czuć sprzęgło--- ZB 1.8
czuć sprzęgło--- ZB 1.8
Dziś drugi czy trzeci raz zauwazylem ze przy cofaniu pod lekka goreczkę na miejsce parkingowe przysypane sniegiem po zatrzymaniu poczulem smrodek przypalonej tarczy sprzegla (przynajmnie tak mi sie wydaje) - czy to normalne w zafi czy zwiastuje jakiś problem???
mialem tak kiedys w poprzednim aucie ale np przy dluzszym "bujaniu" po zakopaniu w sniegu - a tu zdaza sie to przy jednostajnym wjezdzie bez ostrego butowania...
mialem tak kiedys w poprzednim aucie ale np przy dluzszym "bujaniu" po zakopaniu w sniegu - a tu zdaza sie to przy jednostajnym wjezdzie bez ostrego butowania...
Ostatnio zmieniony 05 gru 2010, 11:48 przez smaru, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Ja miałem ostatnio okazję przejechać się ZB 1.8 i tam było nieco dziwne (również w opinii właściciela) że nie było bata ruszyć z obrotów niższych niż 1800. I miała tendencję do lekkiego przypalania sprzęgła właśnie przy ruszaniu...Auto miało wówczas prawdziwe 56tyś km.
Nie wiem jak tam ze sterowaniem sprzęgła ale może próbować regulować albo coś Bo po takim bujaniu i to w sumie może się lekko przysmażyć jeśli rzeczywiśćie wszystkie 1.8 tak mają.
Bo np ja mogę na lajcie ruszyć mając 1000-1100 obr (dwumasa) ale w Astrze (na pewno bez dwumasy) mam podobne obroty....
Niech jeszcze wypowiedzą się userzy 1.8
Nie wiem jak tam ze sterowaniem sprzęgła ale może próbować regulować albo coś Bo po takim bujaniu i to w sumie może się lekko przysmażyć jeśli rzeczywiśćie wszystkie 1.8 tak mają.
Bo np ja mogę na lajcie ruszyć mając 1000-1100 obr (dwumasa) ale w Astrze (na pewno bez dwumasy) mam podobne obroty....
Niech jeszcze wypowiedzą się userzy 1.8
Z tego co czytam wynika że problem prawdopodobnie tkwi w "przypalonym" sprzęgle.
Ja mogę ruszać w tył i w przód bez tak zwanego - gazowania ( obroty - 850) , sterownik silnika sam zwiększa dawkę paliwa po puszczeniu sprzęgła ( obroty do 1200), silnik nie szarpie nawet jadąc po świeżym śniegu , śmiało można dalej "bez gazu" zmienić bieg z pierwszego na drugi i samochód przyśpiesza ( nawet pod wzniesienie )
Ja mogę ruszać w tył i w przód bez tak zwanego - gazowania ( obroty - 850) , sterownik silnika sam zwiększa dawkę paliwa po puszczeniu sprzęgła ( obroty do 1200), silnik nie szarpie nawet jadąc po świeżym śniegu , śmiało można dalej "bez gazu" zmienić bieg z pierwszego na drugi i samochód przyśpiesza ( nawet pod wzniesienie )
w warunkach "normalnych" auto tez rusza nawet bez gazu - ale tu bylo cofanie pod gorke w dosc glebokim sniegu - kola nie buksowaly - dlatego zdziwil mnie ten zapaszek - gazu bylo troche wiecej ale bez cisniecia - moze to miec zwiazek np. z ASR-em??? czy dziala tez na wstecznym??
przy okazji mam pytanko dodatkowe - zauwazylem dzis ze przy przypadkowym przyduszeniu silnika przy przejezdzie przez prog - dmuchawa przestala na sek dzialac tak jakby prad odcielo w momencie przyduszenia - pewnie ma to zwiazek z alternatorem - czy to norma dla tego silnika??? bo taki objaw mialem dawno temu w ktoryms aucie sluzbowym bodajze 206 - za to moja poprzednia megane nigdy takich objawow nie wykazywala - moze to kwestia konstrukcji silnika/instalacji czy tez problem???
przy okazji mam pytanko dodatkowe - zauwazylem dzis ze przy przypadkowym przyduszeniu silnika przy przejezdzie przez prog - dmuchawa przestala na sek dzialac tak jakby prad odcielo w momencie przyduszenia - pewnie ma to zwiazek z alternatorem - czy to norma dla tego silnika??? bo taki objaw mialem dawno temu w ktoryms aucie sluzbowym bodajze 206 - za to moja poprzednia megane nigdy takich objawow nie wykazywala - moze to kwestia konstrukcji silnika/instalacji czy tez problem???
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Raczej nie ma się czym przejmować... Ja dziś przy wciskaniu się miedzy zaspy miałem niedomknięte drzwi i przy kręceniu kierownicą i jednoczesnym lekkim operowaniu gazem miałem istną dyskotekę od lampki kabinowej... A obciążenie było bo: wspomaganie, światła, oświetlenie wewn. radio i nawiew.
smaru, póki co obserwuj, jak nie bedzie nic dziwnego to śpij spokojnie Generalnie benzyny w ZB są mało stresogenne
smaru, póki co obserwuj, jak nie bedzie nic dziwnego to śpij spokojnie Generalnie benzyny w ZB są mało stresogenne
co do -
- to normalne , sterownik odcina "zbędne" odbiorniki przy gwałtownym poborze prądu - aby nie dopuścić do zadławienia silnikasmaru pisze:...zauwazylem dzis ze przy przypadkowym przyduszeniu silnika przy przejezdzie przez prog - dmuchawa przestala na sek dzialac tak jakby prad odcielo w momencie przyduszenia...
Faktycznie co do sprzęgła to też mam takie odczucie. Aby normalnie ruszyć to muszę dodać więcej gazu. Jest to dla mnie dziwne bo w Vectrze nie ma takiej tendencji. Z mojej obserwacji to powinienem powolutku puszczać sprzęgło i mało gazu. Ale jak chce ruszyć szybko na światłach to ciężko wyczuć pedał przyspieszenia i sprzęgła. Sądzę że jednak dwumasa robi swoje. Ale coś za coś.
tez mam takie wrazenie co do sprzegla ze ciezko wyczuc.... a w 1.8 jest dwumasa??? bo ja myslalem ze to bardziej wina hydraulicznego sterowania sprzeglem...spiotrowski pisze:Faktycznie co do sprzęgła to też mam takie odczucie. Aby normalnie ruszyć to muszę dodać więcej gazu. Jest to dla mnie dziwne bo w Vectrze nie ma takiej tendencji. Z mojej obserwacji to powinienem powolutku puszczać sprzęgło i mało gazu. Ale jak chce ruszyć szybko na światłach to ciężko wyczuć pedał przyspieszenia i sprzęgła. Sądzę że jednak dwumasa robi swoje. Ale coś za coś.
w korku nauczylem sie juz ruszac bez gazu operujac samym sprzeglem i pieknie-gladziutko sobie rusza
Sorki moja wina za niedoprecyzowaniesmaru pisze:a w 1.8 jest dwumasa???
Chciałem bardziej odnieść się do wypowiedzi kolegi Lorry, bo miałem kiedyś okazje po spocie zamienić się z nim na auta a on ma 2,2 Direct w benzynce i tam on ma dwumasę a w 1.8 jej nie ma. I faktycznie dwumasa w silnikach pozwala na płynne ruszanie, a u nas w silnikach 1.8 poprostu nie ma takiego wynalazku.Lorry pisze: Bo np ja mogę na lajcie ruszyć mając 1000-1100 obr (dwumasa)