kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kris77

#166 Post autor: kris77 »

Miałem podobny problem w mojej Zafci A. Odkąd ją kupiłem pod koniec lutego 2010 co jakiś czas zapalała mi się ta kontrolka, auto dostawało "muła". Działo się tak np. podczas stania na czerwonym świetle na wolnych obrotach, jednak po ruszeniu i przekroczeniu 50 km/h i trzecim biegu lampka gasła i auto jechało normalnie. Podobna rzecz działa się po przekroczeniu 110 km/h, z tą różnicą, że lampka gasła dopiero po zgaszeniu silnika. I tak jeździłem z tym problemem po trzech mechanikach, komputerach i nic! Komp pokazywał EGR. Jednak po sprawdzeniu zaworu okazywało się, ze jest on OK. Jeden z mechaników kazał zmienić elektrozawór sterujący EGRem, zmieniłem i nic! Ostatnio musiałem pokonać trasę prawie 300 km i wtedy moja cierpliwość została wystawiona na wielką próbę bo auto zupełnie zwariowało. W mieście kontrolka nie gasła a auto prawie nie jechało, a w trasie kontrolka gasła i zapalała się co chwilę. No i nie wytrzymałem. Zajechałem do nieznanego mechanika, opisałem problem a on odrazu powiedział, że zna przyczynę, którą zresztą usunął w 10 minut. Okazało się, że była niewielka dziurka w tym cienkim wężyku co idzie od elektrozaworka obok turbiny. Na szczęście dziurka była ok 2 cm od króćca wchodzącego do zaworka, więc wystarczyło obciąć ten kawałek wężyka i auto jak nowe. Nie wiedziałem, ze ma takiego kopa. Dodam jeszcze, że wcześniej Zocha kopciła na czarno jak smok a teraz czyściutko. Boli tylko kwota jaką zapłaciłem za naprawę wężyka - 80 zł, ale jaka teraz radość z jazdy.
Troszkę się rozpisałem, ale chciałem wszystko dokładnie opisać, żeby jak ktoś będzie miał podobne problemy znał przyczynę.

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#167 Post autor: radziko »

Witam wszystkim. Mam pytanie związane z kontrolką samochodu z kluczykiem , a mianowicie nie świeci mi się w ogóle. Może mieliście już taki przypadek. Z tego co czytam to jest ona bardzo ważna. Z Zośką nie mam żadnych problemów i nie mam błędów. Na forum nic na ten temat nie znalazłem.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#168 Post autor: MieHor »

radziko, dlaczego założyłeś nowy temat? Problem tej kontrolki przewijał się już wielokrotnie - przed napisaniem nowego postu zawsze sprawdź czy w nurtującym Ciebie problemie nie było już porady. Poczytaj, np. tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=375 lub http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1446.
Ten temat zamykam.

wegorz23

#169 Post autor: wegorz23 »

U mnie odczyt z diagnozy komputerowej pokazał dwa błędy: P0105 oraz P1105. Jeżdzę Zafirą 2.2 TDI (2003 r.).

Kontrolka z "samochodem i kluczem" w 2 sytuacjach:
1 - po hamowaniu do zatrzymania lub prawie do zatrzymania.
2 - po przekroczeniu prędkości ok 120 km/h.

Jaka może byc przyczyna ??
Czy ktoś miał podobny przypadek??

bondzo001

#170 Post autor: bondzo001 »

Po kolejnych meczarniach z wypadaniem zapłonow.


Rozwiazanie problemu MOJEGO(oby w koncu było to).

Wymieniłem: pompe paliwa,czujnik temperatury,swiece.

Pompa podawała u mnie 1,7/2,1 cisnienia a powinno byc okolo 4,0.
W baku miałem 5 litrow wody i piachu :shock:
Mechanik powiedział ze to ja wykonczyło.

Czujnik temp. na liczniku pokazywał poprawnie, ale po podłaczeniu do kompa temperatura
rosła bardzo szybko
i na zimnym silniku juz miał jakies 60*c,i podawał nieprawidłowy sygnał do komputera sam.

Świece były felerne :( chociaz miały zaledwie 5 tys km

wegorz23

#171 Post autor: wegorz23 »

wegorz23 pisze:U mnie odczyt z diagnozy komputerowej pokazał dwa błędy: P0105 oraz P1105. Jeżdzę Zafirą 2.2 TDI (2003 r.).

Kontrolka z "samochodem i kluczem" w 2 sytuacjach:
1 - po hamowaniu do zatrzymania lub prawie do zatrzymania.
2 - po przekroczeniu prędkości ok 120 km/h.

Jaka może byc przyczyna ??
Czy ktoś miał podobny przypadek??
problem rozwiązany...

Najpierw sprawdziłem w jakiej kolejności pokazują się błędy. Najpierw P1105 (bez kontrolki) a po tym P0105 (i tu sie zapalała kontrolka). A wiec wywnioskowałem że P1105 powoduje bład P0105.

Pojechałem do serwisu Diesel "Mądry" w Olsztynie (polecam) i naprawili od ręki w ciągu 15 min (za 100 zł). Mechanik powiedział że coś tam zrobił w kostce z pinami przy czujniku ciśnienia atmosf. Ten czujnik poprostu dawał złe wskazania.

No i jest OK.

zymek

#172 Post autor: zymek »

Witam
co to może być czasem zapala sie kontrolka i gaśnie auto nie traci mocy. Napewno to nie EGR bo nie tak dawno wymieniany na nowy.
pozdr

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#173 Post autor: rzadki »

no odczytać błędy, bo bez nich to trudno prorokować
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

wader2996

#174 Post autor: wader2996 »

U mnie to samo powód banalny po wymianie filtra powietrza pękł gumowy łącznik cienkiego przewodu na zaworze za filtrem nowy kawałek gumowego przewodu i po kłopocie a serwis stwierdził że turbina do wymiany

jacek171177

#175 Post autor: jacek171177 »

Dzien dobry . Mam maly problem zapalila mi sie kontrolka kluczyka z samochodem auto nie chcialo odpalic ,ponowna pruba auto zapala odczyt bledow to ECN 16145,161600 04005A .Prosze o pomoc i rady jestem poza granicami kraju i sie troche denerwuje czy jest to cos powarznego . Z gury dziekuje i przepraszam za bledy jak wystepuje

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#176 Post autor: Lorry »

Jacku jest o tym multum w ZB ;)

Spróbuj odpalić tak: wsadzasz kluczyk, czekasz 5 sek, przekrecasz na poz 1 czekasz 5 sek, na poz II, 5 sek, poz III 5 sek i włączasz slinik


To są byki od IMMO, bolączka typowa dla AH ZB i VC ;)

Jak zastosujesz się do mojej rady powinna odpalić ;)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#177 Post autor: MieHor »

Ale ostatni to problem z EGR (P0400)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#178 Post autor: Lorry »

A fakt przeoczyłem, ale jak zobaczyłem początek pierwszego to już wiedziałem ocb ;) Bo z EGRem można auto odpalić a z niebanglającym IMMO nie bałdzo

jacek171177

#179 Post autor: jacek171177 »

Witam ponownie
dzięki za rady i sztuczkę wypróbuje jutro. jeżeli chodzi o zapalanie auta to auto pali i jeździ normalnie, wydaje mi się, ze to był incydent bo auto z kluczykiem zapaliło się i już się nie pojawiło, jak na razie. 26.11. będę w swoim mieście, to pojadę do serwisu w Krakowie to zobaczymy co oni powiedzą. napiszę ich opinie na ten temat .. jeszcze raz dziekuję wszystkim za pomoc
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 21:54 przez jacek171177, łącznie zmieniany 1 raz.

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#180 Post autor: radziko »

Podłączę się do tego tematu a mianowicie mam takie pytanie:
Po włączeniu kluczyka na w liczniku nie zapala mi się w ogóle kontrolka "Samochodu z kluczykiem" wszystkie inne świecą poprawnie. Jest to ważna kontrolka więc piszę , może ktoś z Was miał taki przypadek? Może po prostu żarówka jest przepalona ale byłby to rzadki przypadek. Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć to czy tam jest żarówka czy dioda? Szykuję się do wybrania licznika z uwagi na zmianę podświetlenia licznika na niebiesko i wtedy zobaczę sam ale chciałbym to wiedzieć wcześniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”