.Świeci Ci się kontrolka cały czas czy po odpaleniu po paru minutach gaśnie.Jak sprzedali Ci świece na 12V i wymiarowo są podobne to nie powinieneś mieć takich problemów z odpaleniem.Napisz o czasie świecenia kontrolki..zawisza pisze:Po tej wymianie samochód odpala tragicznie,cały czas pali się kontrolka samochód z kluczykiem.Z tego co ustaliłem prawdopodobnie sprzedano mi świece do wcześniejszych roczników lecz trudno w to uwierzyć może coś poradzicie z góry dziękuje
Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Musisz podłączyc pod komputer bo nie wygląda mi to na świece żarowe.Przy uszkodzonych świecach kontrolka świeci się po odpaleniu i gaśnie jak dodasz więcej gazu albo przy normalnej jeżdzie po ok. jednej minucie.Jak mechanik wymieniał Ci świece nie odłączył przez przypadek jakiejś wtyczki.No jest jeszcze jedna możliwość że sprzedali Ci świece 3V ( nie wiem jak zachowałby się sterowanik na zasilanie świec które biorą dużo więcej prądu ) albo uszkodzony moduł sterownika świec żarowych.
Mam pytanie do tych co mają zainstalowane chipy. Ja mam coś podobnego zrobione na przekaźniku mercedesa (już z Włoch tak przyjechał).TUX pisze: 90 % tych co założyli te chipy nie mają już tych problemów!
Moje pytanie: Czy przy odpaleniu obroty idą Wam na chwilkę (tak jakby lekkie przygazowanie) na ok 1200 obrotów i spadają, czy też od razu wskakują na te 800-900 ??
To dziwne że masz tak jak ja ale bez oszukacza. Odpalałem już jedną zafirę i dwie astry z dtl-ami i tam zawsze wskakuje od razu na połowę między 500 a 1000 (nie mają chipa). U mnie też jak kiedyś odłączyłem oszukacza to też od razu było ok 750 obrotów.Dziadek13 pisze:Tak mam powyżej 1000 jak by ssanie potem na płowe między 500 a 1000 obr.Nie mam tego oszukacza temperatury dla komputera.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Na zimnym nigdy zawsze 1000 potem spada na połowe 1000 do 500 obr ale jak ciepło lub zagrzana to na połowe 1000do 500 obr.Oszukacz nic nie robi tylko zmienia oporność czujnika temperatury na około 5k czyli 0' i w odpowiednio dobranym czasie grzeje świece żarowe nic więcej a elektroniczny jest po to żeby skrócić czas przełanczania chodzi o błędy i tyle.
lub zwykły na przekaźniku
Charakterystyka czujnika temperatury cieczy (nr kat. 13 38 467):
0*C --> 5-6,5 kOhm
5*C --> 4-5 kOhm
10*C -> 3,25-4,5 kOhm
15*C -> 2,75-3,5 kOhm
20*C -> 2,25-3 kOhm
25*C -> 2-2,5 kOhm
30*C -> 1,5-2 kOhm
35*C -> 1,25-1,75 kOhm
40*C -> 0,9-1,25 kOhm
45*C -> 0,8-1,1 kOhm
50*C -> 700-950 Ohm
55*C -> 600-800 Ohm
60*C -> 525-675 Ohm
65*C -> 450-575 Ohm
70*C -> 400-500 Ohm
75*C -> 325-425 Ohm
80*C -> 275-375 Ohm
85*C -> 250-325 Ohm
90*C -> 200-300 Ohm
95*C -> 175-250 Ohm
100*C > 150-225 Ohm
lub zwykły na przekaźniku
Charakterystyka czujnika temperatury cieczy (nr kat. 13 38 467):
0*C --> 5-6,5 kOhm
5*C --> 4-5 kOhm
10*C -> 3,25-4,5 kOhm
15*C -> 2,75-3,5 kOhm
20*C -> 2,25-3 kOhm
25*C -> 2-2,5 kOhm
30*C -> 1,5-2 kOhm
35*C -> 1,25-1,75 kOhm
40*C -> 0,9-1,25 kOhm
45*C -> 0,8-1,1 kOhm
50*C -> 700-950 Ohm
55*C -> 600-800 Ohm
60*C -> 525-675 Ohm
65*C -> 450-575 Ohm
70*C -> 400-500 Ohm
75*C -> 325-425 Ohm
80*C -> 275-375 Ohm
85*C -> 250-325 Ohm
90*C -> 200-300 Ohm
95*C -> 175-250 Ohm
100*C > 150-225 Ohm
kolego z Brodnicy swój problem opisałem wcześniej jeżeli czytasz wszystko to powinieneś o nim wiedzieć ,mniejsza z tym okazało się że mechanik który wymieniał mi świece ,czwartą urwał i nie przyznał się do tego lecz założył na nią przewód,dlatego podczas rannego odpalania następowało zwarcie.I jeszcze jedna rada trzymajcie w czystości kolektor ssący jeżeli zabrudzi ię czujnik przepływu powietrza to koniec mnie to się przydarzyło,dobrze że mam dobrego kolege elektryka trafił bezbłędnie.
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Brodnica
- Auto: opel zafira A 2,0 Dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Dzieki kolego Zawisza za odpowiedz . Wlasnie zadalem ci pytanie poprzednio , bo nie napisales co zrobil mechanik w Rzgowie , a jedynie ze jest drogi , ale naprawil . Mysle , ze czytam posty ze zrozumieniem , a Ty napisales w pierwszym , ze Twoj mechanik swiece wykrecil do polowy , apotem wkrecil spowrotem , wiec nie powinno byc az takiego problemu , dlatego spytalem . Nie napisales , ze Cie oszukal i po prostu ja urwal , a potem zamaskowal .Tak wiec moje pytanie bylo chyba zasadne , bodopiero w odpowiedzi powiedziales o oszustwie . Mimo to dzieki i pozdrawiam , niech Ci Zoska sluzy jak najlepiej .
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
@Celius tu nagrałem ci komórką zachowanie mojego obrotomierza na zimnym.
możesz go pobrać jest w zipie.
Link filmu
możesz go pobrać jest w zipie.
Link filmu
Wielkie dzięki. Mam chyba tak samo, tylko u mnie jest tak zawsze nawet na ciepłym, ale to poprzez wymuszenie grzania świec (i przy okazji większa dawka paliwa na rozruch).Dziadek13 pisze:@Celius tu nagrałem ci komórką zachowanie mojego obrotomierza na zimnym.
możesz go pobrać jest w zipie.
Link filmu
Przy okazji zapytam się o tą kontrolkę układu chłodzenia. U mnie też gaśnie dopiero po odpaleniu silnika, choć w instrukcji jest napisane że powinna zgasnąć kilka chwil po włączeniu zapłonu. Czekam aż kolega Surf zeskanuje mi i prześle instrukcję od zosi ale tą wcześniejszą wersję do naszych roczników (bez kontrolki z kluczykiem) i zobaczę jak tam jest to odpisane. Patrzałem też na youtube astry i zafiry z DTL-ami i tam u niektórych gasła tak jak u nas a u niektórych kilka chwil po włączeniu zapłonu (a przed odpaleniem silnika). Jakiś czas temu sprawdzałem OP-COMem i nie mam żadnych błędów. Zastanawia mnie tylko dlaczego u jednych jest tak a u innych inaczej.
W każdym razie dzięki za filmik.