Pomocy!!! Ukręcona świeca żarowa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Endriu23

Pomocy!!! Ukręcona świeca żarowa

#1 Post autor: Endriu23 »

Dwa dni temu kupilem Zafirke DI 2l z 2000 r. Następnego dnia odpalalem auto i byly problemy. Przyczna trzy świece żarowe przepalona w tym jedna ukręcona. I tu mam pytanie: Czy są jakieś inne metody na usuniecie takiej swiecy z glowicy niz kosztowny demontarz glowicy i rozwiercanie? Zwracam sie szczegolnie do tych, co spotkali sie z takim samym problemem co ja oraz czy auto odpalane tylko trzech uruchomi sie takze i zima?

--scalone--

Pisalem juz o urwanej swiecy zarowej w swojej zafirce, a teraz prosze jezeli ktos zna wartsztat zajmujacy sie wykrecaniem ukreconych swiec bez sciagania glowicy w wojewodztwie Lubuskim badz w Wielkopolsce, to prosze o podanie adresu takiego warsztatu. Bede bardzo wdzieczny wszystkim, ktorzy mi pomoga.

scaliłem tematy bo dotyczą tego samego... //BajBus
Ostatnio zmieniony 28 lut 2010, 19:38 przez Endriu23, łącznie zmieniany 2 razy.

byncek85

#2 Post autor: byncek85 »

kolego moj szwagier tez ukrecil swiece w passacie i powiedzieli mu ze albo sciaga glowiece albop jezdzi na 3 nowych a ta stara siedzi tam dalej

Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

#3 Post autor: alpi666 »

głowice tzreba sciagac :) wlasnie to sa 2 litrowe silniki Disla Oplowskie same problemy

Bastion

#4 Post autor: Bastion »

Witam
Sam tego nie cwiczylem ale podobno mozna bez sciagania glowicy:
http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t ... a+%BFarowa

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#5 Post autor: BajBus »

nie rozumiem tylko po co nowy temat...
zamykam
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

maniusj
Posty: 2
Rejestracja: 02 paź 2009, 20:11
Lokalizacja: Kozienice
Model:

#6 Post autor: maniusj »

Witam
Teoretycznie jest to do zrobienia, tylko jakimś to sposobem trzeba usunąć ze świecy ten stalowy pręcik który się podgrzewa, a później można spróbować wykrętakami... oczywiście trzeba solidnie polewać naftą bądź innym dziekciem penetrującym. Ja w każdym bądź razie będę próbował u siebie...
Wszelkie uwagi i pomysły mile widziane...

pozdrawiam

kicaj

#7 Post autor: kicaj »

najpierw to zalac swiece jakims srodkiem jak nafta czy wd40 i odczekac pare dni co jakis czas polewajac
przy wywiercaniu bez sciagania glowicy jedyny problem to czy sie swieca nie ukruszy albo cos i nie wpadnie do cylindra...

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#8 Post autor: Ramirez »

Ja teraz chciałem wymienić świece żarowe i magik mi powiedział że trzeba zdejmować głowicę :> Więc mu podziękowałem, teraz pryskam środkiem który mi polecili w ASO ;). Ale coś mi się wydaje że zośka wyląduje w Serwisie :> Pytałem się ile kosztuje usługa w serwisie we Wrocławiu to, jedna świeca 90 zł a robocizna 170 zł, więdz nie tak strasznie drogo :) Ale gdy będzie konieczność zdjęcia glowicy to koszt ok. 2000 zł :(

maniusj
Posty: 2
Rejestracja: 02 paź 2009, 20:11
Lokalizacja: Kozienice
Model:

#9 Post autor: maniusj »

Ja już czwarty dzień polewam naftą, jeszcze ze dwa dni i zaczynam robić próby z odkręceniem. Na szczęście w moim przypadku w głowicy zostało 2/3 świecy...
Problem jest z tym drucikiem w środku świecy nie mam na razie na niego sposobu jak go wydostać - może spróbować wywiercić w nim otwór wiertarką kątową, bo wbić go do środka trochę ryzykowna sprawa... ale zawsze można poćwiczyć na świecy która udało się już wykręcić... ;)
Acha zauważyłem jedna prawidłowość w moim aucie - świeca żarowa dobra - rezystancja około 1,5 Ω - daje się wykręcić, świeca żarowa zła - rezystancja około 880-900 Ω w moim przypadku urwała się...

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#10 Post autor: Ramirez »

komputer mi wykazał że ma do wymiany świece, ale coś mi to nie gra :> . Rano gdy odplam auto to pali bez problemu, Ale z tego co wiem jak świece są spalone to auto ciężko pali. proszę o jakieś rady co może być jak nie świece :?: :roll:

arash

#11 Post autor: arash »

kolegoMaciak, u mnie też palił na dotyk rano nawet jak był zimny.. komputer pokazał że świece i tak ez zrobiłem- wymieniłem... stare sprawdziłem i okazało sie że dwie były kaput... swieci ci sie kontrolka samochodu z kluczykiem zaraz po odpaleniu przez kilka sekund???jeżeli tak to na bank świece... jest cos jeszcze takiego że może przekażnik lub czujnik od sterowania grzania swiecami też coś takiego słyszałem ale na szczęście nie musiałem przerabiać :) pozdro

Marekcanoe

#12 Post autor: Marekcanoe »

arash pisze:kolegoMaciak, ... swieci ci sie kontrolka samochodu z kluczykiem zaraz po odpaleniu przez kilka sekund???jeżeli tak to na bank świece...
U mnie też sie zapala ta kontrolka po przekreceniu kluczyka... na chwilkę... ale myślałem, że to normalne... pali idealnie...

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#13 Post autor: Ramirez »

tak po paru sekundach kontrolka gaśnie ;) , ale teraz jestem pewny że muszę wymienić świece. Bo coś mi to nie grało że świece są padnięte a zafirka pali idealnie :)

arash

#14 Post autor: arash »

kolegoMarekcanoe, zaraz po ODPALENIU - rozruchu silnika jak świeci się kontrolka dłużej niż 10 sekund to myśle że świece...

Marekcanoe

#15 Post autor: Marekcanoe »

arash pisze:kolegoMarekcanoe, zaraz po ODPALENIU - rozruchu silnika jak świeci się kontrolka dłużej niż 10 sekund to myśle że świece...
Świeci się 2 sekundy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”