[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Rufus

#136 Post autor: Rufus »

Czytam te wszystkie wskazówki i wiele rzeczy dowiedziałem się o naszych automatach. Ja mam pytanie następujące: ostatnio mój automacik trochę dziwnie się zachowuje, tzn. przy predkości ok 80 km/h (D5) i spadku predkości wrzuca D4 z szarpnięciem i głuchym odgłosem, ale tylko jak jest nierozgrzany. Po ok 10 min jeździe D4 wrzuca bez szarpnięcia, ale czuć zmianę na D4, wejście na wyższe obroty i lekkie przychamowanie. Czy to normalne? Co wy na to?
Pozdrawiam.

Maniu

#137 Post autor: Maniu »

Rufus pisze:Czytam te wszystkie wskazówki i wiele rzeczy dowiedziałem się o naszych automatach. Ja mam pytanie następujące: ostatnio mój automacik trochę dziwnie się zachowuje, tzn. przy predkości ok 80 km/h (D5) i spadku predkości wrzuca D4 z szarpnięciem i głuchym odgłosem, ale tylko jak jest nierozgrzany. Po ok 10 min jeździe D4 wrzuca bez szarpnięcia, ale czuć zmianę na D4, wejście na wyższe obroty i lekkie przychamowanie. Czy to normalne? Co wy na to?
Pozdrawiam.

Może zaczynać się sypać kosz sprzęgła lub sterowanie elektrozaworami ,można spróbować wymienić olej ,lub wgrać nowy soft - skrzynia to zapewne AF40 jesli jest 6-cio biegowa. Pozdrawiam .

Rufus

#138 Post autor: Rufus »

Co dokładnie to oznacza? Zochę kupiłem rok temu. Miała 131 000. Zaraz potem wymieniłem olej w skrzyni. Przejechałe 17 000. Przy wymianie i sprawdzeniu nie było uwag. A o co chodzi z softem, czy wizyta w ASO jest konieczna i ile to kosztuje? Nie serwisuję Jej w ASO.

Maniu

#139 Post autor: Maniu »

Rufus pisze:Co dokładnie to oznacza? Zochę kupiłem rok temu. Miała 131 000. Zaraz potem wymieniłem olej w skrzyni. Przejechałe 17 000. Przy wymianie i sprawdzeniu nie było uwag. A o co chodzi z softem, czy wizyta w ASO jest konieczna i ile to kosztuje? Nie serwisuję Jej w ASO.

Możesz tu poczytać na forum mój kolega miał identyczny problem. Co do softu są dwie wersje programu sterującego tą skrzynią . Kumpel aktualizował w aso .

Rufus

#140 Post autor: Rufus »

Dzisiaj byłem w ASO (Serwis OPEL). 200 PLN sprawdzenie skrzyni komputerem (brak błędów), 180 PLN nowy soft. I nic. Jak były szarpnięcia tak są. Co teraz? Jakieś pomysły??? Prosze o info. Olej był wymieniany 17 tys. km wczesniej, ale na pewno nie wymieniono filtra, tak przynajmniej twierdzą w ASO, bo podobno trzeba rozpołowić skrzynię, żeby wymienić filtr, a wymiana trwał ok 40 min i na pewno jej nie wyciągano. Czy to prawda?? Jeśli macie Szanowni Forumowicze jakies pomysły - czekam. Pozdrawiam.

Szymon78

#141 Post autor: Szymon78 »

1. filtr faktycznie wymienia sie przy regenracji skrzyni (trzeba ją rozpołowić)
2. do wymiany oleju skrzyni sie nie wyjmuje
3. 40min wymiana.. chyba z przerwą śniadaniową liczone (u mnie w nieautoryzowanym trwało to max 15min)
4. co do szarpnięć:
- zły olej /za gęsty (choc mało prawdopodobne)
- uszkodzenie mechaniczne (zuzycie tarcz lub sprzęgła hydrokinetycznego). Jesli wcześniej nie był wymieniany olej (brak histoii obsługi) i teraz pokusiłes sie o wymane we własnym zakresie to nowy olej wypłukał mikroopiłki które uszczelniały układ sterujący. Przed wymianą oleju ASO powinno cie o tym poinformowac (mnie poinformowano i oznajmiono ze 50/50 bedzie lepiej olub sie spartoli do końca) - ja zaryzykowałem i jest lepiej/płynniej przy zmianie biegów.
p.s. przed wymianą zrobili ci analizę oleju (spuścili próbke i skonsultowali) czy poszli na łatwiznę i sruuuu.. nie nasz problem klient zapłaci?
- uszkodzenie mechaniczne zaworów steroniczych (nieszczelnosć)



porponuje poszukac na forum tematów o automatach.. była juz tematyka szaprnięc.. kolega(nie pamiętam NICKA) naprawiał przez to skrzynie..3,5tys i chodzi miodzio. Generalnie jesli olej jest OK to pozostaje naprawa mechaniczna.. jak widzisz kosztuje to sporo .. koszty wychodza w trakcie naprawy gdyz automat to nie mechaniczna...

narazie innych pomysłów nie mam... aaa szarpie na kazdym biegu czy na przejsciu miedzy 3 a 4?!?

Rufus

#142 Post autor: Rufus »

Pisałem wcześniej, tylko na D1 i przy redykcji z D5 na D4 i to jak jest zimny po ok 15 min wszystko jest ok. Olej był wymieniany też nie w ASO, ale pobrali próbkę, zresztą zakład jest w okolicy znany i polecany. Pytanie jest teraz następujące, czy jeździć jeszcze i obserwować (dzieje się tak od ok 3 tyg.), czy jak najszybciej się za to zabrać???
Dziękuję za informacje.
PS. Przy D1 czasami jak jest zimny to nie szarpie.
Pozdrawiam

Szymon78

#143 Post autor: Szymon78 »

Automat jak olej jest zimny (po rozruchu silnika) ma generalnie tendencję do nerwowych zachowań - pracuje twardziej wiec ma prawo troche szarpnąć.
Juz ktoś pisał i dzieliliśmy sie wrażeniami z przechodzenia z N na D1 i N na R przy zimnym oleju i szarpnięciach. U mnie tak własnie tez jest -wiec sadzę i z tak ma być.

Gorzej jak szarpie przy rozgrzanym oleju i przy redukcjach - to świadczy raczej o zużyciu skrzyni/sprzęgła lub zaworków.
na pytanie czy można z tym jeździć nie odpowiem wprost.. należałoby spytać speców od automatów.
Wiem ze automaty które stosuje GM (jak i ponad połowa branży motoryzacyjnej) nie sa awaryjne i uszkodzenia nie należa do częstych wiec wiedza w warsztatach moze być narazie znikoma.
Ja polecam zaciągnąć wiedzy od TEO-Motors Teodor Myszkowski Swadzim k. Poznania -jak dla mnie firma nr 1 w Polsce.
61 663 65 65

uwaga.. czesto niedomagania skrzyń automatycznych spowodowane sa problemami z silnika(np EGR, klapy wirowe, DPF, wtryski, przepustnica, itp)

Zlooty

#144 Post autor: Zlooty »

Tak sobie właśnie czytam na temat Zośki w automacie , bo taką zamierzam kupić a nawet już jest obecna i czeka na papiery. Ostatnie 4 lata przejeździłem automatem Tip-tronic w pasku B5 i ogólnie w VW zalecają wymianę oleju co 60 000 km . Ja osobiście nie wymieniałem oleju w skrzyni, uważam że jak wszystko jest z nią ok to nie ruszać!!! , ale dzisiaj zadzwoniłem do serwisu opla żeby się dowiedzieć (w końcu będę miał automat) i odpowiedzieli mi że w oplu nie wymienia się oleju chyba że mam taki kaprys bądź samochód jeździ w trudnych warunkach to wtedy można . Znam przypadki gdzie właśnie u wielu osób po wymianie oleju zaczynały się robić problemy ( złe przełączanie , szarpanie itp.) W pasku szarpało mi na 3 ale pojawił się błąd na skrzyni i po wykasowaniu było ok , a jak kolega wyżej napisał to u niego nie było żadnych błędów , jeżeli chodzi o zimne skrzynie to chyba wszędzie jest tak samo i ciężej chodzi. Jak już będę jeździł to na pewno podzielę się swoimi odczuciami :)

Rufus

#145 Post autor: Rufus »

Dzisiaj sprawdziłem wszystko raz jeszcze podczas jazdy 40 minutowej (może jestem przewrażliwiony), zwracając szczególną uwagę na redukcje z D5 na D4 (D1 wchodziło dzisiaj bez zarzutów od samego rana). Przy pierwszej redukcji z D5 na D4, bez wciśniętego hamulca, po pojawieniu się na wyświetlaczu D4 dodałem lekko gazu i nic, żadnego szarpnięcia, wszystko płynnie. Potem bez dodawania gazu i spadku obrotów były dwa szarpnięcia, ale po piętnastu minutach po następnych 5 redukcjach było ok, bez problemów. Eksperymentowałem na każdych światłach wrzucając P i N. Bez problemów. Pod koniec było 1 szarpnięcie i tak się zastanawiam, czy nie powinienem się martwic, czy nie? Jakieś rady??? Może to jakaś normalka przy zimnym oleju, jak czasami pisaliście.

Pozdrawiam

kubutek

#146 Post autor: kubutek »

Zlooty pisze:ale dzisiaj zadzwoniłem do serwisu opla żeby się dowiedzieć (w końcu będę miał automat) i odpowiedzieli mi że w oplu nie wymienia się oleju chyba że mam taki kaprys bądź samochód jeździ w trudnych warunkach to wtedy można
Zanim kupiłem Zoche w automacie szukałem informacji o automatycznych skrzyniach biegów. Natrafiłem na artykuł w którym były opisane praktyki i zachowania producentów samochodów odnoście montowanych skrzyń biegów. Producenci skrzyń biegów sprzedając swoje produkty podają co ile powinno robić się przeglądy, wymieniać olej itp.
Taka skrzynia kupiona przez fabrykę (bo przecież sami ich nie robią) i zamontowana do samochodu przechodzi dziwną metamorfozę i już np. nie trzeba w niej wymieniać oleju .
Po prostu niektórzy producenci samochodów założyli, że żywotność skrzyni jest dłuższa niż gwarancja, więc po co brać na barki "kłopotliwy" serwis - "jak coś pójdzie nie tak, to się klientowi sprzeda nową skrzynię, albo niech się sam martwi.

ps
szukałem dzisiaj tego artykułu, ale nie mogę namierzyć - jak mi się uda to zapodam linka

Zlooty

#147 Post autor: Zlooty »

Fakt gdy coś używa to i się zużywa więc olej też ( gdyby we frytkownicach nie wymieniali oleju to nikt by frytek nie ruszył:D ) taki żarcik , ale na marginesie to z tymi skrzyniami to co fachowiec to inne zdanie i pewnie zawsze będę miał dylemat co zrobić. A Ty Kubutek wymieniałeś ?

kubutek

#148 Post autor: kubutek »

Zlooty pisze:A Ty Kubutek wymieniałeś ?
Na dzisiaj jestem umówiony :) na wymianę oleju w skrzyni.

Jak pytałem w ASO Opel przed zakupem to bez zastanowienia udzielili informacji, że powinno się wymieniać. Natomiast podali dość spore widełki przebiegów pomiędzy wymianami (co 60-80 kkm).
Ja zdecydowałem się teraz - sprawa kosztów w listopadzie.
Wymieniam tylko olej - ASO nie ma w specyfikacji filtra do automatu.

Zlooty

#149 Post autor: Zlooty »

tak już słyszałem że trzeba skrzynię rozpoławiać żeby filtr wymienić :D a jaki jest koszt wymiany oleju ??

Szymon78

#150 Post autor: Szymon78 »

ja zapłaciłem 210pln

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”