Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa
Moderator: Sebu$
Nie. Ja mam coś podobnego ale zrobione na przekaźniku mercedesa. Wymusza grzanie świec i zwiększa dawkę paliwa przy rozruchu. Jak jest poniżej -7/-10 stopni zaczynają się schody i trzeba się męczyć aby odpaliła.gaelo pisze:TUX i bez wzgledu na temperature np.(-25 lub +30 st.C) na zewnątrz i zapowietrzającym sie układzie paliwowym. :>
-wymiana filtra paliwa
-wymiana wężyków przelewu
-wymiana Aku na nówka Center futura 72Ah
-sprawdzenie szczelności instalacji paliwowej
-wymiana świec żarowych
-sprawdzenie grzania świec i wstępnego podgrzewu we filtrze paliwa.
-sprawdzenie kodów błędów
I NIC.
Rezultat. Po dłuższym postoju nie jest możliwe odpalenie zośki. Odpala po ok.3-5 razy kręcenia rozrusznikiem z pomocą pedałowania gazu.
Efekt, cytuję "jak odpali to przez moment telepie nią tz. wtryski sie wieszają, tak przez 1-2 sekundy i puści chmurę błękitnego dymu."
Po paru parunastu minutach, na wolnych obrotach przacuje jak zegareczek.
a po przejechaniu ok.20-30Km, jak silnik sie rozgrzeje to chodzi jak marzenie i nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem, czy przyśpieszaniem, nic.
-wymiana wężyków przelewu
-wymiana Aku na nówka Center futura 72Ah
-sprawdzenie szczelności instalacji paliwowej
-wymiana świec żarowych
-sprawdzenie grzania świec i wstępnego podgrzewu we filtrze paliwa.
-sprawdzenie kodów błędów
I NIC.
Rezultat. Po dłuższym postoju nie jest możliwe odpalenie zośki. Odpala po ok.3-5 razy kręcenia rozrusznikiem z pomocą pedałowania gazu.
Efekt, cytuję "jak odpali to przez moment telepie nią tz. wtryski sie wieszają, tak przez 1-2 sekundy i puści chmurę błękitnego dymu."
Po paru parunastu minutach, na wolnych obrotach przacuje jak zegareczek.
a po przejechaniu ok.20-30Km, jak silnik sie rozgrzeje to chodzi jak marzenie i nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem, czy przyśpieszaniem, nic.
Skarbona, ja kiedyś jak miałem walniętą jedną świecę i przy mrozie też miałem kłopoty z odpalaniem, podawałem napięcie prosto z aku na tę listwę, która jest przed świecami. Rozebrałem ten plastik z którego wychodzą przewody na świece i kawałkiem kabla podałem napięcie z + aku na tę listwę. W ten sposób podajesz napięcie na wszystkie świece. Można potrzymać grzanie ciut dłużej niż pokazuje to kontrolka, bo i tak przekaźnik grzeje świece jeszcze jakiś czas po zgaśnięciu kontrolki.
Spróbujcie odłączyć przewód z czujnika tem.Jeśli będzie poprawa to napiszę co dalej.Ja dziś wieczorem spróbuje u mechanika to napiszę o ęfektach.pozd.rzadki pisze:kolejną rzeczą jakiej bym się przyjrzał to pompa paliwa
A mógłbyś napisać, który czujnik temperatury? Nie jestem zbyt oblatany, ale o tym już pisałemtylkojaro pisze:Spróbujcie odłączyć przewód z czujnika tem.Jeśli będzie poprawa to napiszę co dalej.
Czujnik tem.jest przy termostacie, odłączenie spowoduje odczyt pompy jakby było -30st.C zwiększenie dawki paliwa w momencie rozruchu i dłuższe grzanie swiec.Jeśli to zadziała to można zakładać czip rozruchowy.Natomiast u mnie powodem najprawdopodobniej jest zapowietrzanie się układu na wtryskach i tu jest pies pogrzebany.Pozdskarbona pisze:A mógłbyś napisać, który czujnik temperatury? Nie jestem zbyt oblatany, ale o tym już pisałemtylkojaro pisze:Spróbujcie odłączyć przewód z czujnika tem.Jeśli będzie poprawa to napiszę co dalej.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
@skarbona jeżeli aku dobry to powinien kręcić szybko a nie męczyć sie,ale jeżeli kable minus do masy i plus mają złe kontakty to spadek napięcia powoduje ze sterownik pompy,sterownik dawki ma za mało napięcia podczas kręcenia to jak ma zadziałać.Później jak sie zagrzeje to olej jest rzadki silnik luźniej chodzi aku ma większy prąd no to dobrze odpala i tu bym też szukał przyczyny.
Czujnik
Luknij tu.skarbona pisze:A mógłbyś napisać, który czujnik temperatury? Nie jestem zbyt oblatany, ale o tym już pisałem
Czujnik
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
To może być zwarcie gdzieś na kablu i wtedy pokazuje duży plus temperatury .teraz tylko który wentylator sie włancza.marcinzx1 pisze:a jak po odłączeniu czujnika włącza się wentylator to co wtedy oznacza ???
Charakterystyka czujnika temperatury cieczy
0*C --> 5-6,5 kOhm
5*C --> 4-5 kOhm
10*C -> 3,25-4,5 kOhm
15*C -> 2,75-3,5 kOhm
20*C -> 2,25-3 kOhm
25*C -> 2-2,5 kOhm
30*C -> 1,5-2 kOhm
35*C -> 1,25-1,75 kOhm
40*C -> 0,9-1,25 kOhm
45*C -> 0,8-1,1 kOhm
50*C -> 700-950 Ohm
55*C -> 600-800 Ohm
60*C -> 525-675 Ohm
65*C -> 450-575 Ohm
70*C -> 400-500 Ohm
75*C -> 325-425 Ohm
80*C -> 275-375 Ohm
85*C -> 250-325 Ohm
90*C -> 200-300 Ohm
95*C -> 175-250 Ohm
100*C > 150-225 Ohm
Starczy pomierzyć po odłączeniu wtyku tego czujnika.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2010, 16:38 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.