Co Wam pokazuje wskaźnik temperatury silnika?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
grego
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Model:

Co Wam pokazuje wskaźnik temperatury silnika?

#1 Post autor: grego »

Witam,
Tak mnie zastanowiło, jaką temp. pokazuje Wam wskaźnik temp. przy takiej temp. jak teraz tj. 3-4 stopnie Celsjusza?
Bo nie wiem czy coś mam uszkodzone, czy tak powinno być. Jadąc w trasie mnie pokazuje minimum, tj. wskazówka jest po lewej stronie. Po mieście wskakuje na ok. 80.
Pozdrawiam,
Grzegorz
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC

grego
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Model:

#2 Post autor: grego »

celius pisze: Chodzi Ci o wskaźnik temp. silnika ??
Jeżeli wskazówka "leży" to znaczy że padł termostat. Oczywiście wskazówka może "leżeć" przez jakiś czas zanim się silnik nagrzeje.
Tak, o ten wskaźnik.
No właśnie przy dłuższej jeździe zaczyna leżeć. Tak mnie to zastanowiło. Latem nie było takiego problemu, bo było ciepło na dworze i takich objawów nie było. Teraz jest chłodno i wskazówka na trasie się kładzie po lewej stronie... Czyli termostat?
Pozdrawiam,
Grzegorz

[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 23:49 ]
Na aukcjach znalazłem coś takiego:
Obrazek
i coś takiego 4x droższe
Obrazek

Jak to jest? Silnik mam x18xe1

Pozdrawiam,
Grzegorz
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC

giant19s

#3 Post autor: giant19s »

To pierwsze to chyba jest tylko wkład do termostatu a to drugie to kompletny termostat.
Pytanie tylko czy w Twoim przypadku termostat da się rozebrać aby można było wkład wymienić. Jeżeli nie to będzie trzeba wymienić cały na nowy.
Mojego też nie szło rozebrać więc zakupiłem oryginalny nowy cały.
Coś z 250zł ale grzeje już drugi rok aż miło ;)

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#4 Post autor: darek_s »

Masz padniety termostat w tym silniku termostat jest rozbieralny mozna wymienic samą wkladke ta ze zdjecia bedzie ok,wymiana jest banalnie prosta naciska sie te gorne wasy do dolu przekreca na bok i po robocie.Czasami jednak obudowa termostatu moze miec spore wzery i mimo zalozonej nowej wkladki bedzie powoli puszczac plyn najlepiej to sprawdzic zakladajac nowa i nalewajac wody do srodka lub dmuchnąc porzadnie w gruby krociec jesli powietrze bedzie uciekac lub woda leciec to wkladka nie uszczelnia tak jak powinna.pzdr.

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#5 Post autor: radziko »

Piszecie tu o zmianie termostatu ale nie wiemy czy u "grego" po krótkiej jeździe wieje ciepłe powietrze a np wskazówka nadal leży. U mnie jest tak po przejechaniu około kilkuset metrów w mieście jest wyraźna zmiana temperatury na ciepłe a wskazówka nawet nie drgnie. W trasie jest to samo. Nawet po przejechaniu 5-7 km wskazówka nie rusza się. Dopiero później jet widoczny jej ruch i po nagrzaniu pokazuje około 80 stopni. Pomimo tych wskazań grzeje super i na pewno nie jest to termostat, raczej coś z elektryką może czujnik bądź sam wskaźnik.

giant19s

#6 Post autor: giant19s »

radziko oczywiście masz rację, kolega grego nie sprecyzował pytania ;)
Ale teraz to już chyba będzie wiadomo co zobaczyć lub co zrobić aby było wszystko OK

grego
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Model:

#7 Post autor: grego »

giant19s pisze:radziko oczywiście masz rację, kolega grego nie sprecyzował pytania ;)
Ale teraz to już chyba będzie wiadomo co zobaczyć lub co zrobić aby było wszystko OK
Zaraz jadę w krótką trasę to sprawdzę jak to jest z tym nawiewem i zdam relację.

[ Dodano: Sro Paź 20, 2010 19:52 ]
Witam,
Sprawa wygląda tak, że po przejechaniu kilku km, 2-3 z nawiewu zaczyna lecieć cieplejsze powietrze. Wskaźnik natomiast zostaje na swoim miejscu. Nie wiem na ile to ciepło jest ciepłe, bo dalej nie testowałem. Sprawdzę dokładnie po trasie, kiedy wskazówka będzie pokazywać... nic. Zobaczę jak duże ciepło będzie nawiewać. A tak właściwie to jak bardzo ciepłe powietrze powinno być z nawiewu ustawionego na maks?
Poprzednio miałem forda Sierrę i tam miałem problem z ogrzewaniem, więc trudno mi będzie stwierdzić, czy ogrzewanie u mnie dobrze działa czy nie.
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC

Rumcays

#8 Post autor: Rumcays »

grego "przegoń" zochę po trasie tak ze 150-160 km/h prze dłuższą chwilę. Po takiej jeździe powinno podnieść Ci temperaturę o kilka stopni. U mnie przy niskich temperaturach również wskazówka najczęściej znajduje się po lewej stronie, ale wystarczy trochę mocniej obiązyć silnik (np. szybką jazdą) lub postać kilka minut w korku, aby zaobserwować wzrost temperatury...

patryk

#9 Post autor: patryk »

Dobrze byloby zobaczyc na kompie jakie wartosci pokazuje licznik i ciecz jezeli masz OP COMa . Ale z wlasnego doswiadczenia wiem , ze potrafi sie przyciac sam bo tak mialem wymienisz sam wklad chwila roboty . Jezeli nie jestes pewien co do wkladu zobacz u "stachowiaka" powie ci ktory trzeba.

z tego co widze to wlkad mam taki sam

giant19s

#10 Post autor: giant19s »

grego pisze: Nie wiem na ile to ciepło jest ciepłe, bo dalej nie testowałem.
Z mojego doświadczenie mogę powiedzieć że na nadmuchu na max na ciepło i na 2 biegu to po przejechaniu 2-3km z rana zaraz to już jest tak ciepło że muszę przełączyć na mieszanie chłodne z ciepłym.
Weź trochę dłuższą trasę przejedz jeżeli będzie się dłuuugo grzał to znaczy że termostat ;)
grego pisze:A tak właściwie to jak bardzo ciepłe powietrze powinno być z nawiewu ustawionego na maks?
Tak że po kilku kilometrach powinieneś mieć ochotę pootwierać okna lub wysiąść :P

Protas

#11 Post autor: Protas »

W zeszłą zimę zauważyłem , że też mi się strasznie długo nagrzewa silnik tj. po7-8 kilometrach wskazówka temp. silnika się nie podnosiła , a z nawiewu leciało ledwo letnie powietrze . Na zewnątrz było kilka stopni mrozu . Po dłuższej jeździe gdy silnik miał już swoją optymalną temp. na wskaźniku , to na postoju auta przy włączonym nawiewie na 2-3 biegu w ciągu kilku minut wskazówka temperatury spadała znowu do "zera" . I wtedy leciało znowu letnie powietrze , a nie ciepłe . Diagnoza jedna - padnięty termostat .
Przyszła wiosna i lato więc dałem sobie spokój . Tydzień temu przy "wymianach" Zafirka dostała też nowy termostat . I co ? I to samo .
W sumie nie ma jeszcze mrozu ale bardzo wolno się nagrzewa i szybko stygnie . Może ten typ tak ma ?

Mihó

#12 Post autor: Mihó »

Mieliśmy tak samo. Y20DTH przed wymianą termostatu nie dogrzewał się. Po wymianie się dogrzewał (działało ogrzewanie), ale wskaźnik dalej leżał

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#13 Post autor: radziko »

Co do wymiany samego wkładu termostatu to również słyszałem że wyrabia się gniazdo w którym siedzi wkład i trzeba wymieniać wraz z całą obudową. Na szczęście u mnie grzeje szybko i dobrze pomimo późnego podnoszenia się wskazówki.

giant19s

#14 Post autor: giant19s »

Protas ja bym szukał innej przyczyna skoro wymiana termostatu nie pomogła.
Może ucieka mu gdzieś to ciepłe powietrze albo dostaje się zimne?

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#15 Post autor: pejko »

moje doświadczenia z termostatami są następujące. jeśli termostat jest sprawny to w fazie nagrzewania silnika rura, która idzie od termostatu do chłodnicy i sama chłodnica powinny być zimne /a co najwyżej rura lekko ciepłe/ do momentu osiągnięcia przez silnik normalnej temp. pracy-temp. początku otwierania termostatu/ ok 86-92stC/. wniosek jest taki, że po uruchomieniu silnika na zimno chłodnic powinna robić się ciepła dopiero gdy wskaźnik temp. silnika pokazuje ok 90stC /zakładając ze wskaźnik jest sprawny/. pewniejsza jest obserwacja temp silnika przy pomocy programy diagnostycznego np. OP-COM ponieważ wskaźniki czasem oszukują. ta prosta zasada jeszcze nigdy mnie nie zawiodła przy diagnozowani termostatu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”