Błąd 2452 58
kontrolka serwisu i błąd ECN 24520F ???
Hej,
Udało mi się dziś zarejestrować auto, niestety na deser dostałem kontrolkę serwisu!
Sprawdziłem błąd metodą gaz+hamulec plus stacyjka i wyskakuje ECN 24520F.
Co to za błąd? Nie mam pojęcia co on oznacza, nie ma go też na liście błędów (błędy kończą się na 1740)
Z góry wielkie dzięki za pomoc!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
coś takiego znalazłem:
P2452 Partikelfilter Druck Sensor Spannung zu groß C-032
P2452 Partikelfilter Druck Sensor Spannung zu klein C-032
P2452 Partikelfilter Druck Sensor Druck nicht plausibel mit Barometrischem Druck B-030
P2452 Partikelfilter Druck Sensor Schlauch Funktionsstörung B-030
Udało mi się dziś zarejestrować auto, niestety na deser dostałem kontrolkę serwisu!
Sprawdziłem błąd metodą gaz+hamulec plus stacyjka i wyskakuje ECN 24520F.
Co to za błąd? Nie mam pojęcia co on oznacza, nie ma go też na liście błędów (błędy kończą się na 1740)
Z góry wielkie dzięki za pomoc!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
coś takiego znalazłem:
P2452 Partikelfilter Druck Sensor Spannung zu groß C-032
P2452 Partikelfilter Druck Sensor Spannung zu klein C-032
P2452 Partikelfilter Druck Sensor Druck nicht plausibel mit Barometrischem Druck B-030
P2452 Partikelfilter Druck Sensor Schlauch Funktionsstörung B-030
Ostatnio zmieniony 12 lut 2010, 16:56 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
czytam właśnie
Zastanawia mnie tylko czy w warsztacie nie pojada po bandzie i od razu nie zalecą wymiany
Będę musiał się uprzeć żeby zaczęli od sprawdzenia przewodów gumowych, styków w przewodach elektrycznych i wypalania filtra a dopiero potem wymiana.
Chyba czeka mnie zakup interfejsu bo widzę że bez tego ani rusz przy pracy z DPF, albo wycięcie go całkowicie i zmiana softu kompa.
Przekonam się jutro lub we wtorek bo akurat we wtorek umówiłem się na wymianę rozrządu.
Zastanawia mnie tylko czy w warsztacie nie pojada po bandzie i od razu nie zalecą wymiany
Będę musiał się uprzeć żeby zaczęli od sprawdzenia przewodów gumowych, styków w przewodach elektrycznych i wypalania filtra a dopiero potem wymiana.
Chyba czeka mnie zakup interfejsu bo widzę że bez tego ani rusz przy pracy z DPF, albo wycięcie go całkowicie i zmiana softu kompa.
Przekonam się jutro lub we wtorek bo akurat we wtorek umówiłem się na wymianę rozrządu.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2010, 19:37 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Byłem w serwisie Opla (nie ASO ale to serwis specjalizujący się w Oplach) tak, więc okazało się że najprawdopodobniej wyłączyłem auto w czasie kiedy wypalał się filtr i być może dlatego powstał błąd.
Gumowe węże od czujnika zostały sprawdzone, sam czujnik też, filtr 20% !!! Panowie skasowali błąd i zrobiliśmy kilka km jazdy próbnej z podłączonym kompem, wszystko OK.
Przejechałem potem jeszcze 10km i póki co okej, mam nadzieję, że tak zostanie.
Przy okazji dowiedziałem się że w moim modelu wypalanie filtra nie jest sygnalizowane znaczkiem świec żarowych na liczniku, muszę w związku z tym obserwować spalanie.
Reasumując, filtr miał dostać żółtą kartkę... zdecydowałem się na ostrzeżenie hehehe, przy czerwonej wiadomo... filtr do kosza... póki co się powstrzymałem , dam szansę ekologii
Gumowe węże od czujnika zostały sprawdzone, sam czujnik też, filtr 20% !!! Panowie skasowali błąd i zrobiliśmy kilka km jazdy próbnej z podłączonym kompem, wszystko OK.
Przejechałem potem jeszcze 10km i póki co okej, mam nadzieję, że tak zostanie.
Przy okazji dowiedziałem się że w moim modelu wypalanie filtra nie jest sygnalizowane znaczkiem świec żarowych na liczniku, muszę w związku z tym obserwować spalanie.
Reasumując, filtr miał dostać żółtą kartkę... zdecydowałem się na ostrzeżenie hehehe, przy czerwonej wiadomo... filtr do kosza... póki co się powstrzymałem , dam szansę ekologii
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Witam kolegów i proszę o info. O dawien dawna mam błąd 038 008 czyli uszkodzona świeca żarowa, ale tematu nie ruszam bo silnik pali bez problemu. Lecz od niedawna pojawił się błąd 245 258 który wywołał kontrolkę serwisu która nie gaśnie po uruchomienu silnika. Coś mam przeczucie że to może być powiązanie z dpf.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ten błąd ma takie znaczenie:
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
Witam ponownie i dzięki za nakierowanie na temat.
Poczytałem lekturę z gatunku DPF i jest tego sporo. Kolega który ma sprzęt podłączył się do compa i cóż >> czujnik ciśnienia nie reaguje na zmiane obrotów, wartość w kPa jest stała. Po wykasowanu błędu ( na ciepłym silnku) i ponownym odpalenu jest ok. Lecz po odpalenu (zimnego silnika ) kontrolka serwisu zostaje Wszystko wsazuje na to że czujnik jest walnięty. Proszę o info gdzie znajdują się przewody i czujnik, czy podlega naprawie (wyczyszczeniu) i gdzie to można kupić. Z góry dzięki za pomoc
Poczytałem lekturę z gatunku DPF i jest tego sporo. Kolega który ma sprzęt podłączył się do compa i cóż >> czujnik ciśnienia nie reaguje na zmiane obrotów, wartość w kPa jest stała. Po wykasowanu błędu ( na ciepłym silnku) i ponownym odpalenu jest ok. Lecz po odpalenu (zimnego silnika ) kontrolka serwisu zostaje Wszystko wsazuje na to że czujnik jest walnięty. Proszę o info gdzie znajdują się przewody i czujnik, czy podlega naprawie (wyczyszczeniu) i gdzie to można kupić. Z góry dzięki za pomoc
Mnie także pojawia się ten błąd przy mrozach minus 10-15*, przy niedogrzanym silniku.
Kontrolka "autko z kluczykiem" gaśnie po 5-10 nowych uruchomieniach silnika. Błąd zostaje w pamięci - do wykasowania techem lub op-comem.
Myślę (czy raczej mam nadzieję ), że są to jakieś zimowe przebicia, które znikną wraz ze wzrostem temperatury.
PS
Kontrolka "autko z kluczykiem" gaśnie po 5-10 nowych uruchomieniach silnika. Błąd zostaje w pamięci - do wykasowania techem lub op-comem.
Myślę (czy raczej mam nadzieję ), że są to jakieś zimowe przebicia, które znikną wraz ze wzrostem temperatury.
PS
a ma reagować?czujnik ciśnienia nie reaguje na zmiane obrotów, wartość w kPa jest stała
Mnie wywaliło taki komunikat dzień przed sylwestrem. Szybka diagnoza i tania naprawa- ułamany przewód elastyczny czujnika różnicy ciśnień DPF. Od DPF w okolice przegrody komory silnikowej idzie metalowa rureczka, która następnie połączona jest z plastykowym wężykiem. Na tym łączeniu się ułamało. Można to skutecznie powtórnie połączyć za pomocą wężyka gumowego i opasek. Następnie wykasować błąd. Oczywiście TECH pokazywał brak ciśnienia DPF. Nowy czujnik w serwisie 350 zł.
Dzięki aszifo za wskazówkę. Miałem identyczny przypadek jaki opisałeś wyżej - jak widać te roczniki z silnikami 100 kM chorują na to samo. Po wymiane rurki pojechałem aby wyksować błąd - ale cóż kontrolka serwisowa zgasła 2 km przed dotarciem do celu. DPF-a na tą chwilę nie ruszam - a już chwasta chciałem ciąć. Dzięki temu FORUM jakaś kasa została w kieszeni - jeszcze raz dzięki. !!!!