[FAQ]wypalanie DPF-u
a auto normalnie chodzi? nic się nie dzieje? żadne kontrolki się nie palą? nic nie dławi silnika?
No cóż...ewidentnie te dane są z kosmosu...chyba rzeczywiście szlag trafił czujniki ćiśnień..tylko czemu proces nie rusza...skoro czujniki podają już na maxa zapchany filtr?
Pytąłem już wcześniej czy aby auto już nie jest po wyprogramowaniu filtra? Nikt nic nie grzebał w sterowniku?
Jedna rzecz jest też zaskakująca, że nasycenie nie wzrosło.....powinnno było na mur beton wzrosnąć choć trochę....np na 108% po 40 km .
Tak więc....jak jesteś pewien że filtr jest......i do tej pory hulało wszystko elegancko...to bezwzglednie wizyta w ASO....bo konsekwnecje niewypalonego filtra będą bardzo kosztowne.
No cóż...ewidentnie te dane są z kosmosu...chyba rzeczywiście szlag trafił czujniki ćiśnień..tylko czemu proces nie rusza...skoro czujniki podają już na maxa zapchany filtr?
Pytąłem już wcześniej czy aby auto już nie jest po wyprogramowaniu filtra? Nikt nic nie grzebał w sterowniku?
Jedna rzecz jest też zaskakująca, że nasycenie nie wzrosło.....powinnno było na mur beton wzrosnąć choć trochę....np na 108% po 40 km .
Tak więc....jak jesteś pewien że filtr jest......i do tej pory hulało wszystko elegancko...to bezwzglednie wizyta w ASO....bo konsekwnecje niewypalonego filtra będą bardzo kosztowne.
Żadne kontrolki się nie palą i błedów nie odczytuję, auto chodzi normalnie, nie mam gwarancji że nikt nie grzebał bo ja nim jeżdżę 2 lata, a wcześniej auto było sprowadzone jako 3-latek polizingowy z Belgii. Podana wcześniej temperatura 980 stopni na pierwszym czujniku też jest dziwna.kaliope pisze:a auto normalnie chodzi? nic się nie dzieje? żadne kontrolki się nie palą? nic nie dławi silnika?
No cóż...ewidentnie te dane są z kosmosu...chyba rzeczywiście szlag trafił czujniki ćiśnień..tylko czemu proces nie rusza...skoro czujniki podają już na maxa zapchany filtr?
Pytąłem już wcześniej czy aby auto już nie jest po wyprogramowaniu filtra? Nikt nic nie grzebał w sterowniku?
Jedna rzecz jest też zaskakująca, że nasycenie nie wzrosło.....powinnno było na mur beton wzrosnąć choć trochę....np na 108% po 40 km .
Tak więc....jak jesteś pewien że filtr jest......i do tej pory hulało wszystko elegancko...to bezwzglednie wizyta w ASO....bo konsekwnecje niewypalonego filtra będą bardzo kosztowne.
Ostatecznie mogę jeszcze spróbować wypalic ręcznie przez OP-Coma, ale trochę się boję, bo na razie samochód zachowuje się normalnie za wyjątkiem tych odczytów. Co wy na to ???
1 a przez te 2 lata co jeździsz byłeś świadomy wypaleń? Wzrastało chwilowe zużycie paliwa?
Masz rzeczywiście 2 opcje...albo sam wypalasz stacjonarnie albo jedziesz do ASO na diagnozę. Nie wiem naprawdę co doradzić...ja bym chyba pojechał najpierw do ASO. Jeśli filtr jest to musiały strzelić czujniki....
2. tylko kiedy to się stało? Tak z głupia sprawdziłeś sobie te odczyty op-comem ...bo piszesz, że nie było żadnych objawów?
Z takim wynikami auto nie prawa nie tylko jechać...ale w ogóle zapalić. Tak więc ja jestem w szoku.
3. Czy do tej pory kiedykolwiek sprawdzałeś odczyty op-comem i było ok?
Filtr raczej jest skoro piszesz, że 2 lata jeździsz ...bo 2 lata temu jeszcze nikt nie usuwał dpf'a
Jedyny problem jest taki, że jeśli proces nie ruszy....będą spore wydatki jak zapchasz filtr na amen. Mysle w sumie że wypalanie op-comem nic Ci nie da...bo on nie naprawi usterki, jeśli on jest w którymś czujniku...tak więc raczej ASO.
Masz rzeczywiście 2 opcje...albo sam wypalasz stacjonarnie albo jedziesz do ASO na diagnozę. Nie wiem naprawdę co doradzić...ja bym chyba pojechał najpierw do ASO. Jeśli filtr jest to musiały strzelić czujniki....
2. tylko kiedy to się stało? Tak z głupia sprawdziłeś sobie te odczyty op-comem ...bo piszesz, że nie było żadnych objawów?
Z takim wynikami auto nie prawa nie tylko jechać...ale w ogóle zapalić. Tak więc ja jestem w szoku.
3. Czy do tej pory kiedykolwiek sprawdzałeś odczyty op-comem i było ok?
Filtr raczej jest skoro piszesz, że 2 lata jeździsz ...bo 2 lata temu jeszcze nikt nie usuwał dpf'a
Jedyny problem jest taki, że jeśli proces nie ruszy....będą spore wydatki jak zapchasz filtr na amen. Mysle w sumie że wypalanie op-comem nic Ci nie da...bo on nie naprawi usterki, jeśli on jest w którymś czujniku...tak więc raczej ASO.
A ja bym nic nie ruszał, pojeździj kilka dni i sprawdź czy nasycenie nie wzrasta, i czy różnica ciśnień jest stała..
Jeśli nie to pewnie w Belgi coś grzebali. i może tak ma być.
Po co ruszać skoro od 180 000km nic się nie działo, jakby cos sie miało stać to już dawno temu.
Pojezdzij poobserwuj, narazie nie pchaj sie do serwisu bo ci pół samochodu wymienią - i pewnie na darmo.
Wglada jakby samochód odrazu u dealera był grzebany, może w Belgii dawno temu wiedzieli co zrobić aby DPF nie straszył kierowcy.
Jeśli nie to pewnie w Belgi coś grzebali. i może tak ma być.
Po co ruszać skoro od 180 000km nic się nie działo, jakby cos sie miało stać to już dawno temu.
Pojezdzij poobserwuj, narazie nie pchaj sie do serwisu bo ci pół samochodu wymienią - i pewnie na darmo.
Wglada jakby samochód odrazu u dealera był grzebany, może w Belgii dawno temu wiedzieli co zrobić aby DPF nie straszył kierowcy.
też mi się tak wydaję.....ale kurde 2 lata temu??....jak Polak dopiero od roku wie jak usuwać filtry. Może w Belgii w ASO wgrali jakieś oprogramowanie od auta bez dpfu.....ale coś popiepszyli....czujnki są dalej zczytywane przez sterownik i takie jaja pokazuja.....no ale jeszcze zostaje fizyczne wywalanie dpf....kótre musiało być przy okazji zrobione.kubik_CDTi pisze:Jakby się przez tyle tysięcy nie wypalał to nie ma opcji,że nie świeciły się kontrolki i że samochód funkcjonuje.
Poza tym 980C to jest kosmos.
Ktoś coś grzebał imho i możesz filtra nie mieć już.
cyberus1 proponuje jeszcze zobaczyć pod auto..może będzie widać czy puszka była przecinana...u mnie widać trochę spawów po wycince
Ale ciekawy przypadek.Nie wiem na jakiej zasadzie działają emulatory i jakie parametry pokazuje wtedy komp.Pewne jest jedno...w normalnej sytuacji powinieneś mieć błędy odnośnie czujników różnicy ciśnień jak i napięcia na nich,bo w tej chwili są stanowczo za wysokie.Stopień nasycenia nie wzrósł po przejechaniu jakiegoś dystansu co mogłoby świadczyć o tym,ze filtra nie ma.Być może pierwsze programy sterujące,które używało się do pozbywania DPF-a takie dane tworzyły.
Zrobię narazie jak radzicie, poobserwuje przez jakiś tydzień parametry czy się nie zmienią, bo wkońcu auto jeździ normalnie, to szkoda ruszać. Pewnie gdyby nie fakt, że niedawno sprawiłem sobie Op-Coma nie dowiedziałbym się o tym fakcie i jeździł dalej w niewiedzy. Teraz jak mam możliwość podgladu, to wszystkie nietypowe parametry odbiegajace dużo od normy zaczynają drażnić. A co z temperaturą spalin, parametr o który pytałem również wcześniej, to też kosmos
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 980 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 5.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 980 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 5.0 V
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 980 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 5.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 980 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 5.0 V
nie pamietam ale chyba temp okolo 800 stopni jest podczas procesu wypalania...także też pokazuje mega bzdurę.....coraz bardziej jestem przekonany, że filtra Ty już nie masz. Najbardziej mnie przekonuje ten przebieg od ostatniego wypalania, który tak jak u mnie jest liczony od momenty wyciniki. U Ciebie ten przebieg sie pokrywa z włąściwym przebiegiem auta, czyli od nowości coś było nie tak z oprogramowaniem od dpfu w sterowniku. A może Ty w ogóle nie miałeś dpfu...a ktoś wgrał oprogramowanie od cdti z dpfem.
Zrób jeszcze z 200-300 km...jeśli nasycenie nie wzrośnie z obecnych 104% a auto będzie śmigało jak należy....to na 100% nie masz już dpfa fizycznie....a programowo niby jest, niby nie ma, coś po prostu było kombinowane i nie zrobione tak jak trzeba.
Zrób jeszcze z 200-300 km...jeśli nasycenie nie wzrośnie z obecnych 104% a auto będzie śmigało jak należy....to na 100% nie masz już dpfa fizycznie....a programowo niby jest, niby nie ma, coś po prostu było kombinowane i nie zrobione tak jak trzeba.
masz rację...jest to też możliwe że auto było sprowadzone uszkodzone...i wsadzili sterownik używkę od innego auta. Może auto jest bez dpf'a a wsadzili sterownik od cdti z dpf'emkubik_CDTi pisze:Często jest,ża auto puknięte przyjeżdża do PL z uszkodzonym kompem i wstawiają co popadnie i jaja potem.
cyberus1, tak jak mówiłem spójrz z ciekawości na puszkę pod autem...czy idą przewody do niej, czy była cięta od góry..a najlepiej zrób fotkę puszki..bo umieram z ciekawości.
ZB bez dpfa też mają puszkę....tylko dużo dłuższa...i nie idą żadne przewody do niej
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolega cyberius1 poprosił o rozkodowanie nr VIN - eureka - jego fura nie ma DPF, stąd podawane przez niego wyniki odczytów są z kosmosu.
Gdyby fabrycznie był DPF to wystąpiłyby kody:
K13 UŻYWANY Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH UKŁADU WYDECHOWEGO
NT4 EMISJA SPALIN, EEC 05
w tej ZB natomiast brak jest kodu K13, a jest kod NT3 - co świadczy że spełnia normę EURO3, a nie jak z DPF-em EURO4
Gdyby fabrycznie był DPF to wystąpiłyby kody:
K13 UŻYWANY Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH UKŁADU WYDECHOWEGO
NT4 EMISJA SPALIN, EEC 05
w tej ZB natomiast brak jest kodu K13, a jest kod NT3 - co świadczy że spełnia normę EURO3, a nie jak z DPF-em EURO4
czyli auto musiało być uszkodzone i ktoś ewidentnie wsadził sterownik od cdti z dpf'em. Dobre....Kolega kubik_CDTi był najbliższy prawdy. Ja nie wierzyłem, że ktoś w Belgii mógł wyciąć dpf...ale nie wpadałem na pomysł podmiany sterownika na nie takiego co trzeba.
a kolega cyberus1 jest kolejnym szczęściarzem posiadającym ZB bez tego wynalazku....
a kolega cyberus1 jest kolejnym szczęściarzem posiadającym ZB bez tego wynalazku....
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 19:23 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.