[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
rejzer

#316 Post autor: rejzer »

kaliope pisze:Ad 1 Takie odpalanie w czasie jazdy to to samo co stacjonarne wymuszenie, czyli nie możesz wymusić naturalnego wypalania.
ok. może źle się wyraziłem.
chodziło mi o to, jak jest wtedy z tym procesem? stacjonarne wypalanie przebiegało w ten sposób, że TECH dobrał obroty i trzymał je aż do końca procesu.
czy skoro będzie to ten sam proces, niezależnie, czy w drodze, czy na parkingu, to nie warto przeprowadzić go w czasie jazdy? może są jakieś zalety, mimo wszystko, wypalania w drodze, nawet wymuszonego?
kaliope pisze: AD2. Nie wiadomo. Musisz codziennie obserwować nasycenie op-comem. Jeśli nasycenie osiągnie 80% lub więcej, jedź na przymusową wycieczkę i daj mu idealne warunki do wypalania, czyli rozgrzej go na maxa i jedz ponad 100 km/h.
właśnie o to pytam. o warunki, jakie powinienem zapewnić, biorąc pod uwagę, że zbyt duże ciśnienie spowoduje wywalenie błędu czujnika.
jeździć jak zawsze, a jak wywali błąd, to skasować i wtedy jechać z obrotami poniżej 2500, żeby nie tworzyć zbyt wysokiego ciśnienia i liczyć, że wypalanie się zacznie?
kaliope pisze: Jak nie ruszy wypalanie, powtórz tak kilka razy przez kolejne dni. Nasycenie będzie wzrastało z dnia na dzień...u mnie nasycenie osiągąło nawet 110% i proces ruszał.
szykuje się odwiedzanie przez kilka dni ciekawych miejsc w okolicy :lol:
kaliope pisze: Jeśli jednak nie ruszy, musisz znów wypalić go stacjonarnie, najlepiej zaraz przed wyjazdem na wycinkę.
jak nie dam rady wypalić normalnie, tak jak kolega lapm opisywał u siebie, to będzie kolejne stacjonarne wypalanko. potem wymiana oleju, i inne czynności odchudzające portfel..ehh
modlę się, żeby dopiero przed samym terminem wycinki było to wypalanie. bo jak teraz będzie jedno, potem drugie, to pójdę z torbami..na kardiologię :P

a OP-COMa nie dostanę na dojazd na wycinkę. więc albo kupię do tego czasu, albo...laweta..albo...pomoc forumowicza, który ma OP-COMa i mieszka w okolicy, w której akurat się znajdę :>

Jankil

#317 Post autor: Jankil »

Ja z kolei zaczełem się martwić bo mi dymi z dpf'em...

Anony Mous

#318 Post autor: Anony Mous »

rejzer pisze: chodziło mi o to, jak jest wtedy z tym procesem? stacjonarne wypalanie przebiegało w ten sposób, że TECH dobrał obroty i trzymał je aż do końca procesu.
czy skoro będzie to ten sam proces, niezależnie, czy w drodze, czy na parkingu, to nie warto przeprowadzić go w czasie jazdy? może są jakieś zalety, mimo wszystko, wypalania w drodze, nawet wymuszonego?
imo, nie ma żadnej zalety wymuszonego wypalania w czasie jazdy a wręcz może to byćniebezpieczne...auto cały czas będzie trzymało 3.5 tys obrotów...i jak tu biegi zmieniać? Tak nienaturalna sytuacja dla kierowcy, że można wypadek spowodować. A po za tym podejrzewam, że jest jakieś zabezpieczanie i wypalanie wymuszone fejsem nie ruszy w czasie jazdy.

Anony Mous

#319 Post autor: Anony Mous »

Jankil pisze:Ja z kolei zaczełem się martwić bo mi dymi z dpf'em...
to być może właśnie się wypalał

kicaj

#320 Post autor: kicaj »

wypalal mi sie wiele razy, i nigdy nie zauwazylem dymka za, ale przyznam sie ze przy ostatnim wypalaniu zauwazylem lekki dym gdy dalem po garach...

rejzer

#321 Post autor: rejzer »

podpowiedzcie mi jeszcze, czy w momencie, kiedy DPF zaczyna się wypalać, zawsze zapala się kontrolka świec żarowych?
czy tylko zwiększają się obroty i rośnie spalanie chwilowe?
czy jest na to reguła mówiąca, że jeżeli masz to i to, to na 100% zaczyna się wypalanie.

Anony Mous

#322 Post autor: Anony Mous »

Instrukcja obsługi strona 179/180

Cytat

"Jeśli wymagane jest czyszczenie filtra ale funkcja automatycznego czyszczenia nie zadziała,będzie migać lampka świec żarowych.Należy wtedy kontynuować jazdę."
rejzer pisze: czy jest na to reguła mówiąca, że jeżeli masz to i to, to na 100% zaczyna się wypalanie.
Tak.Tylko,że najlepiej przed każdym wyłączeniem silnika proponuję zerknąć na chwilowe spalanie na postoju.I jeśli spalanie będzie oscylowało w granicach 3,5-5 l/h to należałoby kontynuować jazdę aby nie przerywać procesu wypalania np. przez wyłączenie silnika.Jeśli powtórzy się taki proces kilkakrotnie wtedy zapala się kontrolka świec żarowych informująca o konieczności kontynuowania jazdy.Przerwanie takiego procesu prowadzi do całkowitego zapchania filtra i unieruchomienia auta.Oczywiście przy każdej próbie wypalenia filtra do oleju silnikowego przedostaję się część ON co z kolei doprowadza do rozrzedzenia oleju silnikowego i częstej konieczności jego wymiany.

kicaj

#323 Post autor: kicaj »

Marki pisze:Instrukcja obsługi strona 179/180

Cytat

"Jeśli wymagane jest czyszczenie filtra ale funkcja automatycznego czyszczenia nie zadziała,będzie migać lampka świec żarowych.Należy wtedy kontynuować jazdę.
tia, a swistak...
sami w ASO przyznaja sie ze te ksiazki zostaly wydrukowane za wczasu i opel z tego zrezygnowal... jest mozliwosc wlaczenia techem tego, ale w 95% jak nie wiecej zafir CDTI z dpf wypalanie odbywa sie bez sygnalizacji (jedynie inna charakterystyka pracy silnika i podwyzszone spalanie o tym swiadczy)

Anony Mous

#324 Post autor: Anony Mous »

kicaj pisze: wypalanie odbywa sie bez sygnalizacji
Nawet jak filtr osiągnie krytyczny stopień nasycenia???

kicaj

#325 Post autor: kicaj »

wtedy zaswieca sie kontrolka informujac ze dpf jest zapchany (nigdy tego nie testowalem a jedynie wg slow mechanikow z roznych ASO)

Anony Mous

#326 Post autor: Anony Mous »

Doświadczyłem tego osobiście. Sygnalizacja kontrolką świec żarowych jest przy wypalaniu już podbramkowym. Jeśli wcześniej proces wypalania został przerwany co najmniej 3 razy, kolejny proces wypalania ruszy już z migającą kontrolką jako ostatnie i bardzo ważne ostrzeżenie. Każde normalne wypalanie odbywa się bez kontrolki, bez względu na stopień nasycenia
Ostatnio zmieniony 19 lis 2010, 15:29 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#327 Post autor: Anony Mous »

Następnym razem przed komentarzem przeczytaj raz jeszcze Kicaj co napisałem cytując książkę obsługi.Tylko ze zrozumieniem.

kicaj

#328 Post autor: kicaj »

Marki, a ty przeczytaj ze zrozumieniem to co ja napisalem

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#329 Post autor: MieHor »

Temat jest ważny i każda dyskusja mile widziana, ale nie dajcie się ponosić emocjom, więcej luzu Panowie!

kicaj

#330 Post autor: kicaj »

ten temat juz chyba byl drazony, jak dobrze pamietam na samym poczatku istnienia forum... i dokladnie ta sama interpretacja tekstu z instrukcji byla szeroko omawiana, bo specjalnie bylem w roznych aso sie pytac... zreszta sam bylem ciekawy dopiero co po zakupie zafci...
ale ja jestem tylko zwyklym skromnym uzytkownikiem i moge sie mylic... za co serdecznie przepraszam... moze nawet powinienem przeprosic za to ze zabieram glos na forum...

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”