[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#391 Post autor: Piotr »

Szymon78 pisze:dzis jadac do pracy zaliczyłem wypalanie DPF-a. Wszytko odbyło sie pieknie tyle ze jak dojechałem do pracy to pojawił sie komunikat INSP 0 :?:
Ja również dzisiaj zaliczyłem kolejne wypalanie po przejechaniu ok 700 km od ostatniego wypalania. Pierwszy raz to wypalanie odbyło się inaczej, gdyż nigdy takiego czegoś nie odczułem. Normalnie silnik przy dodawaniu gazu się dławił a nawet szarpnął kilka razy. Ustawiłem (byłem na szosie) równe obroty ok 2200 bo wyżej czułem dławienie i włączyłem tempomat. Wypalanie trwało ok 10 km. Po wypaleniu samochód dostał znowu kopa, ale po wyłączeniu silnika na wskaźniku również pokazało mi INSP 0. Nie wiedząc co to może znaczyć, wcisnąłem hamulec / gaz i wyskoczył błąd 112562 i oczywiście świeci kluczyk , który gaśnie po odpaleniu silnika. Nie mogę na forum nic znaleźć co to może oznaczać. Jestem dopiero po wymianie rozrządu i oleju. Ma ktoś pomysł co dalej ? Dziękuję za podpowiedź.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#392 Post autor: MieHor »

P1125 Boost Pressure Solenoid Valve High Input C-15

P1125 Throttle Actuator Supply Voltage Low Voltage C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Circuit Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Signal Range/Performance C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Powerstage High Temperature C-019

P1125 Accelerator Pedal Position (APP) System - ????

P1125 Za wysokie napięcie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania
P1125 Za niskie napięcie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#393 Post autor: Piotr »

MieHor nic z tego nie rozumiem . U mnie nie ma literki P a po cyfrach 1125 jest jeszcze 62. To raczej nie pasuje do tego co podałeś.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#394 Post autor: MieHor »

Metodą na "pedały" nigdy nie jest podawana żadna litera. Z odczytanego przez Ciebie kodu błędu najistotniejsze są pierwsze cztery cyfry i na pewno podałem znaczenie tego błędu poprawnie

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#395 Post autor: Piotr »

Dzięki MieHor za wyjaśnienia. Jak byś mógł jeszcze wyjaśnić mi co to takiego "układ krytyczny" oraz o jakim "ciśnieniu ładowania" mowa, to byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#396 Post autor: MieHor »

Na Twoje pytania muszą już dać odpowiedź znawcy tematu, ja ciągle uczę się swojej fury, a problemy o którym mowa w całym tym temacie pewnie są jeszcze przede mną, bo na razie jeszcze na nic się nie nadziałem

Woytas

#397 Post autor: Woytas »

Piotr, sprawdzałeś poziom oleju?
P.S. Przepraszam doczytałem, że jesteś po wymianie. Może nie wykasowano insp przy ostatnim przeglądzie?

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#398 Post autor: Piotr »

Myślę, że może nie trzeba jeszcze zbytnio panikować a trochę pojeździć. Może w czasie tego innego niż zawsze wypalania komputer coś wyłapał (coś się zachwiało) i po paru uruchomieniach błąd sam zniknie bez skutków ubocznych. Bywało tak już u mnie, że pojawiały się jakieś błędy a później już nie i o nich zapominałem.
Co do obrotów jakie powinno się utrzymać w czasie wypalania była tu już na forum dyskusja. Jedni uważali,że nie więcej niż 2000 a inni,że 3000. Twierdzono, że w instrukcji jest chyba błąd i powinno się wypalać przy tych wyższych obrotach. Ja jednak myślę, że ok 2000 to optymalne obroty do wypalania. Tak zawsze wypalałem i było OK. Dzisiaj pomyślałem, że skoro ostatnio nie szło jeździć szybciej (śnieg i ślizgawica) i dalej , to wypalanie zrobię staranniej przy wyższych obrotach. Myślę, że chyba jest jakaś blokada bo nie szło jechać na obrotach większych jak 2200. Normalnie się dławił i hamował. Może wtedy komputer wyłapał jakiś błąd. Chyba pojeżdżę zanim zacznę szukać usterki, bo tak właściwie to śmiga po wypalaniu dobrze.
Tak Woytas zaraz po przyjechaniu odstałem trochę i sprawdziłem olej i jest OK.

[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 20:39 ]
Nie było od dawna żadnych błędów - sprawdzam dość często a szczególnie po tej wymianie.

Anony Mous

#399 Post autor: Anony Mous »

MieHor pisze:P1125 Boost Pressure Solenoid Valve High Input C-15

P1125 Throttle Actuator Supply Voltage Low Voltage C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Circuit Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Signal Range/Performance C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Powerstage High Temperature C-019

P1125 Accelerator Pedal Position (APP) System - ????

P1125 Za wysokie napięcie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania
P1125 Za niskie napięcie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)

imvho, ...opcje są dwie....albo masz problem z elektrozaworem ciśnienia ładowania albo z czujnikiem na przepustnicy....a opisane dławienie chyba jak najbardziej może być związane zarówno z tym zaworem jak i przepustnicą. Dziwne, że akurat się pojawił problem przy wypalaniu. Skasuj błędy fejsem i zobacz czy powrócą.

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#400 Post autor: Piotr »

kaliope pisze: Skasuj błędy fejsem i zobacz czy powrócą.
I chyba tak zrobię, ale najpierw trochę pojeżdżę, może samo zniknie jak to już u mnie bywało.
Wszystkim za porady bardzo dziękuję.

Raf

#401 Post autor: Raf »

Piotr pisze:może samo zniknie...
Z tego co wiem błędy w pamięci same nie znikną - trzeba skasować. Kontrolka "autko z kluczykiem" i "silnik"owszem same zgasną po kliku(nastu) nowych odpaleniach, jeżeli oczywiście błąd się nie powtórzył.

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#402 Post autor: Piotr »

Raf pisze: Z tego co wiem błędy w pamięci same nie znikną - trzeba skasować. Kontrolka "autko z kluczykiem" i "silnik"owszem same zgasną po kliku(nastu) nowych odpaleniach, jeżeli oczywiście błąd się nie powtórzył.
No to trzeba będzie znowu wydać kasę i gdzieś się podpiąć. Mnie z wciśniętego hamulca i gazu pokazywało kiedyś 4 błędy i po kilkunastu uruchomieniach wykasowały się wraz z autkiem i kluczykiem. Może gdzieś w pamięci pozostało, ale to pewnie przekonam się jak pojadę na komputer.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#403 Post autor: Lorry »

Ale nawet jak jest w pamięci to nic się nie dzieje.... Ja bym zostawił kasę w spokoju i z tym jeździł ;)

Jkaby co chwila go wywalało na nowo to wtedy owszem tak, kasowanie i naprawa.

Ale u mnie jest czasem tak że wyskoczy autko z kluczykiem przy odpalaniu i już przy następnym :!: go nie ma.

Także śpij spokojnie

Szymon78

#404 Post autor: Szymon78 »

kubik_CDTi pisze:Dolałeś 0,5l to tyle Ci zniknęło?
tak.. tyle dolałem w związku z pojawieniem sie "kontrolki miarki z olejem" -okazało sie ze mam ciut poniżej środka wskazania na bagnecie. Dolałem wiec 0,5l bo tyle mi zostało z ostatniej wymiany.. no i teraz mam poziom prawie na max...

przy okazji zauwazyłem ze mam delikatny wyciek oleju spod uszczelki lub podstawy filtra olejowego.. pewnie dlatego nawet przy wypalaniu DPF oleju nie przybyło ponad stan.

Jako ze pojawiło sie INSP 0 to bede wymieniał olej z filtrami to odrazu dokładnie naprawię nieszczelnosc

a tak jako korekta... wcześniejszych postow... od ostatniej wymiany zrobiłem 16300km a nie jak pisałem wcześniej ok 12tys

WEZYR

#405 Post autor: WEZYR »

Mnie też czeka wymiana oleju lecz pojawiła się INSP 1000 ( a nie INSP 0 ). Dzienna trasa to 30 km ( razy 2) w jednym kawałku ( miasto i poza miastem - pół na pół ). Przebieg 15 tys. po wymianie, o wiele lepszy niż poprzednim razem gdzie po 8,5 tys już pokazał się INSPEKTOR. Ale cóz wówczas nie miałem tej wiedzy jak postępować z DPF. Nezależnie od samoczynnego wypalania DPF średnio co 800 km jadę na S- kę włączam tempomat 3000 brotów i tak około 12-15 minut.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”