Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa
Moderator: Sebu$
Jestem posiadaczem Opla Zafiry A diesel, rok produkcji 2000, przebieg 188.000. Czasami mam problem zapalaniem autka, musze wtedy bardzo dlugo krecic rozrusznikiem, az wkoncu zapali. Po dluzszym postoju z zapalaniem nie ma wiekszych problemow. Tak jak pisalem zdarza sie to nie czesto, ale sie zdarza i to na rozgrzanym silniku. Co ktotes odpalenie tak sie dzieje. Prosze o porady, czego to moze byc przyczyną.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2010, 15:32 przez Endriu23, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam i z nowu ja i moje perypetie z Zafirą.
Pewnie to gdzies na forum jest, ale pytam, jakie typy(rodzaje pomp były montowane w Zafirach A z silnikiem diesla 2.0 od 2000r.? Pilne.
A i jeszcze jedno przestańmy doszukiwać się świec, bo to nie ma sensu, jeśli sie wszystkiego dochodzi i systematycznie wymienia "naprawia" to świece są już chyba z tysiąc razy sprawdzone, zgodnie z sensem tematu i zaistniałych problemów.
Pewnie to gdzies na forum jest, ale pytam, jakie typy(rodzaje pomp były montowane w Zafirach A z silnikiem diesla 2.0 od 2000r.? Pilne.
A i jeszcze jedno przestańmy doszukiwać się świec, bo to nie ma sensu, jeśli sie wszystkiego dochodzi i systematycznie wymienia "naprawia" to świece są już chyba z tysiąc razy sprawdzone, zgodnie z sensem tematu i zaistniałych problemów.
No na dniach ma znów wrócić wielki mróz. Znów walka z porannym odpalaniem
[ Dodano: Czw Gru 16, 2010 16:43 ]
Napiszę jakie postępy u nas. W zasadzie nic nie zrobiłem, ale uczę się ciągle diesla (zawsze miałem benzyny). Wczoraj było ok -8 stopni i odpalił za 4 razm więc pojechałem do znajomego mechanika po poradę. Polecił mi dłużej kręcić rozrusznikiem (ja zawsze kręciłem z sekundę i puszczałem jak wydawało się że silnik załapuje). Dziś ok -11 stopni i postanowiłem zrobić tak jak powiedział. Poczekałem aż świece się nagrzeją (1 raz) i zacząłem kręcić. Już było czuć że załapuje ale nie przestałem kręcić. Po jakiś 3-4 obrotach silnik zaskoczył Więc udało się za pierwszym kręceniem. Będę to testował dalej Fakt ja mam zamontowany już przez Włocha przekaźnik od mercedesa który zawsze wymusza grzanie świec i daje większą dawkę paliwa na rozruch (widać to po odpaleniu gdyż obroty idą na ok 1200 i od razu ustawiają się na ok 700).
Zaznaczyć muszę że dziś miałem dość słaby akumulator gdyż ja ostatnio robię bardzo małe odcinki 2-4 km.
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Gru 16, 2010 16:43 ]
Napiszę jakie postępy u nas. W zasadzie nic nie zrobiłem, ale uczę się ciągle diesla (zawsze miałem benzyny). Wczoraj było ok -8 stopni i odpalił za 4 razm więc pojechałem do znajomego mechanika po poradę. Polecił mi dłużej kręcić rozrusznikiem (ja zawsze kręciłem z sekundę i puszczałem jak wydawało się że silnik załapuje). Dziś ok -11 stopni i postanowiłem zrobić tak jak powiedział. Poczekałem aż świece się nagrzeją (1 raz) i zacząłem kręcić. Już było czuć że załapuje ale nie przestałem kręcić. Po jakiś 3-4 obrotach silnik zaskoczył Więc udało się za pierwszym kręceniem. Będę to testował dalej Fakt ja mam zamontowany już przez Włocha przekaźnik od mercedesa który zawsze wymusza grzanie świec i daje większą dawkę paliwa na rozruch (widać to po odpaleniu gdyż obroty idą na ok 1200 i od razu ustawiają się na ok 700).
Zaznaczyć muszę że dziś miałem dość słaby akumulator gdyż ja ostatnio robię bardzo małe odcinki 2-4 km.
Pozdrawiam
Mój tata ma problemy z odpalaniem Zafirki...
Zastanawiamy sie co to moze być bo auto zapala tylko na taki srodek BLACK czy cos takiego
bynajmniej trzeba psikac tym srodkiem zeby odpalało jakis... Dlaczego auto zapala tylko na ten srodek????
Zastanawiamy sie co to moze być bo auto zapala tylko na taki srodek BLACK czy cos takiego
bynajmniej trzeba psikac tym srodkiem zeby odpalało jakis... Dlaczego auto zapala tylko na ten srodek????
Niby sprawdzone...
Auto stało u mechanika 2 mies auto jak nie chodzi dalej tak nie chodzi... mechanik PODOBNO regenerował pompe wział 2500zł i auto dalej nie pali jak jest zimne...
/ocenzurowane/ MieHor
pewnie to jest jakas pierdułka a on pompe regenerował nawet jej pewnie nie wykrecił zamalował sruby od pompy farba ze niby robiona a do tej pory nie wie co jest
Auto stało u mechanika 2 mies auto jak nie chodzi dalej tak nie chodzi... mechanik PODOBNO regenerował pompe wział 2500zł i auto dalej nie pali jak jest zimne...
/ocenzurowane/ MieHor
pewnie to jest jakas pierdułka a on pompe regenerował nawet jej pewnie nie wykrecił zamalował sruby od pompy farba ze niby robiona a do tej pory nie wie co jest
Ostatnio zmieniony 22 gru 2010, 12:32 przez banner54321, łącznie zmieniany 1 raz.
witam wszystkich ...
ciąg dalszy moich problemów z odpalaniem ....
parę osób sugerowało żeby podczas problemów z rannym odpaleniem silnika zwiększyć przez komputer jego dawkę ... tak też zrobiłem pojechałem do mechanika a on mi odpowiedział że przy tym modelu nie da się tego zrobić ?? jest to zafira 2.0 DTi 101km rok 2005 elegance . czy to prawda ?? czy może po prostu mechanik to dziad ;P ( zaufany jeżdżę do niego już z 4tym samochodem ) ! . proszę o odpowiedź
ciąg dalszy moich problemów z odpalaniem ....
parę osób sugerowało żeby podczas problemów z rannym odpaleniem silnika zwiększyć przez komputer jego dawkę ... tak też zrobiłem pojechałem do mechanika a on mi odpowiedział że przy tym modelu nie da się tego zrobić ?? jest to zafira 2.0 DTi 101km rok 2005 elegance . czy to prawda ?? czy może po prostu mechanik to dziad ;P ( zaufany jeżdżę do niego już z 4tym samochodem ) ! . proszę o odpowiedź