Katalizator Zośka Z18XE
Moderator: Sebu$
Katalizator Zośka Z18XE
Witam
Miałem zapalona kontrolkę check, komputer pokazał słabą wydajność katalizatora, oraz ubogą mieszankę. Mam LPG wtrysk gazu założony od 90000km przebiegu.
Na razie po wykasowaniu ok 50km i jest ok. Dodam że moja zośka ma przejechane dopiero 118000km więc trochę mało aby katalizator poleciał (tak mi się wydaje) Czy jest jakiś sposób na przeróbkę katalizatora i oszukanie drugiej sondy lambda aby nie wyskakiwał błąd?
Miałem zapalona kontrolkę check, komputer pokazał słabą wydajność katalizatora, oraz ubogą mieszankę. Mam LPG wtrysk gazu założony od 90000km przebiegu.
Na razie po wykasowaniu ok 50km i jest ok. Dodam że moja zośka ma przejechane dopiero 118000km więc trochę mało aby katalizator poleciał (tak mi się wydaje) Czy jest jakiś sposób na przeróbkę katalizatora i oszukanie drugiej sondy lambda aby nie wyskakiwał błąd?
Typowy ******** oszukać,ominąć,aby tylko nie robić jak Pan Bóg przykazał Jak wykasowałeś błędy i piszesz że jest ok to w czym rzecz?Moim zdaniem czym więcej kombinacji tym więcej po kieszeni trzepie.davsongo2 pisze:Witam
Miałem zapalona kontrolkę check, komputer pokazał słabą wydajność katalizatora, oraz ubogą mieszankę. Mam LPG wtrysk gazu założony od 90000km przebiegu.
Na razie po wykasowaniu ok 50km i jest ok. Dodam że moja zośka ma przejechane dopiero 118000km więc trochę mało aby katalizator poleciał (tak mi się wydaje) Czy jest jakiś sposób na przeróbkę katalizatora i oszukanie drugiej sondy lambda aby nie wyskakiwał błąd?
Zdecydowanie popieram MieHor'a, proszę bez osobistych wycieczek. Maciek
Ostatnio zmieniony 21 gru 2009, 18:27 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.
Panowie... bardzo możliwe, że i mnie dotknął ten sam problem... tzn co jakiś czas wyskakuje błąd słabej wydajności katalizatora... nie chcę czekać aż gdzieś utknę... napiszcie prosze jak sobie z tym poradziliście. Kupno nowego katalizatora to za droga inwestycja - pozostaje więc używka. Czy jest to z samego założenia kupno kota w worku? Jak go sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Lepiej szukać po aucie które miało zaintalowany gaz czy nie? Czy jest opcja "wypalenia" go?
Pozdrawiam
Mat
Zafira A 1.8 125km
Pozdrawiam
Mat
Zafira A 1.8 125km
aleś doradził silnik xe ma 2 sondy i wycięcie kata spowoduje nowe problemy z silnikiem , wydech sie projektuje do silnika i wycięcie kata tylko pogorszy sprawe w wolnossącym silnikuspiotrowski pisze:W mojej Vectrze Katalizator poszedł do wycięcia a zastąpiła go puszka. Jedź do najprostszego zakładu z tłumikami i oni ocenią stan katalizatora. Auto stało się ciut głośniejsze po wycięciu bo jednak katalizator zdecydowanie tłumi wydech.
ja bym sprawdził drugą sonde która jest odpowiedzialna za pracę katalizatora. Jeśliu będzie OK to pozostaje zdjąć kata i spr. czy jest drożny (niepozapychane kanaliki). Jego sprawność bardziej jest zmniejszona przez LPG który spala się w wyższej temperaturze.
Na razie dobrze, że skasowałeś błąd. Jeśli był sporadyczny to na razie jeździj.
Na razie dobrze, że skasowałeś błąd. Jeśli był sporadyczny to na razie jeździj.
Dzięki za odpowiedzi... Sondy już sprawdzałem i są OK (o ile sie nie mylę na gazie druga sonda jest wyłączana). Natomiast moje obawy podyktowane są tym, że uruchamiając zimny silnik - coś tam od wydechu "rzęzi" do czasu aż złapie temperaturę (jakaś minutka). Łącząc te dwie rzeczy tj. błąd komputera i te chałasy powodują ze zaczynam sie rozglądać za kataluizatorem...
to może faktycznie zdejmij kata i zobacz czy jest w porządku. Na gazie sondy się nie wyłącza, jeśli instalka jest w miare nowa to tylko podłączasz się do obd i tyle- wszystkie elementy pracują bez znaczenia czy PB czy LPG.
Wyjątkiem jest instalacja drugiej generacji ale montaż do naszych zafirek to porażka.
Wyjątkiem jest instalacja drugiej generacji ale montaż do naszych zafirek to porażka.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Też mam podobny problem, kontrolka się zapaliła - wskazuje ona na problem ze składem spalin, błąd P0420, więc albo uwalona druga sonda,źle pokazuje, albo rzeczywiście problem z klatalizatorem. Ja jutro jadę na stację sprawdzić analizatorem skład spalin, i będzie wiadomo czy kat sprawny. Łatwiejsze to niż zaglądanie do niego fizycznie na początek... Zastanawiam się, czy jest możliwe dość wczesne uszkodzenie katalizatora spowodowane np dość dużym w tych silnikach spalaniem oleju
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Koledzy czcy męczy Was problem kodu :
P0420 - Przekroczony próg wydajnosci katalizatora
Po kolei:
1. Błąd dotyczy danych z 2 sondy.
2. Odłaczyć złącze 2 sondy.
3. Sprawdzić wizualnie czy nie jest uszkodzony kabel do sondy.
4. Oczyścić piny złącza ( ja papierem lub pilniczkiem proponuję, przedmuchać powietrzem, po czym WD40 zastosować)
4. Złączyć sondę.
Wykasować błędy.
Ww. spoób pomógł - błąd P0420 niepokazał się.
[ Dodano: Nie Mar 10, 2013 21:35 ]
P0420 jest to informacja o błedzie w obwodzie prądowym do sondy lambda 2 - nie przesądza o uszkodzeniu sondy czy też katalizatora.
P0420 - Przekroczony próg wydajnosci katalizatora
Po kolei:
1. Błąd dotyczy danych z 2 sondy.
2. Odłaczyć złącze 2 sondy.
3. Sprawdzić wizualnie czy nie jest uszkodzony kabel do sondy.
4. Oczyścić piny złącza ( ja papierem lub pilniczkiem proponuję, przedmuchać powietrzem, po czym WD40 zastosować)
4. Złączyć sondę.
Wykasować błędy.
Ww. spoób pomógł - błąd P0420 niepokazał się.
[ Dodano: Nie Mar 10, 2013 21:35 ]
mariusz_technik pisze:błąd P0420, więc albo uwalona druga sonda,źle pokazuje, albo rzeczywiście problem z klatalizatorem.
P0420 jest to informacja o błedzie w obwodzie prądowym do sondy lambda 2 - nie przesądza o uszkodzeniu sondy czy też katalizatora.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
No i u mnie chyba skończył się katalizator, i teraz mam problem bo w zafirach z mojego rocznika były 2 rodzaje katalizatora, i ten jeden jest w miarę dostępny, a drugi nie.
Wg katalogu bosal mój ma nr 090-016, ale jest to trochę pomieszane bo wychodzi że opel stosował dosyć zamiennie katalizatory z numerem 099-653. O co chodzi? Czym się różnią? Oba są z kolektorami.
A może taki oszukiwacz drugiej sondy by rozwiązał sprawę:
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 11906.html
miał ktoś z tym coś do czynienia?
Wg katalogu bosal mój ma nr 090-016, ale jest to trochę pomieszane bo wychodzi że opel stosował dosyć zamiennie katalizatory z numerem 099-653. O co chodzi? Czym się różnią? Oba są z kolektorami.
A może taki oszukiwacz drugiej sondy by rozwiązał sprawę:
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 11906.html
miał ktoś z tym coś do czynienia?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
855356 - nr katalogowymariusz_technik pisze:No i u mnie chyba skończył się katalizator, i teraz mam problem bo w zafirach z mojego rocznika były 2 rodzaje katalizatora, i ten jeden jest w miarę dostępny, a drugi nie.
Wg katalogu bosal mój ma nr 090-016, ale jest to trochę pomieszane bo wychodzi że opel stosował dosyć zamiennie katalizatory z numerem 099-653. O co chodzi? Czym się różnią? Oba są z kolektorami.
A może taki oszukiwacz drugiej sondy by rozwiązał sprawę:
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 11906.html
miał ktoś z tym coś do czynienia?
CZUJNIK TLENU, KATALIZATOR
Numer katalogowy: 855356
Nazwa części: CZUJNIK
Cena netto*: 584,50
Cena brutto*: 718,94
dla silnika Z18XE z 2004 i 2002
Przykładowy sklep: http://e-autoparts.pl/advanced_search_r ... 6&numer=oe
Temat z nr części pod konkretny VIN: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=105
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.