Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#196 Post autor: Dziadek13 »

Należy sprawdzić świece żarowe bo kontrolka na blacie świeci a świeczki nie działają.Bo po coś to oplowcy w sofcie zapisali że świece grzeją sie dopiero przy 5',chodzi o oszczędność tych świec i aku,a my kilka razy grzejemy no to padają wcześniej.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#197 Post autor: Jaymzarf »

Pozwolicie, że się podepnę z moim pytaniem.
Jaka ma być różnica poziomu tył/przód by sprawdzić czy się układ paliwowy Zośki nie zapowietrza?
Temperatury spadły poniżej 0 i zaczęły się problemy :(
Dzisiaj rano kilka razy musiałem kręcić by wreszcie załapał. Po pierwszym, drugim... kręceniu tylko na chwilę załapał i cisza... Chyba po czwartym zaskoczył na dobre.
Nadmienię, że większość rzeczy opisanych w forumowym kompendium wykonałem w ASO (kontrola błędów (brak); świece wymienione na nowe około 2 miesiące temu przez poprzedniego właściciela w ASO i sprawdzone po zakupie - dobre i sterownik również dobry; płyny wymienione pomimo, że miesiąc temu sprzedający tego dokonał - jakaś nieufność mnie wzięła; aku sprawny) pozostał mi jeszcze tylko do wymiany filtr paliwa, ale był wymieniany niedawno.
Poprzednia właścicielka wspominała jeszcze coś o jakiejś części układu paliwowego pod fotelem kierowcy, lecz jeszcze nie doszedłem do tego, co to jest i czy wogóle coś jest.

Zbychu70

#198 Post autor: Zbychu70 »

Witam! Przyłączam się do tematu. Moja Zafira (2000r 2.0 DTI ) po około 15 godzinach ma problem z zapaleniem. Wymieniłem:
- gumki przelewowe
-trawersy( uszczelniacze wtryskiwaczy)
-filtr paliwa
- układ paliwowy sprawdzony (zero wycieków)
-zaworek zwrotny
Po pierwszym odpaleniu, pali cały dzień bez problemu. Na forum nie znalazłem odpowiedzi co może być przyczyną tego problemu. Proszę o pomoc!!!

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#199 Post autor: Dziadek13 »

Zbychu70 pisze:Moja Zafira (2000r 2.0 DTI ) po około 15 godzinach ma problem z zapaleniem.
Masz chyba zapowietrzony układ.Możesz to sprawdzić przed zgaszeniem silnika stań tyłem pod góre jak później zapalisz to odpowietrz układ.
Zbychu70 pisze:Po pierwszym odpaleniu, pali cały dzień bez problemu.
A jak odpalisz pierwszy raz to od kopa czy troche masz kręcenia rozrusznikiem ?,i czy po odpaleniu masz dymek z wydechu ?.Napisz czy włanczają sie świece żarowe po 15 godz.

Zbychu70

#200 Post autor: Zbychu70 »

Kiedy stawiam samochód tyłem do góry po 10-15 godzinach pali bezproblemowo z "kopa" ale, dzisiaj zaskoczyła mnie ponieważ po 10 godzinach na płaskim terenie musiałem użyć samostartu by go odpalić. Świece żarowe są dobre.Samochód był niedawno odpowietrzany dlatego jestem zaskoczony.Zastanawiam się w którym miejscu może się zapowietrzać.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#201 Post autor: Dziadek13 »

Zbychu70 pisze:Samochód był niedawno odpowietrzany .
Coś chyba słabo.

Ale gdzieś sie zapowietrza pooglądaj wszystkie trójniki wężyki czy nie cieknie gdzieś paliwo.
Obrazek
Sprawdż też ten oring czy nie cieknie
Obrazek
no i sam filter paliwa tam lubi sie rozszczelnić,poprostu należy odpowietrzyć bo szkoda pompy uszkodzić gdy pracuje na sucho.

Zbychu70

#202 Post autor: Zbychu70 »

Dzięki Dziadek13 za podpowiedz i fotki postaram się to sprawdzić!

cebu

#203 Post autor: cebu »

co to może być , odpala za któryś razem przy okazji wskazówka obrotów kręci w odwrotną stronę poniżej zera , i żadnych błędów na op-com ?

darkp1

#204 Post autor: darkp1 »

cebu, jak z kontrolkami TC i ABS, świecą się przy rozruchu? Jeśli tak to padnięty akumulator...

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#205 Post autor: Dek »

darkp1 pisze:cebu, jak z kontrolkami TC i ABS, świecą się przy rozruchu? Jeśli tak to padnięty akumulator...
Nie do końca.
Mamy sezon zimowy i często przy rozruchu napięcie spada poniżej 10,5V, a to właśnie poniżej tego napięcia sterownik ABS przechodzi w tryb awaryjny (na chwilę).

Wszystkie ABS-y bez TC zapisywały ten fakt jako błąd w pamięci, natomiast następne generacje ABS-u (5.0, 5.3) nie zwracały już na to uwagi przy rozruchu.

W sumie na podstawie tych kontrolek wiem jaki mam stan naładowania aku przy rozruchu:
- jak nie świeca ABS - aku naładowany,
- jak se migają - aku lekko podupada z pojemnścią.
- jak świeci bez przerwy - znaczy sie pokręci jeszcze jakieś 20 sekund i już nie odpali w ogóle.
( Stwierdzone organoleptycznie przy "hehłaniu" zapowietrzonego układu )

pozdrawiam

Zbychu70

#206 Post autor: Zbychu70 »

Wężyki i trójniki są ok. Oring się nie "poci" Dzisiaj przy niskiej temp.(-10 stopni) po 17 godzinach stania przodem do dołu nie zapalił nawet przy użyciu samostartu (jest jeszcze gorzej niż było).
Co sądzicie o zamontowaniu dodatkowej pompki ręcznej (gruszki) do odpowietrzania układu.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#207 Post autor: Jaymzarf »

Witam ponownie szanownych kolegów...

Jestem po wizycie w ASO odnośnie trudnego odpalania po 10-15-to godzinnym postoju. Sprawdzili (wcześniej też to zrobiłem) świece i sterownik - ok, aku naładowane, jak powiedziałem im o zapowietrzonym układzie paliwa to mnie wyśmiali i stwierdzili, że naczytałem się za dużo bzdur w internecie. Zafirowy układ zasilania gdyby był zapowietrzony, to powietrze będzie się kręcić w kółko, gdyż przelew jest jest podpięty pod powrót. Mimo to sprawdzili połączenia przewodów i nie stwierdzili nieszczelności. Kierownik tegoż ASO BOSH powiedział, że autko powinno u nich postać dzień lub dwa, zapewne mam problemy z układem niskiego ciśnienia zasilania rozruchowego (???) a w najgorszym wypadku pompa do wymiany :(
Nie zostawiłem auta, bo potrzebuję je jeszcze kilka dni (drugie się remontuje), i nie jestem do końca przekonany czy powinienem je pozostawić.
Poprzednia właścicielka samochodu wspomniała coś o jakiejś chłodnicy paliwa (???) która znajduje się pod siedzeniem kierowcy i jak w zeszłym roku miała problemy przy -15C z odpaleniem to wina była właśnie tego czegoś. Nie miałem czasu dokładniej się przyjrzeć temu, ale faktycznie mam COŚ pod siedzeniem. Wystający element z otworami - jakby jakiś wlot powietrza otworami skierowany do tyłu (stwierdzone tylko namacalnie bo było już ciemno).
Jeśli to jakiś niestandardowy element, to zrobię jutro zdjęcie i wkleję. Jeśli to coś normalnego, to proszę o opis co to może być.

Todek

#208 Post autor: Todek »

Żeby nie zakładać nowego tematu, to podepnę się tutaj, i zadam jedno pytanko:

Jak po dłuższym postoju, na zimno, odpalacie Swoje Zośki, to jak to robicie? :?:
Bez gazu? :?:
Czy z wciśniętym pedałem gazu? :?:
I czy ma to jakiś wpływ na rozruch? :?: Ułatwia go, czy nie? :?:

A pytam tak dlatego, że jak rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, o moich problemach z porannym odpaleniem Zochy, to powiedział mi żebym spróbował dodawać gazu przy odpalaniu. Podobno tak trzeba, i podobno poprawia to rozruch zimnego diesla.
Co o tym sądzicie? :?:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#209 Post autor: MieHor »

Bez względu na porę roku zawsze uruchamiałem samochód w ten sposób, że włączałem zapłon i czekałem aż zgasną wszystkie kontrolki, które powinny zgasnąć i przekręcałem kluczyk na rozruch silnika - gasły pozostałe kontrolki z wyjątkiem hamulca ręcznego. Zarówno w ZA i teraz w ZB silnik pracuje od pierwszego startu, warunek - wszystkie układy muszą być sprawne.

Todek

#210 Post autor: Todek »

MieHor pisze:Bez względu na porę roku zawsze uruchamiałem samochód w ten sposób, że włączałem zapłon i czekałem aż zgasną wszystkie kontrolki, które powinny zgasnąć i przekręcałem kluczyk na rozruch silnika - gasły pozostałe kontrolki z wyjątkiem hamulca ręcznego. Zarówno w ZA i teraz w ZB silnik pracuje od pierwszego startu, warunek - wszystkie układy muszą być sprawne.
Rzecz oczywista. :D Ale jak czytam Forum, to widzę, że nie tylko ja mam problemy z odpalaniem ZA. :( Zapewne wszystkie te auta to złomy, no ale cóż czymś trzeba jeździć. :mrgreen:
PS. Nie pytałem o kontrolki, tylko o pedał gazu. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”