[B]Uszkodzony alternator
Witam
Akcje z alternatorem w Zośce to chyba standard? ja miałam również niespodziankę po odpaleniu auta i przejechaniu niedużej odległości zapaliła się kontrolka akumulatora i zgasła po chwili ponownie i razem z nią dosłownie Las Vegas w autku wszystkie kontrolki migały. a pech, że wracałam w nocy :> udało mi się dojechać do domu. Diagnoza: uszkodzenie mostka w alternatorze + wymiana szczotek koszt 250 zł warsztat Gliwice - Trachy niezawodni i sprawdzeni
Akcje z alternatorem w Zośce to chyba standard? ja miałam również niespodziankę po odpaleniu auta i przejechaniu niedużej odległości zapaliła się kontrolka akumulatora i zgasła po chwili ponownie i razem z nią dosłownie Las Vegas w autku wszystkie kontrolki migały. a pech, że wracałam w nocy :> udało mi się dojechać do domu. Diagnoza: uszkodzenie mostka w alternatorze + wymiana szczotek koszt 250 zł warsztat Gliwice - Trachy niezawodni i sprawdzeni
Cześć,
czytam i mnie także dopadło, ale trudno. Mam jednak do was pytanko jak sprawdzacie wartości na kompie. Piszecie, żemożna się przełączyć na różne parametry i odczytać z kompa. Mam CD70.wyświetlacz kolorowy. Jestem troche laikiem w tych sprawach. Tak samo kody błędow - jak oczytać. Kiedyś próbowałem tych sekwencji z pedałami hamulca bodajże, ale .
Prosze o jakieś instrukcje
czytam i mnie także dopadło, ale trudno. Mam jednak do was pytanko jak sprawdzacie wartości na kompie. Piszecie, żemożna się przełączyć na różne parametry i odczytać z kompa. Mam CD70.wyświetlacz kolorowy. Jestem troche laikiem w tych sprawach. Tak samo kody błędow - jak oczytać. Kiedyś próbowałem tych sekwencji z pedałami hamulca bodajże, ale .
Prosze o jakieś instrukcje
ZAFIRKA B 1.9 CDTI '06 - 6,8L /100km
Jak odczytać błędy http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157
Odczyt parametrów z ukrytego menu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=693&start=0 i tutaj ładny opis http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1793
Odczyt parametrów z ukrytego menu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=693&start=0 i tutaj ładny opis http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1793
Ostatnio zmieniony 25 paź 2010, 11:33 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
witaj, kolego są tematy tego dotyczące, użyj opcji szukaj...podpowiem chodzi o OP-COM.CHRIS7779 pisze:Piszecie, że można się przełączyć na różne parametry i odczytać z kompa
Jeżeli chodzi o wypedałowanie to na pewno masz taką możliwość bo wszystkie ZB tak mają, jak wypedałujesz - spisz, zobacz na forum czy przypadkiem taki błąd już nie był opisany, jak nie utwórz temat, pomożemy
Hejjjjjjj! Chciałem się przywitać w gronie ludzi z doświadczeniami. Dzisiaj wieczorem wracając z pracy mrugnęła do mnie moja ZOŚKA ładnym czerwonym oczkiem z akumulatorem w tle. Brak ładowania. Wcześniej czytałem ten temat ale jakoś przycichł więc coś dopiszę. Aktualnie mam przelot 132k km\ no i dopadła mnie ta przygoda. Dokulałem się do domu bo miałem jakieś 10 km ,przed garażem wyłączyło mi się wspomaganie kierownicy, napięcie na aku spadło do 10,2.
posypały mi się tradycyjne błędy ECN 062102 i ECN 050074 .
Załączyłem go pod prostownik niech się podładuje przez noc to dojadę do jakiegoś mechanika.
Z VIN-u wyczytałem, że altek to z prądem 100A, najprawdopodobniej Denso ( z tego co pisze MieHor ) Akumulator 60Ah. Kilka dni wcześniej zauważyłem ,że przy rozruchu silnika i przez kilka minut zaraz po odpaleniu słychać było ćwierkanie ale ustawało . Nie zwróciłem na to większej uwagi ale mogły być to objawy zbliżającej się "przygody". W starej poczciwej Astrze jak ćwierkał pasek to poleciały mi diody w alternatorze. Naprawa kilkadziesiąt zł.
I tu się zatrzymam . Chcąc wymienić alternator na ten mniej awaryjny (Bosch)
tak jak pisał kolega Robert4884 czy konieczna jest zmiana softu ? Czy to dotyczy wersji silnika 150KM?
posypały mi się tradycyjne błędy ECN 062102 i ECN 050074 .
Załączyłem go pod prostownik niech się podładuje przez noc to dojadę do jakiegoś mechanika.
Z VIN-u wyczytałem, że altek to z prądem 100A, najprawdopodobniej Denso ( z tego co pisze MieHor ) Akumulator 60Ah. Kilka dni wcześniej zauważyłem ,że przy rozruchu silnika i przez kilka minut zaraz po odpaleniu słychać było ćwierkanie ale ustawało . Nie zwróciłem na to większej uwagi ale mogły być to objawy zbliżającej się "przygody". W starej poczciwej Astrze jak ćwierkał pasek to poleciały mi diody w alternatorze. Naprawa kilkadziesiąt zł.
I tu się zatrzymam . Chcąc wymienić alternator na ten mniej awaryjny (Bosch)
tak jak pisał kolega Robert4884 czy konieczna jest zmiana softu ? Czy to dotyczy wersji silnika 150KM?
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 11:26 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
pisałem, że chyba nie da się podmienić denso na boscha.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=75
tam masz info i fotki przedstawiające różnice
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=75
tam masz info i fotki przedstawiające różnice
Dzięki kaliope, czytałem to ale umknęło mi jakoś w nawale informacji.
[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 13:22 ]
Okazało się, że w alternatorze była walnięty mostek, został wymieniony na nowy plus wymiana łożysk. Po zamontowaniu w aucie i odpaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie lecz akumulator nie jest ładowany. Kontrolka akumulatora przed rozruchem silnika normalnie się zaświeca. W test mode i zwykły miernik pokazują aktualne napięcie akumulatora( około 12 V )a powinno być wyższe 14-14,4V. W czym jest problem?
[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 13:27 ]
Dodaję ,że alternator marki Denso (Magneti Marelli ) 105A
[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 13:22 ]
Okazało się, że w alternatorze była walnięty mostek, został wymieniony na nowy plus wymiana łożysk. Po zamontowaniu w aucie i odpaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie lecz akumulator nie jest ładowany. Kontrolka akumulatora przed rozruchem silnika normalnie się zaświeca. W test mode i zwykły miernik pokazują aktualne napięcie akumulatora( około 12 V )a powinno być wyższe 14-14,4V. W czym jest problem?
[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 13:27 ]
Dodaję ,że alternator marki Denso (Magneti Marelli ) 105A
Ja miałem ciekawy objaw - "zwiastun" - przy zgaszonym silniku wystarczyło np. otworzyć drzwi tak by włączyło się oświetlenia wnętrza, a z prawej strony deski rozdzielczej było słychać dziwne ćwierkanie, odgłosy podobne trochę do zakłóceń wywoływanych przez komórkę w grającym odbiorniku radiowym.
Za dwa dni pojawiła się "choinka" kontrolek na desce rozdzielczej, padł mostek prostowniczy (altek Denso 100 A i aku 60 Ah).
I tak jak piszą koledzy - sama naprawa alternatora jest bez sensu bez jednoczesnej wymiany starego akumulatora, prędzej czy później problem wróci.
Za dwa dni pojawiła się "choinka" kontrolek na desce rozdzielczej, padł mostek prostowniczy (altek Denso 100 A i aku 60 Ah).
I tak jak piszą koledzy - sama naprawa alternatora jest bez sensu bez jednoczesnej wymiany starego akumulatora, prędzej czy później problem wróci.
Ok rozumiem ,że trzeba wymienić akumulator ale problem jest w tym ,że po awarii kontrolka akumulatora się zaświeciła i nie było ładowania w czasie pracy silnika. W tej chwili po naprawie alternatora dalej nie ma ładowania ale kontrolka gaśnie! Co do tego ma akumulator? stary czy nowy? Nie ma ładowania.
pablomaxim - nie odpisywałem bezpośrednio na Twego posta.pablomaxim pisze:Co do tego ma akumulator? stary czy nowy?
U mnie przy uszkodzonym alternatorze wskazywał ładowanie rzędu 12-13 V - mi kontrolka ładowania ani razu się nie zaświeciła, gasła od razu, jedynie alternator nie doładowywał akumulatora.
Jeśli nie ma odpowiedniego ładowania to może jednak alternator jeszcze nie jest naprawiony?
Stary akumulator potrafił wieczorem wskazywać całkowite rozładowanie (poniżej 10V na klemach, a rano tylko niedoładowanie - tak jakby przez noc odzyskał pojemność.
"Oczko" w aku oczywiście cały czas zielone....
Ostatnio zmieniony 20 lis 2010, 16:07 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.