Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ziunio

#181 Post autor: ziunio »

ostatnio się dowiedziałem właśnie, że przy odpalaniu auta (nawet jak zniknie już kontrolka) należy poczekać kilka sekund (ok 10) aby świecie się zagrzały dobrze, za ten czas można zapiąć pasy, przygotować się do jazdy. :)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#182 Post autor: Dziadek13 »

celius pisze:A czy ktoś używał tego chipa : http://allegro.pl/chip-turbo-start-opel ... 07130.html ??
To jest coś takiego.
Oszukacz ECU

cebu

#183 Post autor: cebu »

zrobiło się zimniej i jest prezent od Zośki , odpala za 4 razem i pojawił się błąd 725 na opcom czy ktoś miał taki przypadek?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#184 Post autor: Dziadek13 »

P0725 Czujnik prędkości obrotowej
Czujnik wału uszkadza się często, i zazwyczej usterka ma charakter termiczny, w miarę nagrzewania się silnika czujnik ulega wewnętrznemu rozwarciu.Czujnik znajduje się koło miski olejowej a kostka koło pompy wtryskowej,tyle moge ci podać informacji czyli wymiana czujnika albo posprawdzaj wtyk od niego.

cebu

#185 Post autor: cebu »

gdzie znajduje się czujnik pozycji wału , czy jest łatwo dostępny?

Krzysztof5

#186 Post autor: Krzysztof5 »

Cześć chłopaki,poczytałem i powiem że mamy problem ,mam Zafire z 2005r 140 tys przebiegu jedno wtykowa ,pojawił się problem z pompą po licznych próbach naprawy kupiłem nową pompę prosto z niemiec z bosha ,szok dopóki było ciepło było ok,teraz kiedy trochę temp spada to trza kręcić do bólu aż odpali.Wszystko co tu mówiliście było robione od nowego akusa po wymianę nowych świec odpowietrzanie nawet zbiornika wymianę uszczelek ,przewodów.Tak sobie myślę że te szkopy specjalnie takie gówno sprzedali bo ja ani moi fachowcy nie mają pomysłu ale jak ktoś to rozwiąże to stawiam wielki :piwo:

Anony Mous

#187 Post autor: Anony Mous »

Krzysztof5 pisze:Cześć chłopaki,poczytałem i powiem że mamy problem ,mam Zafire z 2005r 140 tys przebiegu jedno wtykowa ,pojawił się problem z pompą po licznych próbach naprawy kupiłem nową pompę prosto z niemiec z bosha ,szok dopóki było ciepło było ok,teraz kiedy trochę temp spada to trza kręcić do bólu aż odpali.Wszystko co tu mówiliście było robione od nowego akusa po wymianę nowych świec odpowietrzanie nawet zbiornika wymianę uszczelek ,przewodów.Tak sobie myślę że te szkopy specjalnie takie gówno sprzedali bo ja ani moi fachowcy nie mają pomysłu ale jak ktoś to rozwiąże to stawiam wielki :piwo:
Skoro już tyle zrobiłeś i nic to nie dało to chyba tylko chip rozruchowy. Ja mam coś podobnego w swojej zosi i nie ma problemu z odpalaniem. Jak to odłączyłem to od razu po dłuższym postoju a szczególnie po nocy duży problem z odpalaniem. U mnie było już to zamontowane we Włoszech.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#188 Post autor: Dziadek13 »

Krzysztof5 pisze:mam Zafire z 2005r 140 tys przebiegu jedno wtykowa ,pojawił się problem z pompą po licznych próbach naprawy kupiłem nową pompę prosto z niemiec z bosha
Te 140 tyś to sobie pomnóż,pompa średnio pada 180 tyś - 200 tyś jak mam 248 tyś i orginalną pompe.
Piszesz że rano przychodzisz przekręcasz kluczyk i świeci sie kontrolka grzania świec czy tak masz?? bo jeżeli tal masz i nie chce palić to podłącz miernik do świec żarowych i sprawdź czy na nich jest napięcie możliwe że kontrolka sie świeci a napięcia brak na świecach a chip rozruchowy w tym momencie nie ma tu nic do tego szczególnie przy pierwszym rozruchu po nocy w chłodniejsze dni bo wtedy zadziała funkcja zaprogramowana w sofcie ecu np grzeją sie dopiero przy 5' czytałem że można wgrać nowy soft ze zmienioną temperaturą grzania świec.Chip rozruchowy służy do podgrzania świec w sytuacji gdy silnik ma już troche nalatane na liczniku chodzi o ciśnienie w cylindrach (Pomierzyć) i wtedy podczas gdy silnik jest już lekko przestudzony i wtedy już ecu nie załączy podgrzewania świec więc sie długo kręci rozrusznikiem co by zapalił i właśnie wtedy budujemy ten moduł rozruchu który oszukuje ecu że jest temperatura np 0'.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 20:38 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#189 Post autor: Anony Mous »

Dziadek13 pisze:Piszesz że rano przychodzisz przekręcasz kluczyk i świeci sie kontrolka grzania świec czy tak masz?? bo jeżeli tal masz i nie chce palić to podłącz miernik do świec żarowych i sprawdź czy na nich jest napięcie możliwe że kontrolka sie świeci a napięcia brak na świecach a chip rozruchowy w tym momencie nie ma tu nic do tego szczególnie przy pierwszym rozruchu po nocy w chłodniejsze dni bo wtedy zadziała funkcja zaprogramowana w sofcie ecu np grzeją sie dopiero przy 5' czytałem że można wgrać nowy soft ze zmienioną temperaturą grzania świec.Chip rozruchowy służy do podgrzania świec w sytuacji gdy silnik ma już troche nalatane na liczniku chodzi o ciśnienie w cylindrach i wtedy podczas gdy silnik jest już lekko przestudzony i wtedy już ecu nie załączy podgrzewania świec więc sie długo kręci rozrusznikiem co by zapalił i właśnie wtedy budujemy ten moduł rozruchu który oszukuje ecu że jest temperatura np 0'.
Możliwe że masz rację ale u mnie ten chip (a raczej przekaźnik) jest po to aby odpalić go właśnie po dłuższym postoju. Jak jest ciepły to odpala od razu nie patrząc na kontrolkę świec.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#190 Post autor: Dziadek13 »

celius pisze:
Dziadek13 pisze:Piszesz że rano przychodzisz przekręcasz kluczyk i świeci sie kontrolka grzania świec czy tak masz?? bo jeżeli tal masz i nie chce palić to podłącz miernik do świec żarowych i sprawdź czy na nich jest napięcie możliwe że kontrolka sie świeci a napięcia brak na świecach a chip rozruchowy w tym momencie nie ma tu nic do tego szczególnie przy pierwszym rozruchu po nocy w chłodniejsze dni bo wtedy zadziała funkcja zaprogramowana w sofcie ecu np grzeją sie dopiero przy 5' czytałem że można wgrać nowy soft ze zmienioną temperaturą grzania świec.Chip rozruchowy służy do podgrzania świec w sytuacji gdy silnik ma już troche nalatane na liczniku chodzi o ciśnienie w cylindrach i wtedy podczas gdy silnik jest już lekko przestudzony i wtedy już ecu nie załączy podgrzewania świec więc sie długo kręci rozrusznikiem co by zapalił i właśnie wtedy budujemy ten moduł rozruchu który oszukuje ecu że jest temperatura np 0'.
Możliwe że masz rację ale u mnie ten chip (a raczej przekaźnik) jest po to aby odpalić go właśnie po dłuższym postoju. Jak jest ciepły to odpala od razu nie patrząc na kontrolkę świec.
Tak masz racje ale jak byś rano zapalił auto na 5 min zgasił to już ci nie zagrzeje świec bez tego przekażnika i kręcić trza i to długo.
Tu można poczytać o tym.
Chip rozruchowy

Krzysztof5

#191 Post autor: Krzysztof5 »

Witam chłopaki ,dzięki za wpisy,ale u mnie to rzeczywisty przebieg te 140tyś od znajomego z belgii ściągałem.Świece żarowe bezpośrednio podłączałem na minute i to samo po nocy kupa dymu po dłuższym kręceniu.Robiłem jeszcze jeden myk który pomagał minimalnie przyspieszałem kąt wtrysku palił super ale wtedy pojawiał się błąd w kompie i lipa z jazdą.
Czekam chyba do wiosny i ludzi bo teraz to nie mam sumienia kogoś na muke wsadzić.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#192 Post autor: Dziadek13 »

A jest dobrze odpowietrzony ?? ciężko sie ten układ odpowietrza.Zrób taki myk stań tyłem auta pod góre jak przyjedziesz z drogi i rano spróbuj odpalić,nigdy więcej nie podpinaj bezpośrednio napięcia pod świece żarowe bo uwalisz sterownik tych świec jeżeli już nie jest uwalony.Pisałem ci żebyś sprawdził czy dochodzi napięcie miernikiem.Nie wiem czy masz dobre świece choć piszesz że wymieniałeś weż diode świecącą w szereg z opornikiem 470ohm na dłuższym przewodzie jeden koniec daj na plus aku a drugi na świece żarową ale odłącz od świec przewody od sterownika i jak zaświeci sie dioda to świeca dobra jak nie to obróć dioda na plus a przewód na świece i też nie świeci to świeca do wymiany.

Krzysztof5

#193 Post autor: Krzysztof5 »

OK.Dzięki spróbuję.

lufa23

#194 Post autor: lufa23 »

Witam.
U mnie wyrok bezlitosny - uszkodzona pompa paliwowa. Regeneracja pompy 2000zł.
Teraz pali jak nowa. Kumple z ASO Opla powiedzieli, ze przy początkowych problemach z rozruchem, trzeba dać jak najszybciej do dobrego serwisu i wtedy jest szansa na przepompowanie układu.
Jak się zapowietrzy - AMEN (u mnie).
Ja - zapowietrzyłem absolutnie stając przodem do góry w 20 minut.
Pzdr
lufa23

Bogus_WRC

#195 Post autor: Bogus_WRC »

Ma pytanko odnośnie porannego odpalania i świec żarowych.
Dzisiaj ranno przy temp. -1 po jednokrotnym grzaniu świec odpalił dopiero po 5s. kręcenia rozrusznikiem. Przy ciepłym zawsze odpala od strzała.
Tak się zastanawiam, czy to akumulator zaczyna niedomagać czy może świece. Z aku podjadę w weekend na jego kontrole i obwodu ładowania.

A jak jest ze świecami?
Czy oznaką uszkodzenia/ niedomagania którejś ze świeć zawsze jest kontrolka autka z kluczykiem po odpaleniu?
Czy może się tak zdarzyć, że komp nie pokaże błędu, a któraś ze świec będzie padnięta?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”