji to smogaj do nich, powiedz co jest grane i napewno usuna usterkę
A co do zaworu to moze też tak byc że gaz nie ucieka samym zaworem-uszczelka, ale np. na łaczeniu zaworu z przewodem i wystarczy dokrecic , a skoro instalka na gwarancji to smogaj do nich, powiedz co jest grane i napewno usuna usterkę
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Witam,
Sprawa z problemem jazdy na LPG zbliża się wreszcie do dobrego końca. W ostatnim tygodniu byłem u gazownika, wcześniej jakoś nie było czasu. Wkurzyłem się, bo ostatnio dość często zapalała się kontrolka sugerująca problem z sondą lamba, oczywiście wcześniejsze problemy tj. poszarpywanie, nadal występowały. Gazownik zaczął sprawdzać, ustawiać parametry, potem ruszyliśmy w trasę. I co się okazało? Jeden z parametrów był przekłamywany. Konkretnie komputer gazowy pobierał dane z cewki o prędkości obrotowej silnika i te dane nie były poprawne. Bardzo możliwe, że cewka jest walnięta. Komputer lpg podawał za dużo gazu i silnik się dławił i przerywał. W tej chwili mam odpięte sprawdzanie obrotów z cewki i auto jeździ jak nie to samo. Brak szarpania, przyśpiesza bdb. Jutro jadę ponownie, mają podpiąć się z kompem w inne miejsce, aby sprawdzać ilość obrotów.
Tak więc problem wkrótce zniknie definitywnie
Sprawa z problemem jazdy na LPG zbliża się wreszcie do dobrego końca. W ostatnim tygodniu byłem u gazownika, wcześniej jakoś nie było czasu. Wkurzyłem się, bo ostatnio dość często zapalała się kontrolka sugerująca problem z sondą lamba, oczywiście wcześniejsze problemy tj. poszarpywanie, nadal występowały. Gazownik zaczął sprawdzać, ustawiać parametry, potem ruszyliśmy w trasę. I co się okazało? Jeden z parametrów był przekłamywany. Konkretnie komputer gazowy pobierał dane z cewki o prędkości obrotowej silnika i te dane nie były poprawne. Bardzo możliwe, że cewka jest walnięta. Komputer lpg podawał za dużo gazu i silnik się dławił i przerywał. W tej chwili mam odpięte sprawdzanie obrotów z cewki i auto jeździ jak nie to samo. Brak szarpania, przyśpiesza bdb. Jutro jadę ponownie, mają podpiąć się z kompem w inne miejsce, aby sprawdzać ilość obrotów.
Tak więc problem wkrótce zniknie definitywnie
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5